Murre Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Heisann. Ikke sikker på om QXL går under kategorien "WEBSHOP" men er såpass frustrert nå at jeg bare må få "tømt" meg litt. QXL annonserer så stort og flott for tiden om at vi som sitter med "avlegse" produkter kan selge de på nett og så blir alle glade og lykkelige.... Deeet har jeg ikke sett...! I november i fjor forsøkte jeg for første gang å auksjonere bort noe så enkelt som en satelitt antenne med to hoder. Jeg fikk solgt enheten for den svimlende summen av 350,- inkl mva. Kjøpere, en litt eldre herremann fra Drammen ønsket å komme å hente produktet og så kunne vi utveksle penger og lignende der. Første møtet vi skulle hatt kom og gikk uten at kjøperen stiller opp. vi ringes igjen og han vil fortsatt svært gjerne ha satelitt utstyret og vi avtaler å møtes igjen. Denne gangen kjører jeg nesten halvveis til Drammen for at det skulle bli enklere for ham... Vi snakker om usle 350,- spenn her... hehe Han dukket ikke opp igjen og jeg ble vel mildt sagt forbannet og bestemte meg for å ikke selge satelitt disken og samtidig ikke leke noe mer på QXL. Makan for noen idioter det var der. problemet dukker opp nå, nesten 7 mnd senere. Jeg har tatt motet til meg og vil prøve å selge noe igjen. Jeg forsøker å logge meg inn med mine personalia. Men nei... Det funker ikke. Hmmm, har jeg gjort noe galt? Prøver igjen... Samme resultet... Kanskje passord er feil... Ber om å få tilsendt passord. Får opp feilmelding om at årsaken kan være at jeg er sperret... HVA? Sperret? For hva da? Jeg sender mail til QXL om hva årsaken kan være og lurer på hvor fort det kan ordnes da jeg er sikker på at det må være en misforståelse. Til svar får jeg at jeg har fått en minus karakter på en handel!!?!?!?!!??? Vantro måtte jeg lese mailen en gang til... Minus? For hva? Jeg hadde jo ikke handlet noe? Men så demret det for meg... Han sjakalen i Drammen... Tror dere påkker ikke den slangen hadde logget seg på og gitt MEG minus karakter??? Fyy f**n å dust! Systemet til QXL er slik at har man fått en minus karakter så mister man tilgang som selger i deres nett. Alt dette i det store og hele er greit. Vi er alle tjent med å sile ut useriøse selgere som skader "sikkerheten" med å få til en god handel på QXL sine sider. Helt til man skal ordne opp i det...... Jeg sender ny mail til QXL og lurer på om dette kan ordnes opp i. Joda, svarer hun, det er ikke noe problem, bare kontakt kjøperen og be han revurdere sin karakter. Hmm, påkker, jeg har ikke e-posten, navnet eller nummeret til den sjarlatanen lenger så jeg lurer på om QXL kan gi det til meg. Nei, det kan de ikke. Alle karakterer/kommentarer eldre enn 6 mnd kan de ikke hente frem. Slik slettes av systemet skal de vite. ok, tenker jeg, da kan dere vel åpne kontoen min da, sier jeg og legger med en kort forklaring på hva som skjedde. Nei, svarer hun jaggu igjen, har jeg først fått en minus så må dette ordnes av den som satte karakteren. Ikke de. De klarte det ikke, systemet var sånn... HÆH? Jeg får jo ikke tak i han.. Hva skal jeg gjøre? Ok, ok, jeg ser problemet. Om man forsøker å selge noe, kjøperen er totalt skrudd og dukker IKKE opp til avtalte tider, samt setter minus på meg som selger, så er JEG rett og slett FUBAR!! Nå har jeg, etter utallige forsøk med denne mildest talt Uhjelpsomme damen, forsøkt å få lagt frem saken slik at jeg kan selge noen overflødige varer. De tjener jo trosss alt på det.. Eller? Om dette skal stoppes og "torpederes" av QXL så burde de for påkker ha en lett og enkel måte å si "sorry kompis, her har det skjedd en feil, seff skal vi fikse dette. Logg på igjen i morgen så skal du se at alt er som det var" Synes vel vibeke burde se på saken og ikke bare svare med én linjes svar hver eneste gang > Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Føler med deg... Sett heller inn en avisannonse på gamle måten... Lenke til kommentar
Murre Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Åpne en ny konto, gjøk Arrrrgh, du tror ikke det forbanna systemet demmes "sletter" slike kontoer automagisk? Har spurt henne om det og har forsøkt å oprette en konto, men den hblir slettet Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 QXL annonserer så stort og flott for tiden om at vi som sitter med "avlegse" produkter kan selge de på nett og så blir alle glade og lykkelige.... Deeet har jeg ikke sett...! Det er Finn.no som bruker "det har jeg ikke sett". Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Åpne en ny konto, gjøk Arrrrgh, du tror ikke det forbanna systemet demmes "sletter" slike kontoer automagisk? Har spurt henne om det og har forsøkt å oprette en konto, men den hblir slettet Jeg har pr dagens dato _3_ kontoer på qxl. Alle i samme navn Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ok, han i drammen var drøy.. Jeg har solgt min Technics MK2 DJ platespiller på QXL, og handelen gikk fint.. Har ellers ingen store erfaringer med QXL.. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er nettopp sånn oppførsel fra QXL som gjør at systemet oppfordrer til juks og misbruk. Hadde du istedet opprettet 10 kontoer og "solgt" fra den ene til de ni andre og lagt inn ni positive på deg selv så hadde du unngått negativen. Det er slik de profesjonelle svindlerne gjør på QXL, og de får aldri bråk. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Og en dialog med QXL er fånyttes? Jeg trodde de var LITT proffe der i gården, iallfall. _ johanf Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er ikke mye hjelp å få av QXL uansett hvor mye bevis du/dere har. Jeg ble svindla for 2200,- der sammen med mange andre. Qxl gjorde ikke mye for å hjelpe oss. De tenker bare på å tjene penger. Lenke til kommentar
elr0nd Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 QXL var ganske bra i begynnelsen men er det ikke nå lenger. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 QXL var bra for noen år siden da annonsering var gratis, da var det mange seriøse selgere og mye bra å finne til en fornuftig pris. Slik er det dessverre ikke lenger. Bruk heller bruktmarked.hardware.no, www.gibud.no eller noe annet som er gratis. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 jeg må bare si det, QXL suger intenst! nå skal jo QXL ha penger for alt, (x kroner for hvor mange som byr, for auksjonen, % av salgsum m.m) nei, QXL kan brenne for min del, har sluttet å bruke det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Eneste jeg har å si på QXL er at de er så forbanna overpriset. Solgte 2 dyre skjermkort, klarte å stå igjen med 250,- kr de skulle ha for det. De sender IKKE regninger i post, men på min gammle email, så i og med at jeg ikke fikk de da så endte det opp med 100,- kr ekstra i purregebyr. Husker da QXL var gratis! Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg betalte inn med kort til de for over et år siden, var ikke snakk om mye penger, men rundt 90kr. Først fikk jeg opp feilmelding, og at kortet ikke ville bli trekt. Tastet inn på nytt og da funket det, kundesaldo var nå i 0. Sjekket nettbanken og samme beløp var trukket 2 ganger! Mye frem og tilbake, men det gjorde ingenting. Så nå har jeg vel -500 på kontoen min der fordi jeg forsetter å selge, men nekter å betale inn en dritt før de har fikset det første problemet. Dette har pågodt i 8mnd, og jeg selger forsatt Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg betalte inn 100,- til qxl, men ble det registrert? Neeei! Jeg skylder qxl fortsatt penger, men de pengene får de aldri se. ¨Hvertfall når de ikke gidder å hjelpe folk som har blitt svindlet. Tror ikke man kan ha mer enn 400 i minus på qxl før du mister retten til å selge der. Lenke til kommentar
ohn Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg synes det er greit å kjøpe via QXL. Karakterboka er en god indikasjon på om selger er seriøs. Finnes ingen tilsvarende mulighet for dette på f.eks. bruktmarkedet her på hw.no. Når man selger kan man nok være uheldige som trådstarter, uten at jeg har opplevd det foreløpig. Dog, det hadde ikke vært dumt om QXL hadde fått en verdig konkurrent (gibud.no er ikke det...), og jeg synes også de tar seg for godt betalt. Ikke nok med at det er dyrt å selge, sidene har i tillegg nok av reklamebannere. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Flere av disse storselgerne som er bedrifter som legger ut varer har jo som regel en negativ karakter eller to, de mister da ikke sin konto. Forøvring så har jeg bare gode erfaringer med qxl. Gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg. Det fins mange hyggelige folk der ute. Det er lurt å sjekke karakterboka. Da kan man finne ut hvor landet ligger. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Flere av disse storselgerne som er bedrifter som legger ut varer har jo som regel en negativ karakter eller to, de mister da ikke sin konto. De stenger kontoen hvis din første karakter er en negativ. Synes det er helt greit at QXL har begynt å ta seg betalt for tjenesten. Etter de la om til en betalingstjeneste så har vi fått mer reklame for siden på f.eks TV´en. Dette igjen fører til flere besøkende og du får mer for varene du selger. Et eksempel jeg kan trekke frem var når jeg skulle selge et par 120GB harddisker. La først ut en annonnse på GiBud. Det var så å si ingen respons. Jeg startet på 1 krone og de høyeste budene lå på ca. 700kr. La så ut en lik annonse på QXL. Der fikk jeg mer for harddiskene enn det jeg selv hadde betalt for dem (og det var etter jeg hadde trukke fra provisjonen). Lenke til kommentar
End-re Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 QXL suuger ! har solgt en gitar der... Solgte den for 450kr qxl skulle ha 200kr for det +postens frakt på 150 kr (qxl sa at jeg som selger var pålagt å betale frakt hvis kjøperen ville det) Så da ble det bare 100 kr på stakkars meg QXL BUUURN IN HELL !!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå