Howard Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 3dFX Voodo kortene hadde opptil 4 prosessorer på ett kort... Stemmer, men så ble Voodoo5 6000 aldri satt i produksjon heller. Kun noen få "samples" eksisterte/eksisterer http://www.hardware.no/nyheter/november00/v5-6000.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er det ikke mulig å ha 2 prosessorer på ett kort?Skulle tro det var enklere men Dual Radeon 9800 Pro:(Italiensk) Howard: beklager at jeg ikke leste skikkelig gjennom før jeg utalte meg Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Er det ikke mulig å ha 2 prosessorer på ett kort?Skulle tro det var enklere men Dual Radeon 9800 Pro:(Italiensk) Howard: beklager at jeg ikke leste skikkelig gjennom før jeg utalte meg var ikke det dual-gpu skjermkortet der bare fake da? EDIT: Glem det, jeg leste artikkelen nå (ikke akkurat perfekt oversetting riktignok)... det var snakk om prototype... Endret 14. mai 2004 av Da_Assassin Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ingen som husker 3DFX og Voodo 2? der kjørte man fint 2 kort i SLI, men når Voodo 3 kom var det kortet 3,5 ganger så raskt, så de kjønte at det bare var teit å legge til SLI støtte der, siden Voodo 4 kom snart og ville være flere gange så rask so 2x Voodo 3. Voodoo5 5500 mener du kanskje.. ytelsemessig er det omtrent 2xV3. Voodoo3 hadde omtrent samme ytelsen som Voodoo2 SLI.. hvis jeg ikke husker helt feil da. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Rart at ingen har nevnt det, men den største fordelen jeg ser med dette dersom andre enn alienware begynner å lage noe slikt er det å kunne beholde sitt gamle skjermkort når man oppgraderer. Den vil jo gi en liten boost om ikke det er like bra som to nye kort er det likevel bra siden du bare kjøper ett nytt kort. Dette er jo selvfølgelig forutsatt at man kan ha to forskjellige kort da. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Rart at ingen har nevnt det, men den største fordelen jeg ser med dette dersom andre enn alienware begynner å lage noe slikt er det å kunne beholde sitt gamle skjermkort når man oppgraderer. Den vil jo gi en liten boost om ikke det er like bra som to nye kort er det likevel bra siden du bare kjøper ett nytt kort. Dette er jo selvfølgelig forutsatt at man kan ha to forskjellige kort da. ingen har vel nevnt det siden det staar i artikkelen at det maa vaere to like kort. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 det var jo et styggedom av et kort som ble nevnt her... simulatorkort med 4 9700 pro-kjerner eller var det 8??? tror heller det er en bedre løsning i så fall Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Rart at ingen har nevnt det, men den største fordelen jeg ser med dette dersom andre enn alienware begynner å lage noe slikt er det å kunne beholde sitt gamle skjermkort når man oppgraderer. Den vil jo gi en liten boost om ikke det er like bra som to nye kort er det likevel bra siden du bare kjøper ett nytt kort. Dette er jo selvfølgelig forutsatt at man kan ha to forskjellige kort da. ingen har vel nevnt det siden det staar i artikkelen at det maa vaere to like kort. jepp, det sto i artikkelen at man måtte det, men det hadde vært en enda bedre ideé hvis det hadde vært slik Lex-Icon trodde det var... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ville tro at dual core er bedre, grunnet plass. Eller kanskje ikke?? Har sett en 4x Radeon 9600Pro koste ca 120k hvis jeg ikke husker feil, det var en krigssimulator i USA hvis jeg ikke husker feil. Men jeg ser ikke helt behove, men dette åpner for MYE større skjermer eks 40" LCD Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er bare en ting jeg vil vite. Finnes det noen i norge som har rettigheter til å selge alienware? Var på nippet til å kjøpe en fra USA, men det blei veldig dyrt med toll osv. V Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) vetle Skrevet 14/05/2004 : 14:52 Det er bare en ting jeg vil vite. Finnes det noen i norge som har rettigheter til å selge alienware? Var på nippet til å kjøpe en fra USA, men