Gå til innhold

Beyond Divinity, førsteinntrykk...

Anbefalte innlegg

Huket med meg et eksemplar fra EBgames igår, og løp rett hjem og lagde meg character etter jobb. Det er en stund siden sist jeg har kost meg med et skikkelig godt gammeldags fantasy rpg, så forventingene var på topp!

Positivt: Svært åpent skillsystem. Artig start på storyen (morsom bruk av den gamle "motvillige partnere"-klisjeen fra x antall actionfilmer). Ok grafikk, detaljert lvl-design.

Negativt: ELENDIGE voice-overs ut fra det jeg har hørt så langt, men dette veies til en viss grad opp av at spillet ikke tar seg selv så alvorlig. :) Noen ekstremt vanskelige kamper etter kort spilletid- men det kan skyldes at jeg ikke er fortrolig med interface\utstyr\skill-fordeling etc ennå. Hadde store problemer med en del kamper som magiker-spire, så jeg restartet heller som bue\armbrøst-spesialisert kriger; vanskelighetsgraden ble litt mer human da...

Generelt virker BD iallfall lovende. Har imidlertid ikke spilt Divine Divinity (blasfemi, jeg vet!) så jeg aner ikke hvordan det er sammenlignet med forgjengeren.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber med en omtale av Beyond Divinity nå, det er såpass stort at det er litt tidkrevende, men den kommer så fort jeg bare makter. Jeg synes ikke stemmene er så svake (ofte humoristiske), stemmen til deathknighten var svak i demoen, men de utsatte spillet og byttet ut stemmen hans på bakgrunn av tilbakemeldinger på forumet deres.

Jeg kommer til å kommentere litt mer kring forskjellene fra Divine Divinity i omtalen, men generelt er Beyond Divinity langt mørkere og dystrere enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke stemmene er så svake (ofte humoristiske), stemmen til deathknighten var svak i demoen, men de utsatte spillet og byttet ut stemmen hans på bakgrunn av tilbakemeldinger på forumet deres.

Hehe, synes stemmen til deathknighten var det mest irriterende- han høres ut som en sint taxisjåfør.. Men det er kanskje bare meg. :)

Skal være enig i at det er mye morsom dialog da!

poenget ditt er ?

Å skape diskusjon, debatt, krangler og annet artig som ofte forekommer på her på forumet?

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Var svært skuffet over demoen og har derfor ikke bestemt meg for kjøp ennå. Synes faktisk grafikken var blitt dårligere, iallefall mer upassende.

Likte heller ikke systemet med å styre flere enn en character, men det går mer på personlig smak.

Lyden var grei nok, musikken var iallefall god synes jeg å huske.

Men alt i alt var det ikke en demo jeg spillte flere ganger, var bare så vidt jeg gadd å spille den en gang.

*dukker under bordet i påvente av at gamer-gutta kaster billigspill fra free record shop på meg*

Lenke til kommentar

Dette er et spill jeg ser frem til å få fingra i, sitter fremdeles med Divine Divinty, er helt på slutten nå så da er jeg snart klar for et nytt evetyr...

Hadde bare håpet på å få spill sacred også, men det blir det visst ikke tid til med det første...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...