xawx Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hva er forskjellen på de forskjellige Chipset. Er det noen som er vesentlig "bedre" enn andre, og er det noen man bør "styre" unna? Er det en fordel og kjøpe AMD til AMD CPU? Jeg vet at man ikke får kjøpt "løse" chipset, men det er i forbindelse med kjøp av ny PC ( HK/CPU ) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Skal du ha maskin med Intel prosessor bør du absolutt velge intel chipsett, skal du ha med AMD prosessor er der ingen så tydligeg valg men 760 har godt rykte Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Quote: On 2001-11-01 11:08, Dollar skrev:Skal du ha maskin med Intel prosessor bør du absolutt velge intel chipsett, skal du ha med AMD prosessor er der ingen så tydligeg valg men 760 har godt rykte Anbefaler du AMD760 chipsettet?!!? Hva er det du tenker på da mann? Via KT266a knuser amd760 noe så inni granskauen for å si det sånn. Kan referere til utallige tester av KT266a hvor man tydelig ser at det knuser de andre chipsettene. Prisen på hovedkort med Via KT266a har jo så å si samme prislapp som de med AMD760. Og det er ganske STOR forskjell på disse chipsettene. Stikk innom for eksempel innom http://www.anandtech.com og http://www.tomshardware.com for å bla fram noen tester. Jeg orker ikke å sitte her og paste alle addressene, for jeg sitter på en sable treig maskin på skulen nuh. :wink: Via KT266a chipsettet er for AMD prosessorer, bare for å ha det sagt. Og det passer veldig godt til AthlonXP cpu'er! [ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-01 11:50 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 KT266a har i mine øyne ikke "bevist" seg noe særlig enda, noen fartstester og 2-3 dager i testlabber er ikke nok - og utfra KT133/a/c/d og KT266 - pluss notoriske Apollo133a synes jeg AMD760 er et tryggere valg. Litt ytelseforskjell er ikke så viktig som politlighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå