taz123 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er i startgropen når det gjelder mekking av ei grei internettside. For å lette bruken kunne jeg tenke meg å ha "faste menyer" oppe og til venstre på siden, som ikke følger med når jeg scroller. Er det en enkel måte å få til dette på? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Den vil vel følge med nedover når du scroller så lenge du ikke ber den om det. Men har du planer om at denne siden skal bli virkelig bra så bør du nok ta steget videre fra frontpage. www.w3schools.com har flere god innføringer i alt som har med koding av hjemmesider å gjøre. Det må nevnes at du har mye bedre kontroll på hvordan siden kommer til å se ut hvis du skriver koden selv, kontra en side laget i frontpage... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Frames bør unngås for enhver pris. Støtter forslaget om å ta steget fra Frontpage til egenskrevet HTML. Til nød kan du bruke Dreamweaver (WYSIWYG-delen). Det er i hvert fall bedre enn Frontpage. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Lær deg CSS, og bruk position: fixed; til å få et element til å stå i ro også når du scroller. http://www.w3schools.com <= les og lær. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er i hvert fall bedre enn Frontpage. Ingenting er bedre enn frothpage Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er i hvert fall bedre enn Frontpage. Ingenting er bedre enn frothpage Word. (MS Word) Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis gutten bare vil ha en "OK" side, så har Frontpage ganske mange flotte templates.... Fil - Ny - velg et oppsett. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det er i hvert fall bedre enn Frontpage. Ingenting er bedre enn frothpage Word. (MS Word) Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis gutten bare vil ha en "OK" side, så har Frontpage ganske mange flotte templates....Fil - Ny - velg et oppsett. Flotte templates? Hvor kommer du fra? Det heter: Flotte 1996-lookalike-templates, Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis gutten bare vil ha en "OK" side, så har Frontpage ganske mange flotte templates....Fil - Ny - velg et oppsett. Flotte templates? Hvor kommer du fra? Det heter: Flotte 1996-lookalike-templates, litt off topic, men titta litt på sida di, Decline - dæven så masse kult Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis gutten bare vil ha en "OK" side, så har Frontpage ganske mange flotte templates....Fil - Ny - velg et oppsett. Flotte templates? Hvor kommer du fra? Det heter: Flotte 1996-lookalike-templates, Hva er ditt problem? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis gutten bare vil ha en "OK" side, så har Frontpage ganske mange flotte templates....Fil - Ny - velg et oppsett. Flotte templates? Hvor kommer du fra? Det heter: Flotte 1996-lookalike-templates, Hva er ditt problem? Han har ikkje et problem, men faktisk et vesentlig poeng. Templates fra frontpage _er_ stygge. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Fælt så toutchy vi skulle være over noen Frontpage-templates da EZAccess.. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det er ikke snakk om å være touchy. Det er bare litt irriterende når folk spør om hjelp her, og så får de slengt i tryne en link til w3schools. Det er ikk alle som gidder å lære seg XHTML eller CSS. Av og til så holder det med Frontpage. (by the way - jeg bruker ikke Frontpage) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Vel, grunnen til det er jo at dette forumet hovedsakelig er her for de som vil lære/kan XHTML og CSS. Og nei, av og til holder det bare ikke med frontpage.. Endret 15. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det er ikke snakk om å være touchy. Det er bare litt irriterende når folk spør om hjelp her, og så får de slengt i tryne en link til w3schools. Det er ikk alle som gidder å lære seg XHTML eller CSS. Av og til så holder det med Frontpage. (by the way - jeg bruker ikke Frontpage) Derfor vil vi her på forumet lære nybegynnere også korleis dei skal gjøre ting korrekt heilt fra begynnelsen av - istede for å gå en tåpelig omvei via frames og ferdigtemplates. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Noen som i det hele tatt har tenkt tanken at det faktisk kan være veien å gå, det med Frontpage? Jeg mener at det fort kan være fint å starte med å lime sammen websider i en enkel WYSIWYG-editor, sånn bare for å lære grunnprinsippene om websider, hvordan de er bygget opp, hvordan man linker, bruker mapper og setter inn bilder etc, det kan være greit å først se at man klarer å sette sammen noe i et program som frontpage (even express) for så å bli nysgjerring hva som skjuler seg bak, og begyne å titte på kode osv. For en som er blodfersk og kanske ikke har utviklet den enorme interessen for webdesign, hverken koding eller eyecandy så kan det kansje være greit å mekke i frontpage, også ved hjelp av templates, sånn bare for å komme i gang, for siden, når man skjønner grunnprinsippene lære seg om standarder, hvordan og hvorfor sånn og sånn er best osv. Jeg vet faktisk om en glimrende webdesigner her inne som inntil ganske nylig lagde sine verk i frontpage, og at mannen har snøring er vel hevet over en hver tvil? Det må være lov å nevne w3schools og greier, men vær klar over at det ikke alltid er det beste stedet å begyne, sånn for absolutt alle... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis gutten bare vil ha en "OK" side, så har Frontpage ganske mange flotte templates....Fil - Ny - velg et oppsett. Flotte templates? Hvor kommer du fra? Det heter: Flotte 1996-lookalike-templates, litt off topic, men titta litt på sida di, Decline - dæven så masse kult helt enig!!! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Dino_: Enig i at det kan være et sted og starte, men det er det og ikkeno mer... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Noen som i det hele tatt har tenkt tanken at det faktisk kan være veien å gå, det med Frontpage?Jeg mener at det fort kan være fint å starte med å lime sammen websider i en enkel WYSIWYG-editor, sånn bare for å lære grunnprinsippene om websider, hvordan de er bygget opp, hvordan man linker, bruker mapper og setter inn bilder etc, det kan være greit å først se at man klarer å sette sammen noe i et program som frontpage (even express) for så å bli nysgjerring hva som skjuler seg bak, og begyne å titte på kode osv. For en som er blodfersk og kanske ikke har utviklet den enorme interessen for webdesign, hverken koding eller eyecandy så kan det kansje være greit å mekke i frontpage, også ved hjelp av templates, sånn bare for å komme i gang, for siden, når man skjønner grunnprinsippene lære seg om standarder, hvordan og hvorfor sånn og sånn er best osv. Jeg vet faktisk om en glimrende webdesigner her inne som inntil ganske nylig lagde sine verk i frontpage, og at mannen har snøring er vel hevet over en hver tvil? Det må være lov å nevne w3schools og greier, men vær klar over at det ikke alltid er det beste stedet å begyne, sånn for absolutt alle... Jepp, det skal jeg være helt enig i. Bare se på meg selv. Hadde aldri klart å lære HTML og CSS på samme måte, og så "raskt" uten the basics, ikke kode, men hvordan ting oppfører seg i forhold til hverandre osv, uten FrontPage. En god tanke, Dino. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå