Gå til innhold

Kjøp av AMD CPU


ahumoe

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte meg å kjøpe en AMD Athlon XP 3000+. Jeg har bestemt meg til å ikke bytte ut noe annet enn prosessor + evt. vifte. Jeg lurer litt på om den passer til hovedkortet mitt å ram'en min:

 

hovedkort: Asus A7V8X

Minne: PC2700 768mb

 

 

Er AMD Atholon XP 3000+ å anbefale??? Eller bør jeg kjøpe en annen CPU til maskinen min(uten å bytte ut noe annet)???

 

har en AMD Athlon XP 2000+ fra før

 

og hva er Barton?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Vet ikke hvordan det er med de aller nyeste xp2500+ prosessorene, men den jeg har går som en xp3200+, stabilt = spare penger :yes:

 

2. Barton er kallenavnet på kjernen, barton prosessorer er blant annet kjent for å utvikle lite varme, og klokker bra

 

For å svare enkelt :-)

Lenke til kommentar
For meg som har 2600+? Vil det lønne seg for meg og kjøpe 3000+ montro?

Å bytte fra xp2600 til xp3000 vil i mine øyne være galskap, du kan heller klokke den du har nå litt opp, så har du lik eller bedre ytelse.

 

Det som kan være verd å oppgradere er heller ram..

Lenke til kommentar
For meg som har 2600+? Vil det lønne seg for meg og kjøpe 3000+ montro?

 

Hva vil jeg merke mest forsjel på.  vis jeg kjøper:

 

3000+ og 256 ram

 

Eller

 

auidy 2 og 512 ram?

 

Er det stor førsjel på 2600+ og 3000+?

Ville prøvd å klokke 2600+ CPUen og kjøpe nytt lydkort og mer RAM i stedet, forskjellen er dessuten ikke SÅ stor mellom en 2600+ og 3000+(Merker sikkert 512 mer med RAM bedre). Du sier ikke hvilken versjon av 2600+ du har, men tipper du kan OC'e den litt uansett. Har du barton trenger du å nå i underkant av 2200 Mhz for 3000+ og har du T-bred må du litt lengre opp kanskje ~2400+ Mhz for å få samme ytelse.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
For meg som har 2600+? Vil det lønne seg for meg og kjøpe 3000+ montro?

 

Hva vil jeg merke mest forsjel på.  vis jeg kjøper:

 

3000+ og 256 ram

 

Eller

 

auidy 2 og 512 ram?

 

Er det stor førsjel på 2600+ og 3000+?

Ville klokket 2600+ og kjøpe nytt lydkort og mer RAM i stedet, forskjellen er dessuten ikke SÅ stor mellom en 2600+ og 3000+. Du sier ikke hvilken versjon av 2600+ du har, men tipper du kan OC'e den litt uansett.

Du har nok rett i det. :yes: Jeg har ikke barton nei :thumbdown: men e kan nok OC'e litt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...