Gå til innhold

Elitegroup G556 eller Whitebox CL1557 ?

Anbefalte innlegg

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=4

13 795 for pentium m 1600 og 80gb harddisk. 2 usb, "b" wlan

12 695 for pentuim m 1500 og 60gb harddisk. 2 usb, "b" wlan

http://whitebox.no/default.asp?Action=Specify&nComputer=10

14501 for pentium m 1600 og 80gb harddisk. 3 usb, "g" wlan

13392 for pentium m 1600 og 60gb harddisk. 3 usb, "g" wlan

Har tenkt litt på de nevnte alternativene, har dere noen tips og anbefalinger ?

Mulig det er andre forskjeller av betydning ?

Ser jo at g556 er en del billigere om man ikke tar den ene usb porten og nettverkskortet så tungt..

Er det noen andre i samme kategori som er bedre kjøp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dersom du leser andre poster her på forumet så ser du at, hos whitebox, ikke leverer i tid, de levere den med et trådløst nettverks kort som ikke fungere, de klarer ikke å fikse dette. og de lyger veldig mye.

multicom var veldig dårlig for 8 år siden, men etter at de fikk nye eiere så har dette gått veldig bra.

så bestill hos noen andre enn whitebox du, har snakka med andre som har fått ifra multicom og de er fornøyde.

Lenke til kommentar

Whitebox, Tundra og Green, er på mange måter svært like maskiner. Green har kun 2 USB porter men har aluminimum i lokket. Tundra er svært lik Whitebox sin xx57 i design (helt lik), men noe dyrere. Whitebox gir mest for pengene, men har fått et svært dårlig rykte på seg grunnet treg leveringstid, "loving og lyging" og problemer med Wlan kortet/drivere. PSdata er vel den webshoppen som nyter mest respekt her i forumet for tiden, med Whitebox i andre enden av skalaen. Multicom har vært LENGE i markedet, og det finnes få negative bemerkninger om dem nå. Tror det er slike vurderinger DU må gjøre deg, da det hardwaremessig ikke er så stor forskjell mellom disse merkene.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Da virker det som om jeg (dvs min bror) bør gå for elitegroup g556. Får se om han er villig til å legge i vel 1000 kr for 20gb og 100 mhz ekstra. Er det bare dumt ?

Har også sett på G553, men den har både dårligere oppløsning, mye dårligere skjermkort så blir nok G556 (selv om g553 har "G" wlan) . Noen erfaringer med 553 btw ?

Lenke til kommentar
Da virker det som om jeg (dvs min bror) bør gå for elitegroup g556. Får se om han er villig til å legge i vel 1000 kr for 20gb og 100 mhz ekstra. Er det bare dumt ?

Har også sett på G553, men den har både dårligere oppløsning, mye dårligere skjermkort så blir nok G556 (selv om g553 har "G" wlan) . Noen erfaringer med 553 btw ?

Det er no problemo å bytte i "b"-kortet i 556 med et "g". Koster bare et par-tre hundrelapper for selve kortet.

Lenke til kommentar

Hei! Lurer litt på en Green-maskin jeg! :green:

Vil helst ikke betale for noe jeg ikke trenger; ser jeg kan spare litt om prosessorhastigheten er lavere, 1,3 el 1,4 f.eks (pentium-M)

Det jeg lurer på er hvor mye det har å si når jeg ikke skal bruke maskinen til spilling, men en del grafisk design, internett og kanskje litt videoredigering?

Og må prosessorhastigheten stå i forhold til minnet på harddisken, eller har dette ikke noe å si?

Takker for svar!

hilsen en som snart har bestemt seg (håper jeg da..) :cool:

Har alle green 556 maskinene alu-lokk?

Lenke til kommentar
Hei! Lurer litt på en Green-maskin jeg! :green:

Vil helst ikke betale for noe jeg ikke trenger; ser jeg kan spare litt om prosessorhastigheten er lavere, 1,3 el 1,4 f.eks (pentium-M)

Det jeg lurer på er hvor mye det har å si når jeg ikke skal bruke maskinen til spilling, men en del grafisk design, internett og kanskje litt videoredigering?

Og må prosessorhastigheten stå i forhold til minnet på harddisken, eller har dette ikke noe å si?

Takker for svar!

hilsen en som snart har bestemt seg (håper jeg da..) :cool:

Har alle green 556 maskinene alu-lokk?

Hvis du ikke skal bruke maskinen til spilling ville jeg gått for Green 551.

(Green551 er i utgangspunktet identisk med storebror Green556, men har noe rimeligere grafikkløsning.) Denne får du for 10,795.00 hos Multicom.

Jeg har denne maskinen selv og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

hmm...jeg bestilte fra whitebox og er meget fornøyd med dem og maskinen. bestilte en cl1557 med 1.6GHz, 512 mb ddr ram, ati radeon 9600 64mb, 60gb hd (7200 rpm), dvd brenner, isdn adapter (usb) og g-lan wireless kort.

alt dette for 14 000,- (inkl.mva og frakt)

ble sendt tre dager etter bestilling med ekspress så jeg hadde den dagen etter.

Lenke til kommentar
men green 551 takler vel kun 1024x768 ?

har for øyeblikket 1400x1050 PÅ 15" laptop og synes det er grei oppløsning.

Det er feil. Bare ta en titt på multicom du ;)

Det er G553 som bare takler 1024x768

Endret av MrBlueJack
Lenke til kommentar

:devil: hmm...jeg bestilte fra whitebox og er meget fornøyd med dem og maskinen. bestilte en cl1557 med 1.6GHz, 512 mb ddr ram, ati radeon 9600 64mb, 60gb hd (7200 rpm), dvd brenner, isdn adapter (usb) og g-lan wireless kort.

sikkert en av de som var heldige!

Endret av mortenbring
Lenke til kommentar
hmm...jeg bestilte fra whitebox og er meget fornøyd med dem og maskinen. bestilte en cl1557 med 1.6GHz, 512 mb ddr ram, ati radeon 9600 64mb, 60gb hd (7200 rpm), dvd brenner, isdn adapter (usb) og g-lan wireless kort.

Pris kr. 12730,- eks. mva. (15785,- ink. mva.) (+frakt)

med følgende ekstra utstyr :

dvd brenner

60gb 7200rpm

usb isdn adapter

hvordan fikk du dette til 14000 inkl mva og frakt ??

Lenke til kommentar
men green 551 takler vel kun 1024x768 ?

har for øyeblikket 1400x1050 PÅ 15" laptop og synes det er grei oppløsning.

Det er feil. Bare ta en titt på multicom du ;)

Det er G553 som bare takler 1024x768

Ja, du har rett...jeg tenkte på G553.

Er det noen andre forskjeller enn radeon 9000 vs 9600 på G551 og G556 ?

Ser prisdifferansen er 500 kr for den versjonen med 1500, cdrw og 60gb.

Endret av Ivan Drago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...