Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Morn morn :D

Jeg bruker BeOS og en webserver som heter Robin Hood :roll: Jeg er en skikkeli PHP-n00b og har alstå litt problemer. Jeg har en IRC-bot som heter FulbotPHP og har tenkt å bruke denne i webserveren, men er ikke helt sikker på hvordan man kjører PHP-fila med webserveren...Noen tips om hvordan det kanskje kan virke? :dontgetit:

Takker på svar på forhånd.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du skal kjøre php filen på serveren. Du installerer/laster opp scriptet til en server som har støtte for php og så åpner du den i en browser. Får du da et download vindu skyldes dette mest sansynelig at serveren ikke har støtte for php.

Lenke til kommentar

Det er avhengig av hvilken host du har, støtter den FTP tilkobling kan du f.eks. laste ned SmartFTP fra smartftp.com og laste opp filene med den. Ellers så finnes det sikkert et kontroll panel der du kan laste opp filer i admin delen på serveren.

Lenke til kommentar

# Robin Hood Web Server Virtual Hosts

# Changes to this file will take effect when the server is restarted.

# Format:

# 1*(command ':' 1*field)";"

# command = 'Server' | 'Host' | 'VRes' | 'Realm'

# field = field-name "=" field-value

# field-name = 1*31( ALPHA | DIGIT | '-' | '_' )

# field-value = ['"'] TEXT ['"']

# Examples:

# Server: port=80;

# Host: host="Default-Host" webroot="/boot/home/public_html/" index="main.html";

# Host: host="www.foo-bar.org" webroot="/boot/home/foobar/" index="index.php";

# VRes: pattern="*.shtml" type="text/x-server-parsed-html" real=true;

# VRes: pattern="*index.html" type="application/x-vnd.Be-directory" real=false;

# VRes: pattern="foo-bar/*" type="application/x-vnd.RHV.redirect" real=false redirect=temporary href="http://www.foo-bar.org/foobar.html";

# Realm: name="Admin CGI" pattern="cgi-bin/*" pattern="*.cgi" user="Pete" passwd="Thornton";

# Realm: name="RDA" pattern="*" user="MacGyver" passwd="Jack Dalton";

Server: port=80;

Host: host="Default-Host" webroot="/boot/home/public_html/" index="index.html";

VRes: pattern="*.shtml" type="text/x-server-parsed-html" real=true;

VRes: pattern="*.php" type="application/x-httpd-php" real=true;

VRes: pattern="cgi-bin/*/*" type="application/x-vnd.RHV.File" real=true;

VRes: pattern="*.cgi" pattern="cgi-bin/*" type="application/x-vnd.CGI" real=true;

# VRes: pattern="*index.html" pattern="index" type="application/x-vnd.Be-directory" real=false;

# VRes: pattern="VBeIcons/*" type="image/VBeIcon" real=false;

VRes: pattern="*" type="application/x-vnd.RHV.404" real=false;

:woot: Der er virtual host-fila til webserver-programmet...

Lenke til kommentar

Finner den ikke :cry: Men uansett så synes jeg du bør da en titt på denne :roll: Bør jeg endre noe i config'en?

Webroot

Each Virtual Host has its own virtual root directory. For example, if the Webroot of the Virtual Host www.foo-bar.org was "/boot/

home/public_html/", the URL http://www.foo-bar.org/foo/bar.html would refer to the file "/boot/home/public_html/foo/bar.html" on

your computer. It is not possible to access files outside of the virtual root directory without using a symbolic link.

:w00t: Det sto I en fil....

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...