Gå til innhold

Hovedkortet mitt lager pipelyder

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får av og til pipelyder fra hovedkortet mitt (KV8-MAX3). Jeg har sjekket oled skjermen på kortet og ingenting tyder på at det er noe feil. Det som skjer er at jeg får startet den opp uten problemer og når jeg har kommet inn i Windows kommer det en pipelyd av og til. Det har også hendt at jeg får konstant pipelyder allerede i oppstarten. RAM'en vet jeg er kompatibel. Har brukt den i månedesvis før dette begynte å skje. Dette blir irriterende i lengden. Noen tips ?

Takk på forhånd

-Christoffer-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme hovedkort... I dag etter at jeg slo på maskinen var den bare så vidt kommet inn på windows før jeg hørte høye pipelyder. Først trodde jeg det var at cpu viften ikke var i, men jeg åpnet kabinett og restartet og da funket det greit. Siden det har jeg ikke hørt noe, men så skjedde dette for 5 timer siden også da...

Håper jeg ikke får et slikt problem.... har hatt så mange problemer i det siste og fikk reparert den sist uke...

Stikker innom her av og til og leser hva dere skriver og poster om min status også

Lykke til med problemet

(RAM-en er helt ny, var den som var problemet sist gang, og datakjeden fikset litt her og der for meg. De garanterer at den nye ikke vil gi problemer slik som den forrige)

Lenke til kommentar

Kan være varmeproblemer. Hadde en maskin med en dårlig strømforsyning som ble ufattelig varm. Maskinen lagde pipelyder i hytt og gevær, men jeg byttet den og da ble alt flott igjen.

Men, som det ble sagt, det kan fortsatt være RAM'en.

Her er en guide til grundig testing av RAM med Memtest:

Link

Lenke til kommentar

haha :p har du sånn dr. led på ? c i manualen på hk :p d e ein sånn mann så ska "jelpa" deg me problemer jørr deg bare mær forvirra :laugh: eg hålt på å dæua når eg hørte d fyste gang... d ska vær ein pin du må flytta på får å bli kvitt d :p å som vis d e den der rammen bytt slott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...