ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Morn morn Jeg bruker BeOS og en webserver som heter Robin Hood Jeg er en skikkeli PHP-n00b og har alstå litt problemer. Jeg har en IRC-bot som heter FulbotPHP og har tenkt å bruke denne i webserveren, men er ikke helt sikker på hvordan man kjører PHP-fila med webserveren...Noen tips om hvordan det kanskje kan virke? Takker på svar på forhånd.... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvordan du skal kjøre php filen på serveren. Du installerer/laster opp scriptet til en server som har støtte for php og så åpner du den i en browser. Får du da et download vindu skyldes dette mest sansynelig at serveren ikke har støtte for php. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Ja, men hvordan laster jeg det opp til serveren da? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er avhengig av hvilken host du har, støtter den FTP tilkobling kan du f.eks. laste ned SmartFTP fra smartftp.com og laste opp filene med den. Ellers så finnes det sikkert et kontroll panel der du kan laste opp filer i admin delen på serveren. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 # Robin Hood Web Server Virtual Hosts # Changes to this file will take effect when the server is restarted. # Format: # 1*(command ':' 1*field)";" # command = 'Server' | 'Host' | 'VRes' | 'Realm' # field = field-name "=" field-value # field-name = 1*31( ALPHA | DIGIT | '-' | '_' ) # field-value = ['"'] TEXT ['"'] # Examples: # Server: port=80; # Host: host="Default-Host" webroot="/boot/home/public_html/" index="main.html"; # Host: host="www.foo-bar.org" webroot="/boot/home/foobar/" index="index.php"; # VRes: pattern="*.shtml" type="text/x-server-parsed-html" real=true; # VRes: pattern="*index.html" type="application/x-vnd.Be-directory" real=false; # VRes: pattern="foo-bar/*" type="application/x-vnd.RHV.redirect" real=false redirect=temporary href="http://www.foo-bar.org/foobar.html"; # Realm: name="Admin CGI" pattern="cgi-bin/*" pattern="*.cgi" user="Pete" passwd="Thornton"; # Realm: name="RDA" pattern="*" user="MacGyver" passwd="Jack Dalton"; Server: port=80; Host: host="Default-Host" webroot="/boot/home/public_html/" index="index.html"; VRes: pattern="*.shtml" type="text/x-server-parsed-html" real=true; VRes: pattern="*.php" type="application/x-httpd-php" real=true; VRes: pattern="cgi-bin/*/*" type="application/x-vnd.RHV.File" real=true; VRes: pattern="*.cgi" pattern="cgi-bin/*" type="application/x-vnd.CGI" real=true; # VRes: pattern="*index.html" pattern="index" type="application/x-vnd.Be-directory" real=false; # VRes: pattern="VBeIcons/*" type="image/VBeIcon" real=false; VRes: pattern="*" type="application/x-vnd.RHV.404" real=false; Der er virtual host-fila til webserver-programmet... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Vet ikke...det er sånn fila ser ut iallfall Er det på en måte der jeg skal laste opp PHP-fila? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vel, hvis du har servern liggende på maskina kan du jo bare legge scriptet i /htdocs (eller /www elns) mappa.. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Og hvor ligger så den? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Heh, det må jo vel du vite siden den ligger på pcen din? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Finner den ikke Men uansett så synes jeg du bør da en titt på denne Bør jeg endre noe i config'en? Webroot Each Virtual Host has its own virtual root directory. For example, if the Webroot of the Virtual Host www.foo-bar.org was "/boot/ home/public_html/", the URL http://www.foo-bar.org/foo/bar.html would refer to the file "/boot/home/public_html/foo/bar.html" on your computer. It is not possible to access files outside of the virtual root directory without using a symbolic link. Det sto I en fil.... Endret 14. mai 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er dette noe du har installert på din maskin eller er det på en server? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) På maskinen, men har på følelsen at det er noe feil med hosten som står i configen der oppe Noen forslag om hva jeg bør forandre? PS: Dere kan jo laste ned programmet fra http://www.bebits.com og finne ut hva jeg bør gjøre, men husk at det bare virker på BeOS... Endret 14. mai 2004 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Ingen forslag? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Ikke noe hjelp? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Istedet for å skrive meningsløse innlegg, så kan du vente til noen har et forslag å komme med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå