Popobawa Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Du kan sjøl velge hvem som skal betale porto. Det står jo flere valg når du legger ut en annonse. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk syter etter. Dersom dere ikke kjenner regelverket på QXL eller har satt dere inn i hvordan det virker så kan dere ikke forvente noe annet. Tips: - Inkluder qxl sin provisjon i prisen du setter som utgangspunkt - Merk av for kjøper betaler porto - Vær forsiktig når du handler med folk med få karakterer - Vær generell kritisk Har solgt varer for tusenvis av kroner på qxl og aldri hatt noe problemer eller misfornyøde kunder. Lenke til kommentar
Murre Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg må bare takke for mange gode og ikke så gode svar. Ser nå at det er flere som har en litt lyssky erfaring med QXL. Regelverk eller ikke, det er fortsatt håpløst, for meg som bruker, å kunne få QXL til å gi seg eller la meg få åpne en ny konto på en eller annen måte. Løsningen for meg blei å åpne en ny konto med "aliaser". Dvs at jeg har brukt fake navn, adresse osv for å få solgt tingene mine. Må bare forklare en evt kjøper dette når den tid kommer. Regner med at det går greit! Om QXL ønsker å være vanskelige så skal de få lov til det. Men føler vel at dette er rimelig uforskyldt. Det var tross alt den haien av en useriøs kjøper som la inn negativ karakter på MEG selv om han ikke holdt noen avtaler. Det hele stinker. Uansett, takk for god respons folkens!! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) En kommentar: Jeg synes det er betryggende at QXL ikke sletter minuskarakterer fordi noen tar kontakt med dem og gir en historie. Ikke ta dette personlig, men historien din kan - for alt jeg vet - være rent oppspinn. Jeg har både kjøpt og solgt på QXL, og stort sett har det gått smertefritt. Men de gangene jeg selger noe så spesifiserer jeg betingelsene mine: - kun forskuddsbetaling - kun forsendelse via post - ikke noe "henting", "sjekking", "kjøring" eller noe annet. Jeg garanterer for at varen kommer fram i beskrevet tilstand. En gang har kjøperen vært misfornøyd, og da sa jeg at ga jeg ham tilbud om å returnere varen (jeg skulle tilbakebetale alle hans omkostninger + porto tilbake). Det ville han ikke, men var mer interessert i å få avslag på prisen. Jeg nektet, og ga ham en uke å bestemme seg for om han ville ta tilbudet mitt. Har ikke hørt noe mer etter dette. Endret 20. mai 2004 av swanky Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Heilt enig i det som blir sagt av sistnevnte. Har sjøl både solgt og kjøpt ein god del dei siste åra via qxl, og det har stort sett gått greit. Har også vore ute for diverse problem underveis, men som regel har kundeservice ordna opp i dette innan rimelig tid. Eg ser heller ikkje noko problem i at qxl tar seg betalt for tjenestene, eg vil faktisk påstå at det vart lettare å få solgt ting etter den tid. Så dersom ein legg inn provisjonen i salgssummen så burde det gå greit. Men skjønnar godt frustrasjonen til han som har skrive det første innlegget i denne tråden. Dersom systema deira er så dårlige som du beskriv så vil eg tru at dei har eit stort problem. Burde ikkje vere noke problem å få oppretta ein ny konto når ein har ei god forklaring på kvifor den første karakteren vart negativ. Men alt i alt er mi erfaring med qxl udelt positiv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå