Gå til innhold

Socket 754 går fra 1mb cache til 512kb! hjelp

jossy

Anbefalte innlegg

Men burde jeg kjøpe en cpu i dag 14/5/04 med 1mb cache...de har det på komplett! Til socket 754! Jeg skal ha data i juni, men om jeg kjøper cpu i dag så får jeg med 1mb cache! Burde jeg det? (koster 2699kr med vifte (Athlon 3200+ 2.0GHz 1mb cache))'

Eller kan jeg få en bedre selv om det ikke er 512mb cache? Prisen er også litt dyr!!

TAKK FOR ALLE SVAR! (trenger det)

(for de som ikke fatter....socket 754 går fra 1mb cache til 512kb)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som nevnt av andre, versjonene med 512 kB cache er til gjengjeld klokket høyere, slik at det uansett ikke er noen forskjell i ytelsen å snakke om. Cache er ikke alt her i verden! :)

Tusen takk for svaret!! Rett før jeg kjøpte :D

Takk for alle andre svar også :thumbs:

Lenke til kommentar
Som nevnt av andre, versjonene med 512 kB cache er til gjengjeld klokket høyere, slik at det uansett ikke er noen forskjell i ytelsen å snakke om. Cache er ikke alt her i verden! :)

Klokket høyere?

Fikk 3000+ for 2 dager siden, min var ikke det. :cry:

Lenke til kommentar
Klokket høyere?

Fikk 3000+ for 2 dager siden, min var ikke det. :cry:

Sammelign prisene på den "gamle" 3000+ med 1 MB cache og den "nye" 3200+ med 512 kB cache.

Den gamle 3000+ tilsvarer den nye 3200+. Mao får du 200 MHz mer for samme pris, men samtidig 512 kB mindre cache.

Lenke til kommentar

3200+ med 2,2GHz/0,5MiB er faktisk noe raskere jevnt over enn 3200+ med 2,0GHz/1MiB L2.

Jeg ville gått for den versjonen med 0,5MiB L2 cache.

3000+ = 2,0GHz og 0,5 MiB L2

3200+ = 2,0GHz og 1,0 MiB L2

3200+ = 2,2GHz og 0,5 MiB L2

3400+ = 2,2GHz og 1,0 MiB L2

3400+ = 2,4GHz og 0,5 MiB L2

Lenke til kommentar

Greit nok at dem har stilt dem opp med 200 mhz , men vil ikke det si det samme som at du har 200 mhz mindre å klokke på .

Altså om du har den "gamle " typen med 1 mb og klarer å kjøre den på 2500 så klarer du vel neppe å kjøre den "nye" utgaven noe høyere og dermed vil jeg si det er et skritt tilbake .

På std hastighet regner jeg med at den "nye" utgaven er hakket raskere ,det bør den jo vere siden den kjører med 200 mhz mer .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Årsaken ligger vel i at 939 kommer snart og at de da ønsker et klarere skille mellom A64 og FX siden disse kommer på samme platform. Det blir vel vanskelig å få solgt de dyre FXène om forskjellen blir for liten kontra pris .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...