Fjelldal83 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hei Jeg får av og til pipelyder fra hovedkortet mitt (KV8-MAX3). Jeg har sjekket oled skjermen på kortet og ingenting tyder på at det er noe feil. Det som skjer er at jeg får startet den opp uten problemer og når jeg har kommet inn i Windows kommer det en pipelyd av og til. Det har også hendt at jeg får konstant pipelyder allerede i oppstarten. RAM'en vet jeg er kompatibel. Har brukt den i månedesvis før dette begynte å skje. Dette blir irriterende i lengden. Noen tips ? Takk på forhånd -Christoffer- Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Kan vere rammen alikevel , kjør en test på disse så får du svar på det. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg får prøve. Har en ram test liggende. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Har testet ram'en. Ingen feil funnet... Kan det være software feil ? Har nettopp installert en sata disk som systemdisk... Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har akkurat samme hovedkort... I dag etter at jeg slo på maskinen var den bare så vidt kommet inn på windows før jeg hørte høye pipelyder. Først trodde jeg det var at cpu viften ikke var i, men jeg åpnet kabinett og restartet og da funket det greit. Siden det har jeg ikke hørt noe, men så skjedde dette for 5 timer siden også da... Håper jeg ikke får et slikt problem.... har hatt så mange problemer i det siste og fikk reparert den sist uke... Stikker innom her av og til og leser hva dere skriver og poster om min status også Lykke til med problemet (RAM-en er helt ny, var den som var problemet sist gang, og datakjeden fikset litt her og der for meg. De garanterer at den nye ikke vil gi problemer slik som den forrige) Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Kan være varmeproblemer. Hadde en maskin med en dårlig strømforsyning som ble ufattelig varm. Maskinen lagde pipelyder i hytt og gevær, men jeg byttet den og da ble alt flott igjen. Men, som det ble sagt, det kan fortsatt være RAM'en. Her er en guide til grundig testing av RAM med Memtest: Link Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Strømforsyninga jeg bruker er ei Chieftech 340 watts... ca 2,5 år gammel... Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har nylig kjøpt meg ny strømforsyning, en antec, og den holder i massevis... og som sagt så er RAM-en helt ny, men jeg kan ta en mem test også. Har ikke fått flere pipelyder siden jeg skrudde den på i dag tidlig, men har ikke restartet den mer enn 3 ganger... Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg har samme (hadde) samme problem Sjekk vifte styringa, jeg dilla litt med temp settingsene og nå piper den ikke mer. (Skrudde ned farta på viftene, så de ikke bråkte så mye). Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Skal sjekke viftestyringa. Fikk pipelydene idag når jeg startet opp. UTROLIG irriterende, hehe. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har bare fått den pipelyden en gang, og siden har jeg ikke hørt noe til den. For en stund siden kjøpte jeg aerogate II (viftestyring) og den skal jeg prøvde å koble på på nytt... kanskje jeg kan gjøre noe der Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 vet at hvis prosessor eller system blir for varmt kommer det noen særdeles trasige pipe lyder, kan jo sjekke temp når den bynner å pipe for sikkerhets skyld lykke til Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 haha har du sånn dr. led på ? c i manualen på hk d e ein sånn mann så ska "jelpa" deg me problemer jørr deg bare mær forvirra eg hålt på å dæua når eg hørte d fyste gang... d ska vær ein pin du må flytta på får å bli kvitt d å som vis d e den der rammen bytt slott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå