arthoz Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) hepp, har et lite problem med CSS, designet nekter nemlig å fungere 100% i mozilla, firefox og konqueror. wrapperen dekker kun headeren, og ikke alt som den skal, og gjør i både IE6 og Opera. kunne gjerne trengt en liten hack på den I tilegg til koden, så er jeg så snill og har lagd et lite eksempel som viser problemet. http://arthoz.kosebamse.net/test Basic DIV <div id="wrap"> <div id="header"></div> <div id="content"></div> <div id="sidebar"></div> </div> CSS: body { text-align: center; } #header, #sidebar, #content { border: 1px solid #000; margin: 5px; padding: 5px; text-align: left; } #wrap { width: 600px; margin: 0 auto; border: 1px solid #000; background: #A00; } #header { background: #0A0; margin: 5px; padding: 5px; } #content { float: left; width: 400px; background: #AA0; } #sidebar { float: right; width: 150px; background: #0AA; } Endret 14. mai 2004 av arthoz Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har faktisk det samme problemet selv, men har ingen peiling på hvordan det kan løses. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Legg til en "footer" under med clear: both. Trenger ikke være større enn f.eks 1px høy. Prøv iallefall. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) ah, jeg hadde prøvd den, men ikke uten "float:left;"(har footer fra før), nå fungerte det utmerket. det fikset også det andre lille problemet jeg hadde med konqueror. takk for raskt svar Endret 14. mai 2004 av arthoz Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Legg til en "footer" under med clear: both.Trenger ikke være større enn f.eks 1px høy. Prøv iallefall. kan f eks vere en hr Samme metode som er brukt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå