6502 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har en Asus WL-500g Router. Hvis jeg trenger flere porter (utganger) kan jeg da utvide denne med en switch jeg har fra før..? (Level One) Er litt ukjent med slikt utstyr... Routeren gir vel hver port en ip-adresse, blir den forvirret hvis man setter inn en switch som kobler flere maskiner mot en adresse? Eller kan det løses ved å angi ip-adresser manuelt? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 En router deler èn ipadresse på flere maskiner. En switch bare kobler sammen maskinene. Hvis du har DHCP på routeren så deler den ut ipadresser automatisk til alle portene på switchen. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Kjapt svar! Den har DHCP så da skulle det jo være greit! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Så lenge switchen ikke har innebygget DHCP(sjeldent) så skal det fungere knirkefritt. Edit; Husk at du muligens ha krysset kabel mellom routeren og switchen. Endret 14. mai 2004 av BeFs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå