Gå til innhold

Geforce 4 TI4600 eller Radeon 9600xt?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et brukt Geforce TI4600 128mb.

men så har jeg også hørt at radeon 9600xt 256mb er ganske bra å flere har anbefalt d....

jeg har ik så mye greie på skjermkort så hvilket skal jeg velge??

hva er forskjellen?? har ik råd t et radeon 9800 kort så d bi mellom de to valgene...:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nå kommer vel x800 snart og da blir det vel mest sannsynlig 9800 som overtar rollen 9600 har i dag som mainstream grafikkløsning.. F.eks yter vel ett 9800 PRO kort en god del bedre enn 9600 XT og jeg tipper prisen ender opp på mellom 1000-2000 etter x800 lanseringen. Det er hvertfall det som er en naturlig utvikling.. Og dersom du har tid til å vente da.

GF4 4600 er vel litt utdatert? Så som han over sa er 9600 XT mest sannsynlig ett mye bedre kjøp. Det yter vel endel bedre og støtter DX9 i motsetning til GF4 kort, GF FX har vel også mangler mht DX9 dersom jeg ikke husker feil.

edit: Ta en titt her, tviler på at du er i tvil etter å ha sett igjennom testene her:

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/index.html

her er en slik roundup med masse forskjellige kort, blant annet de to du nevnte, testene starter fra linken under og utover:

http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...-charts-03.html

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Hvis du kun har tenkt å spille eldre spill som cs o.l. ( spill som bruker dx8 eller dårligere ) vil gf 4 ti 4600 være et bedre valg men hvis du tenker fremtisrettet er ati radeon 9600xt et bedre valg. Eller vente litt... Store ting pågang på grafikkfronten for tiden ( Ati x800 gf 6800 osv... )

Lønner seg også å gå for den versonen med 128 mb memmory fordi den vanligvis er klokket høyere.

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar

Både Radeon 9600XT og Geforce4 Ti 4600 er bra greie kort, så det kommer litt an på prisen og bruken.

Fortell gjerne hvilke spill du bruker å spille, og hvilke nye spill du kommer til å spille med de nye kortet. Fortelle også hvilken oppløsning du bruker på skjermen og om det er viktig for deg å bruke FSAA-funksjonen eller ikke.

Lenke til kommentar

litt tyst fra trådstarter nå ;), men men....

i følge prisguiden pr.i dag er det 150 kr forskjell på ATi Radeon 9600XT 256 mb og 9800 pro. For 150 kr ekstra kan du få deg et mye bedre kort så hvis du har anledning til å spytte in 1700 kr på et skjermkort så kjøp 9800 pro.

Hvis du må velge mellom ATi Radeon 9600xt 256 og GeForce Ti 4600 så gjelder det de andre her sier......

Lenke til kommentar

Geforce 4600ti gir bedre ytelse i alle eksisterende spill så lenge man ikke kjører noe anti aliasing (noe 9600xt kortet heller ikke er godt nok til å gjøre.)

dersom valget stod mellom dem ville jeg tatt 6400.

men jeg hadde nok heller "spart" litt lenger og kjøpt en 9800pro eller no

Lenke til kommentar

De eneste kortene med 256 MB det er noe vits i å kjøpe nå, er Radeon 9800 Pro 256 MB, GF FX5900 Ultra, GF FX5950 Ultra og Radeon 9800XT. Det er fordi minnet som brukes i disse kortene, er raskt minne, i motsetning til det minnet som brukes i budsjettkort når budsjettkort har 256 MB minne.

Lenke til kommentar
Geforce 4600ti gir bedre ytelse i alle eksisterende spill så lenge man ikke kjører noe anti aliasing (noe 9600xt kortet heller ikke er godt nok til å gjøre.)

dersom valget stod mellom dem ville jeg tatt 6400.

men jeg hadde nok heller "spart" litt lenger og kjøpt en 9800pro eller no

Det finnes spill som støtter DX9 i dag og der er 9600XT best! og det blir bare mer og mer av dem, så 9600XT er nok et bedre kjøp enn GF ti4600.

Lenke til kommentar

Har bare et SØPPEL GF 4 MX440 så æ må nok skaffe mæ et nytt et ja...orke ik å vente to måna t heller...spiller veldi mye farcry å NFSU åsså har æ Prince of Persia som æ ik kan spille fordi korte mitt ikke klarer grafikken...bruker bare 1024*768 på spill nu for æ har så dåli skjermkort...menn den vanlie skjermoppløsninga mi e 1280*1024. har sett mange nye spill som æ har hatt lyst t å kjøpe men ikke har kunnet kjøpe fordi korte mitt ikke e støtta spille...=( åsså i NFSU så e d enkelte effekter æ ikke kan ha me fordi korte suger så jævli!=( Så foreste et Radeon 9800SE som va ganske billi...e d nåkka forskjell på SE å vanli radeon 9800??? SE burde da være bedre da d e nyere??!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...