Gå til innhold

HK til XP2500

knutby

Anbefalte innlegg

Nå er det en stund siden jeg har vert borti AMD prosessorer så jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk.. Skal bygge en til en kollega. Tenkte da på en AMD xp 2500.

Budsjettet er ikke stort og den skal ikke spilles på. Men AMD HK har jeg ingen anelse om... noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden budsjettet ikke er stort og ikke skal brukes til 3D-spill, ville jeg helt klart gått for et kort med integrert grafikk.

F.eks EPox-8KMM3i (http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=122104)

til bare 453,-

Det er billig, siden dette har nettverk, skjermkort og lyd integrert.

Som kasse ville jeg helt klart gått for Q-Tec Midi Tower L-MD black 350W. Helt topp i forhold til prisen på 389,- (http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=137318). Jeg har bygget 2 PC'er med dette kabinettet.

Avhengig av de andre komponentene kan dette bli en svært billig PC. 512 RAM er et must med WinXP.

Komplett med ca. Athlon XP2500 prosessor kan du få en PC til ca. 3000,-

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Nåja... ikke så billig da.. :p Det skal være "litt" kvalitet. menneh det fixer jeg.

men hk'et ser godt ut det..

det følger med vifte til denne? (trodde ikke AMD sendte med vifter)

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, ->BOXED<-

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

et bra hovedkort som har kvalitet er merker som Asus, Abit og Msi ihvertfall + sikkert flere.

har hatt Abit NF7-S v2.0 et kjempekort til å klokke med, dakan du få din xp2500 til å kjøre som en 3200+(2.2ghz), anbefaler det, husk kjøling!

Lenke til kommentar

foresten når du snakker om et lite budsjett så ta da heller en titt på den Vanlige utgaven av Abit NF7 som ikke har serial ata, firewire + litt bedre lydkort, så hvis ikke dette er noe viktig så kjøp den Vanlige NF7 det koster ikke mer en 600.-kr.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
et bra hovedkort som har kvalitet er merker som Asus, Abit og Msi ihvertfall + sikkert flere.

har hatt Abit NF7-S v2.0 et kjempekort til å klokke med, dakan du få din xp2500 til å kjøre som en 3200+(2.2ghz), anbefaler det, husk kjøling!

Ummm, Msi er ikke akkurat kvalitet...

Er du heldig med et msi kort så virker det som det skal, men det er ikke normen, har hatt alt for mange dårlige erfaringer med dette merket.

Abit sitt NF7-S er veldig bra, har gode integrerte løsninger og overklokker som regel bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...