Gå til innhold

får problemer med GRUB ofte i RED HAT 8, TIPS?

Anbefalte innlegg

ja, jeg sitter her med hovedpc`en min med TrippelBoot. Windows 2000/XP ENG og Linux Red Hat 8.0 installerer Grub som bootloader. men nesten alltid så krasjer GRUB. vet ikke helte t hvordan jeg reparerer GRUB uten reinstallasjon av Linux. nå husker jeg ikke i farta hva den feilmeldingen er. men den får iallefall ikke til å starte opp. lurer på hva problemet kan være. TIPS?

har også et problem med Windows 2000 etter installasjon av Linux. siden at Windows 2000 er på C: så har jeg funnet ut at Bootloader fila til Linux også legger seg der. dette gjør at Windwos 2000 går veldig treigt under oppstart og ellers også.

noen tips til løsning på disse problemene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja, har prøvd. Fedora men cdene ble galt brent. derfor tok jeg Red Hat 8.0, 9ern av Red Hat funka heller ikke som det skulle. så men jeg skal kaste ut XP nå så får vi se om det samme skjer da. dvs. har Windows 2000 på C: og Windows XP på D: derfor blir det Dualboot Win 2000 og Linux, er jo penere det da.skal se litt på problemet nå. men det å kjøre bare Windows 2000 og XP i dualboot går jo fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...