alDoz Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hei alle sammen, lurte på om det finnes et enkelt program jeg kan laste opp på min server hvor jeg kan legge ut bilder? Har til nå brukt album modd til Phpbb, men da må jeg jo ha et forum.. Så alstå et program hvor jeg på siden min ser blider jeg enten kan bla i, eller se en oversikt over bilder jeg legger ut.. Tror nok dette fins, men hva en enkles og legge ut, og hva er best? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) har kun erfaring med jalbum, den funker fint, men av og til savner jeg muligheten til å legge ved kommentarer til bildene av besøkende. edit (ikke så mye egentlig ) http://jalbum.net/ Endret 14. mai 2004 av heraldo Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Selv er jeg veldig fornøyd med JAlbum. Coppermine kan egne seg hvis du ønsker mulighet for at brukere skal kunne kommentere bildene e.l. Søk så finner du nok adressen til Coppermine. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Coppermine kan egne seg hvis du ønsker mulighet for at brukere skal kunne kommentere bildene e.l. Søk så finner du nok adressen til Coppermine. Coppermine blir overkill for meg, har tittet på en del foto-blogs på sourceforge.net, men holder meg fortsatt til jalbum (kommentarer er ikke viktig for meg) Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Arles Image Web Page Creator http://www.digitaldutch.com/arles/ dette programmet resizer, kjører filter, vannmerker/banner, genererer html sider, lager galleri osv osv man trenger verken perl, php, asp eller noe sånt... kun server plass, slik at man kan laste opp html sidene og bildene som blir generert av programmet Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Fordelen med JAlbum er at du kan få opp EXIF-informasjonen ved siden av bildet - det er veldig nyttig (synes jeg). Du kan også endre oppsettet selv relativt enkelt og lage egen design. Lenke til kommentar
baquero Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg savnet også et godt program for å legge ut bilder på nett, så jeg skrev et selv i PHP. Det blir jo selvsagt aldri ferdig, fordi jeg finner stadig nye bugs og legger stading til funksjoner. Tanken var i alle fall at det skulle være så enkelt som mulig; det er (i utgangspunktet) bare en PHP-fil som genererer meny, thumbnail-meny og bildevisning utfra en katalogstruktur. En vakker dag kan jeg jo kanskje legge det ut her også...? Baq Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Dette bruker jeg. Heter bare Gallery,eller menalto gallery. Funker fint til det meste. Kan lage brukernavn og passord slik at andre kan laste opp bilder. La brukere legge til kommentarer hvis de vil. Tror det går å legge inn poll (avstemming) på bildene også. Server må ha støtte for PHP. Hvilke versjon vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå