Anette_ Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er på skolen nå og i diskuterer med læreren om vi skal få fri i de første timene på 18 mai. B klassen skal få fri, 3. klasse har fri, tegnignklassene har fri, helse og sosial klassene har fri osv. Men ikke vi, klassen vår strarter med prøve i naturfag. hvordan er det med dere andre som går på skolen? Lærerene sier at det er vanlig i arbeidslivet å jobbe 18 mai og at vi skal bli forbredt på dette, vi skjønner jo det men det må jo gå ann å flytte prøven til de siste timene eller noe. Tar gjerne imot tips til hvordan vi kan overtale lærerene. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Teiteste argumentet jeg noen gang har hørt fra lærere er "dere må bli forberedt på arbeidslivet". DOOOOh! La nå elevene få leve mens de kan Jeg tror det er vanlig å ha fri 18. mai for skoleelever. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Teiteste argumentet jeg noen gang har hørt fra lærere er "dere må bli forberedt på arbeidslivet". DOOOOh! La nå elevene få leve mens de kan Jeg tror det er vanlig å ha fri 18. mai for skoleelever. Det burde jo være vanlig.. Andre har studiedager man kan ta slik at man slipper å komme på skolen 18 mai men vi har ikke hatt noen studiedager eller Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Teiteste argumentet jeg noen gang har hørt fra lærere er "dere må bli forberedt på arbeidslivet". DOOOOh! La nå elevene få leve mens de kan Jeg tror det er vanlig å ha fri 18. mai for skoleelever. Det burde jo være vanlig.. Andre har studiedager man kan ta slik at man slipper å komme på skolen 18 mai men vi har ikke hatt noen studiedager eller Studiedager må dere søke om selv. Dere har rett på så og så mange studiedager i året. Dette vil si at dersom dere har en grei grunn for å få studiedag, og det ikke kommer i konflikt med noen prøver så skal dere få studiedag om dere søker om det. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Nei, det er ikke vanlig med fri 18. mai. Det at mange klasser har fri er nok bare et unntak. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 de gjør dette for at mange skal fo en ekstra lang helg, men det er ikke alle dette går for, pga timeantall prøver og slikt, så noen må nok på skolen den dagen... det er nok ikke mulig og overtale læreren, da alt dette nok er planlagt, og må være slik... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Dere får være et par ekstra timer igjen en annen dag eller.no Eller si at dere kan jobbe i et par fritimer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) hadde eksamen 18 mai jeg, så ikke klag (vk2 for noen år siden) Endret 14. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Tror det er bare i barneskolen de har fri hele dagen 18.mai. Husker også vi hadde tentamen 18. og 19.mai engang. Så det at B-klassen får fri noen timer er vel bare for å være human mot de som på død og liv skal feste med russen (når de ikke er russ selv). Endret 14. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
kag Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg kan ikke komme på å ha hatt fri en eneste 18 Mai. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vi har fri hele uka jeg har nesten fri hele uka skal være på skolen på tirsdag og onsdag og da blir det super langhelg ! Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har forberedelsesdag til eksamen den dagen vi, 09:00 ->11:30... Synes ikke det er noe problem egentlig jeg... kommer meg sikkert opp liksom... :S Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har forberedelsesdag til eksamen den dagen vi, 09:00 ->11:30...Synes ikke det er noe problem egentlig jeg... kommer meg sikkert opp liksom... :S vi har frivillig forbredelses dag. dvs. at vi kan få hjelp med det faget vi har kommet opp i eksamen til (har kommet opp i matte). Det vil si at det er FRI denne dagen . Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg kom opp i Engelsk! Fikk 5 standpunkt i matte! Engelsk>matte&norsk! Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vi har ikke fri, men studiedag er fine greier Kansje litt dumt for deg som har prøve da... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vi har ikke fri 18.. Ingen på skolen vår har tror jeg. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er nok ikke vanlig, tror jeg, men det ser nok ut som om vi får fri halve dagen fordi vi hadde tre timer ekstra på kveldstid en gang. På onsdag er det dessuten eksamen, så da får vi niendeklassinger fri. Torsdag er hellig. Fredag er planleggingsdag. Neste mandag er også eksamen. Kjempelang ferie, jo (utenom tre timer på tirsdag)! På onsdag/torsdag etter dette fridagsrushet er det dessuten sannsynlig at lærerne streiker. Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Vi har fri hele uka m2, 9dager fri er digg Endret 14. mai 2004 av Volutpat Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har fri de to første timene siden ingen gidder å komme tidsnok uansett, hvis de kommer i det hele tatt. Du har forresten rett på så mange studiedager du vil, det ligger ingen begrensning der. Må uansett godkjennes av faglærere på den aktuelle dagen og av klasseforstander. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå