RatmFan Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Tenkte jeg kanskje skulle poste greia her, da det er mulighet for at det er et virus. Anyway; problemet mitt er at explorer.exe har begynt å tære på maskinarbeidet. Den skaper høyere ping, og pcen jobber ofte uten at jeg har programmer åpne. Dessuten tar det tregere tid enn vanlig å starte opp windows, og windows har begynt å crashe en sjelden gang. Jeg skulle mene at explorer.exe-prosessen forårsaket dette, da det er den eneste prosessen som opptar CPU'en. Ofte bruker den oppimot 70%, dette som regel etter at jeg har avsluttet andre større prosesser. Noen som har aning? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Scan maskinen din for virus og kjør ad-aware Som en nødløsningn når explorer trekker mye kraft kan du: Avslutte explorer.exe. prosessen og starte en ny. Velg avslutt prosess i oppgavebehandleren og deretter fil og ny oppgave og så skriver du inn explorer.exe og trykker enter, og wops så har du en ny explorer oppe. OBS: Når du avslutter explorer vil startlinja forsvinne men den kommer opp igjen når du starter den på ny. Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Scan maskinen din for virus og kjør ad-aware Som en nødløsningn når explorer trekker mye kraft kan du: Avslutte explorer.exe. prosessen og starte en ny. Velg avslutt prosess i oppgavebehandleren og deretter fil og ny oppgave og så skriver du inn explorer.exe og trykker enter, og wops så har du en ny explorer oppe. OBS: Når du avslutter explorer vil startlinja forsvinne men den kommer opp igjen når du starter den på ny. Takk skal du ha Fikk god bruk for den ny oppgavegreia, men maskinen fant ikke virus... Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Virket det bra nå? Grunnen til at jeg spør er jo at når du har sett på noen korrupte avi-filer så opptar explorer.exe resten av cpu-kraften... Vet ikke om du er klar over det....? Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Virket det bra nå? Grunnen til at jeg spør er jo at når du har sett på noen korrupte avi-filer så opptar explorer.exe resten av cpu-kraften... Vet ikke om du er klar over det....? Visste jeg ikke.... Det er ikke bra nei, kanskje det er AVI filer som har skylden... Brenner dem ut på CD jeg, så får jeg se om ting bedrer seg Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Uansett så kan du jo prøve dette: 1. Trykk Rtartknappen og velg Kjør 2. Skriv regedit 3. Gå til: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 4. Slett "Default" verdien som er på "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Da skal alt sikkert fungere. Dette er faktisk en bug i windows. Ikke spør hvorfor de ikke har kommet med noen fiks på det ennå..... Håper det hjelper deg iallefall! Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Uansett så kan du jo prøve dette: 1. Trykk Rtartknappen og velg Kjør 2. Skriv regedit 3. Gå til: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 4. Slett "Default" verdien som er på "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Da skal alt sikkert fungere. Dette er faktisk en bug i windows. Ikke spør hvorfor de ikke har kommet med noen fiks på det ennå..... Håper det hjelper deg iallefall! Får teste dette da.... Endret 18. mai 2004 av RatmFan Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Reinstallere windows pleier å være det greieste... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Reinstallere windows pleier å være det greieste... Ja, men det er lite vits dersom det er avi. filer som messer, disse vil du sannsynligvis beholde og så er problemet igang igjen. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Reinstallere windows pleier å være det greieste... Ja, men det er lite vits dersom det er avi. filer som messer, disse vil du sannsynligvis beholde og så er problemet igang igjen. Unødvendig på et så lite problem som det her! Skal ganske mye til for å installere Windows på nytt altså! Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Har nettopp formatert greia, så det er nok en siste nødløsning... Dessuten er ikke problemet så omfattende (enda) at jeg trenger å formatere. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Formatering er nok ikke en utvei for å løse problemet her uansett. Som sagt så er dette en bug i Windows, derfor vil ikke det hjelpe deg.... Formatering er kjipe greier.... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg sa bare reinstallering, ikke formattering. Kan fikse en god del feil i windows det, windows har en tendens til å gjøre seg selv korrupt av og til... Btw, jeg formatterer OS partisjonen min minst en gang i måneden og har alt jeg trenger liggende på en egen partisjon, like greit det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå