Gå til innhold

NÅR kommer SP2 for norsk XP ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk microsoft sine sider.

Hvis ikke de skriver noe der, så er det bare å be.

Eller så anbefaler jeg engelsk OS.

Det er MASSE problemer som dukker opp når man må oversette "programkode" :ermm:

Endret av Schoepitt
Lenke til kommentar

Eller så anbefaler jeg engelsk OS.

Det er MASSE problemer som dukker opp når man må oversette "programkode" :ermm:

Støtter anbefalingen 100%

En del oppdateringer kommer senere, risiko for oversettelsesfeil, og min hovedbegrunnelse: Det er mye mye mye større mulighet til å finne hjelp via google etc. om du søker på den engelske feilmeldingen du har fått fremfor å google etter en norsk feilmelding. "kjørefasefeil" lmao

Lenke til kommentar
Hvis ikke de skriver noe der, så er det bare å be. Eller så anbefaler jeg engelsk OS. Det er MASSE problemer som dukker opp når man må oversette "programkode" :ermm:

Det høres nu ikke helt rett ut.

Ok, jeg vet ikke hvordan oversettinga faktisk foregår, men jeg kan aldri tenke meg at det sitter programmerere som klipper og limer setninger direkte inn i kildekoden! Det benyttes garantert et slags templatesystem der språket er skilt fra selve kildekoden.

Oppdateringer kommer ofte først på engelsk, ja. Men at norsk XP skal ha flere problemer, pga oversettinga av alle ting, er Tåkeprat.

Lenke til kommentar
Hvis ikke de skriver noe der, så er det bare å be. Eller så anbefaler jeg engelsk OS. Det er MASSE problemer som dukker opp når man må oversette "programkode"    :ermm:

Det høres nu ikke helt rett ut.

Ok, jeg vet ikke hvordan oversettinga faktisk foregår, men jeg kan aldri tenke meg at det sitter programmerere som klipper og limer setninger direkte inn i kildekoden! Det benyttes garantert et slags templatesystem der språket er skilt fra selve kildekoden.

Oppdateringer kommer ofte først på engelsk, ja. Men at norsk XP skal ha flere problemer, pga oversettinga av alle ting, er Tåkeprat.

Tydelig at du ikke har programert så mye.

Man bruker her, som alle andre steder i programeringer, henvisninger til klasser med forskjellige språk. På den måten slipper man å skrive "millioner" av linjer omigjen.....

Men selvfølgelig, man må endre alle referansene nedover.....

Det at oversetingen skal ødelegge noe er vel ganske langt ut på viddene..... På tide med datakurs til de som mener noe sånt....

Man bruker den samme programmeringskoden, men bytter ut referansene til de forskjellige tekstfeltene.

Lenke til kommentar

Uansett så foretrekker jeg Engelsk språk på de OS/programma jeg kjører. Det ser ofte bare teit ut når man oversetter programmer til norsk - Den norske versonen av eMule ser for meg helt rævva ut.

Hvorfor skal man bruke norskoversatte programmer når man daglig sitter på nettet og leser engelsk og behersker språket såpass godt at man skjønner programmet. Det er også som nevnt ovenfor lettere å søke på feilmeldinger hvis man skulle være så uheldig å komme borti en.

Dessuten synes jeg det er enklere å forholde seg til "fagutrykk" istedetfor norsk-oversatte ord, som ikke alltid gir umiddelbar mening.

"vev-side" :roll:

Endret av Croyfer
Lenke til kommentar

sitter selv med engelske Windowser på pc`ene mine. har blitt vant til det. bare engelsk programvare også. en ting jeg ikke helt liker er når folk kjører f. eks Engelsk XP og norsk programvare. det ser ikke særlig pent ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...