Gå til innhold

Hot hot hot, H_O_T!

alexio

Anbefalte innlegg

Ja... Jeg har en AMD duron 1017 mHZ cpu, men jeg synes min cpu er veldig varm, i hvertfall med tanke på at jeg har en såpass bra vifte. Jeg har en zalman CNPS6000-Cu, og den er både god og dyr, men ikke på min cpu! Den koster 390 på microplex.no der ting som oftest er billige. Zalman vifta har sittet på en AMD Athlon xp 1600+ og holdt seg på rundt 40 der. På min nye Duron er temperaturen (etter et par runder flight sim og cs+ litt photoshop) på ca 50 grader! Dette til tross for at vifta står på fullt. Jeg føler selv at jeg har god kjøling ellers med 3 kab. vifter (enn zalman + 2 Enermax) og et godt og romslig Chieftec Dragon kab. Det har seg sånn at en kamerat (med duron 950 mHZ) kjører på 30-35 grader, med den drittvifta (synes jeg) en mindre bra, bråkete og stygg GLOBALWIN (CAN U BELIEVE IT?)

Dette er naturligvis ikke så gøy :sad: og håper på noen tips!

Alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sånt ment, men i forhold til han kompisen som har 50mHz mindre og kjører 15 grader mindre. CPU'en er ikke overklokket... Uansett hva jeg gjør er det umulig å få CPU'en under 40 grader, 40 er det beste... For å få til dette kjører alle mine 4 kab. vifter på fullt + min zalman cpu-vifte...

Alexio

Lenke til kommentar

må bare si meg enig med han med vannslangen, kanskje må du forsterke med et pulverapprat også?

Kjører den ei uke på 95-105 C kan du få min sympati.

Slutt å fore vifteprod. og webshopene med penger som du strengt talt hiver ut vinduet.

Lenke til kommentar

Siden den går på 1017 mhz er prosessoren klokket opp. Har du 1.85 v på den? isåfall er det iallefall ikke rart om den blir varmere. Også hvis du har et asus hovedkort pleier de å vise høyere temperaturer enn de andre produsentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...