Gå til innhold

Rom drinkoppskrifter - hvor finnes det online?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må ærlig innrømme at jeg er ikke mye til rom drikker., og ikke kjenner mange merker.

De gangene jeg får tak i det, så er det eneste jeg gjør å spe på med cola. Jeg er nemnlig cocacoliker.

Men! Om du liker søte drinker, rum og ikke er rett for å stå og mikse en stund, så se om du finner oppskriften til Mai Tai. Et par av de og du går rett i gulvet!

Lenke til kommentar

Det er jo omtrent dobbelt så mye rom i den som det er av alt annet i den drinken, så det tror jeg på..

da jeg var i Spania i påsken bestilte jeg en Cuba Libre etter at jeg hadde spist middag på en restaurant en gang. etter en liten stund kom keldneren med drinken og jeg snøvlet litt da jeg dro derfra; tenk deg et litt stort kjøkkenglass (3.5 - 4 deciliter) hvor cirka 60% av glasset er fylt opp med Rom. ved siden av fikk jeg en 2 deciliter cola-flaske. da jeg hadde puttet den i glasset med rom var colaen fremdeles godt gjennomsiktig....

Lenke til kommentar

det er ingenting som slår en god Long Island Iced Tea ;) Der får du både lys og mørk rom.

OBS; må ikke kjøpes i Norge pga avsindige regler om mengde alkohol i drinker :roll: Meningen er like deler av alt - fem typer sprit, og to typer annet ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Kjøp Captain Morgan Spiced Gold (_ikke_ Jamaican Rum). Den er sjef.

Prøv f.eks. et glass med litt sukker i bunn, på med isbiter, og så Spiced Gold over.

Drikkes med sugerør så du kan styre hvor søtt det skal være ved å bevege sugerøret litt opp eller ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...