kissa83 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har nettopp fåt igang pc'en etter noen problemer med harddiskene og installerer Partition Magic. Her ser jeg ene disken har blitt til 2 partisjoner, en på 7mb og en på 114 mb. Hva må jeg gjøre for å få dette til 1 partisjon? Jeg har prøvd å valgt "merge partitions" flere ganger, men ser ikke ut til at dem vil bli til 1 partisjon. Andre og kanskje mest irriterende problemet: Min andre harddisk står som "dynamisk disk" og jeg får ikke muligheten til å formatere denne. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? På forhånd takk! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Mener du at du har en HD på 120MB? Hvor gammel er den maskinen? Prøvd å slette partisjonenen og så opprette en ny? Endret 14. mai 2004 av MrVilla Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Den dynamiske disken kan du ihvertfall høyreklikke på i disk management, og konvertere til basic, for å så partisjonere på nytt Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Mener du at du har en HD på 120MB? Hvor gammel er den maskinen? Prøvd å slette partisjonenen og så opprette en ny? hehe, jeg mente selvfølgelig 114 gb Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Den dynamiske disken kan du ihvertfall høyreklikke på i disk management, og konvertere til basic, for å så partisjonere på nytt takk skal du ha for dette, visste ikke det var verktøy for slikt i winxp. holder på og formaterer denne ene disken nå, så får jeg prøve å opprette en ny partisjon på den etterpå. eneste problemet er med den andre disken, jeg klarer ikke å slette/overføre den ene partisjonen som er 7mb over til den som er 114gb. men takk for raske svar, muligens løsningen er å bruke disk management, istedet for partition magic Foressten: vet dere om det finnes programmer man kan hente igjen tapt data på en harddisk, som er formatert? Endret 14. mai 2004 av kissa83 Lenke til kommentar
Mawk Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Tror ikke det finnes, men du kan sende den til Bergen og betale ca. 30K så får du igjen all dataen. ^_^ Lenke til kommentar
nixon Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 7 MB betyr vel lite for disken på 114 GB?! Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 7 MB betyr vel lite for disken på 114 GB?! jo det gjør jo det, men for ordens skyld litt irriterende med en disk som viser i min datamaskin, som bare er 7 mb men men, den funker nå hvertfall *bank i bordet* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå