Gå til innhold

Vil dette funke? Oppgraderer gammel maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel maskin som jeg har putta inn litt reservedeler som jeg hadde liggende i for å få den litt opp i ytelse. Har doblet rammen fra 256 til 512, har satt inn en 80GB-disk, og nå titter jeg på prosessor.

Spørsmål:

Vil denne prosessoren (Celeron 1.4GHz FCPGA) fungere med dette hovedkortet (ASUS TUSL2-C)?

Ser på ASUS-siden at den støtter Celeron opp til 850MHz, men ser også at den støtter P3 Tualatin på 1.2+, kan det være at Celeron-støtten stopper så lavt fordi Celeron stoppa på 850MHz sist gang de oppdaterte infoen på siden for dette hovedkortet?

Endret av Lars-Erik Dahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en gammel maskin som jeg har putta inn litt reservedeler som jeg hadde liggende i for å få den litt opp i ytelse. Har doblet rammen fra 256 til 512, har satt inn en 80GB-disk, og nå titter jeg på prosessor.

Spørsmål:

Vil denne prosessoren (Celeron 1.4GHz FCPGA) fungere med dette hovedkortet (ASUS TUSL2-C)?

Ser på ASUS-siden at den støtter Celeron opp til 850MHz, men ser også at den støtter P3 Tualatin på 1.2+, kan det være at Celeron-støtten stopper så lavt fordi Celeron stoppa på 850MHz sist gang de oppdaterte infoen på siden for dette hovedkortet?

Det er ikke noe problem det gitt. Det skal fungere. Grunnen til at de skriver 850+, er at de ikke vet hvor langt det kommer til å gå fremover..

Prosessoren din har FC-PGA kontakt, så da virker det nok....

Lenke til kommentar
du bør heller dra å kjøpe deg en diger diger kebab!!!

du bruker alt for mye penger og tid på pc'n din!!!

Offtopic: Kan en barmhjertig moddis kneble denne gnomen?

Ontopic: Hvis hovedkortet støtter Tualatin-kjerne er det bare å kjøre på. Mulig du må oppdatere bios.

Kjører forresten en moddet identisk cpu på et gammelt slot 1 P2 kort med slotkonverter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...