det blei veldig dyrt med toll osv. V Men fy søren hvor mye du kan spare ved å kjøpe de samme komponentene her og bygge den selv. bare se her. EDIT: Alienware sin koster 5928$!! Endret 14. mai 2004 av Lex-Icon Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ville tro at dual core er bedre, grunnet plass. Eller kanskje ikke?? Har sett en 4x Radeon 9600Pro koste ca 120k hvis jeg ikke husker feil, det var en krigssimulator i USA hvis jeg ikke husker feil. Men jeg ser ikke helt behove, men dette åpner for MYE større skjermer eks 40" LCD Hvis du mener 2 GPU'er on-die så tror jeg det blir en enorm chip. GPU'er er som regel større enn CPU'er, særlig de siste GPU'ene med hele 16 pipelines. Dette går sterkt ut over yield så jeg tror ikke det er noen god løsning. Forresten, man kan betrakte en 16 pipeline GPU som 16 "kjerner" on-die. Kanskje man egentlig bare trenger en måte å koble til flere utganger på vanlige kort? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 jeg synest dette systemet lyder lovende, gleder meg til og se inn i pc'n min (som ikke skal/er alienware) og se 2 skjermkort Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ville tro at dual core er bedre, grunnet plass. Eller kanskje ikke?? Har sett en 4x Radeon 9600Pro koste ca 120k hvis jeg ikke husker feil, det var en krigssimulator i USA hvis jeg ikke husker feil. Men jeg ser ikke helt behove, men dette åpner for MYE større skjermer eks 40" LCD Hvis du mener 2 GPU'er on-die så tror jeg det blir en enorm chip. GPU'er er som regel større enn CPU'er, særlig de siste GPU'ene med hele 16 pipelines. Dette går sterkt ut over yield så jeg tror ikke det er noen god løsning. Forresten, man kan betrakte en 16 pipeline GPU som 16 "kjerner" on-die. Kanskje man egentlig bare trenger en måte å koble til flere utganger på vanlige kort? Er ikke stødig på arkitekturer til graffik kort, så det du sier stemmer sikkert. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ville tro at dual core er bedre, grunnet plass. Eller kanskje ikke?? Har sett en 4x Radeon 9600Pro koste ca 120k hvis jeg ikke husker feil, det var en krigssimulator i USA hvis jeg ikke husker feil. Men jeg ser ikke helt behove, men dette åpner for MYE større skjermer eks 40" LCD 4x 9700 pro 128mb Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 hehe, da kan du sikkert få kjøpt 2 stk skjermkort slik som ram selges parvist i dag! Hehe... x800 Dual pack kun 10000,- Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 En av grunnene til at dette ikke vil fungere med AGP, og muligens ikke fungerer bra med PCIe er pga driverene. Å optimalisere driverene for dataoverføring "tilbake" er jo kraftigt nedprioritert, men det blir hvertfall litt bedre med PCIe. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ser ikke noe poeng å investere for meg som spiller flight sim 2004 primært, den krever cirka 300 mhz på kjernen, dx8.0a grafikk for å kjøre optimalt. Denne løsningen for 2 skjermkort egner godt for Unreal 3 3Dmotoren. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ville tro at dual core er bedre, grunnet plass. Eller kanskje ikke?? Har sett en 4x Radeon 9600Pro koste ca 120k hvis jeg ikke husker feil, det var en krigssimulator i USA hvis jeg ikke husker feil. Men jeg ser ikke helt behove, men dette åpner for MYE større skjermer eks 40" LCD 4x 9700 pro 128mb 1 tall feil da, det var en stund siden jeg hadde lest det. Lenke til kommentar
Tias Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg ser ikke helt nytteverdien i dette, hvis man da ikke har bruk for ekstra ytelse til grafikkintensive arbeidsoppgaver - ikke det at jeg har undersøkt om denne løsningen faktisk KAN bruke til slikt. Til spilling blir det vel noget overkill, da nye og bedre kort kommer så ufattelig ofte - hvorfor ikke bare kjøpe et nytt av og til. Det er nok alltid folk som kommer til å kaste seg over dette, men jeg tror ikke det er så revolusjonerende at det gjør noe. Alienware begynner jo å få et litt spesielt rykte på seg etter hvert :s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå