hutre Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Er det noen som vet hvordan jeg legger inn egendefinerte NAT instillinger i Cisco ruteren fra NGT. Får kun lagt til noen standardporter som FTP, mail osv, men får ikke velge portnummer osv selv. Noen som vet passord slik at jeg kan telnette inn til ruteren og gjøre det manuellt? Det står at ruteren kan bli ustabil med mer enn 100 NAT oppføringer, men man får jo som sagt ikke lagt inn mer enn 10-15 forhåndsdefinerte... Utrolig irriterende. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
madmanX Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Dette gjøres på følgende måte: 1. du må kontakte ngt å få passordet ditt til routeren. 2. du må sitte på en pc med ipen 10.0.0.2 og logge deg inn ved hjelp av telnet. start -> kjør -> command/cmd. -> telnet 10.0.0.1 (10.0.0.1 er routeren din). NAT - Network Adress Translation Nat er noe de fleste mindre routere bruker for å oversette trafikk fra internett til ditt lokalnettverk. I vårt tilfelle blir dette å oversette trafikken fra 217.12.x.x til 10.0.0.x. Siden det ikke er fast ip helt inn på PC-en. eks. logg deg inn og skriv: "enable" som gir deg redigeringsmuligheter. set nat entry add 10.0.0.x 1010 0.0.0.0 1010 tcp "write" for å lagre endringene. Lenke til kommentar
hutre Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Takker så mye MadManX. Trodde ikke NGT ga ut det passordet. Nå har jeg løsningen, så var det bare å komme frem til kundesupport... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå