wil Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 ja, jeg sitter her med hovedpc`en min med TrippelBoot. Windows 2000/XP ENG og Linux Red Hat 8.0 installerer Grub som bootloader. men nesten alltid så krasjer GRUB. vet ikke helte t hvordan jeg reparerer GRUB uten reinstallasjon av Linux. nå husker jeg ikke i farta hva den feilmeldingen er. men den får iallefall ikke til å starte opp. lurer på hva problemet kan være. TIPS? har også et problem med Windows 2000 etter installasjon av Linux. siden at Windows 2000 er på C: så har jeg funnet ut at Bootloader fila til Linux også legger seg der. dette gjør at Windwos 2000 går veldig treigt under oppstart og ellers også. noen tips til løsning på disse problemene? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 XP/2000 er vel som regel en dårlig kombinasjon og kan føre til kluss? Så vidt jeg vet skal man ikke kombinere de to, men 95/98/ME med 2000 eller XP går fint. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 jau da, XP ødela 2000 partisjonen som jeg ikke fikk lov til å røre på en laptop jeg (nå) eier.. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Og hvorfor bruke utdaterte redhat 8? Skaff Fedora hvis du foretrekker hatter. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 jaja, har prøvd. Fedora men cdene ble galt brent. derfor tok jeg Red Hat 8.0, 9ern av Red Hat funka heller ikke som det skulle. så men jeg skal kaste ut XP nå så får vi se om det samme skjer da. dvs. har Windows 2000 på C: og Windows XP på D: derfor blir det Dualboot Win 2000 og Linux, er jo penere det da.skal se litt på problemet nå. men det å kjøre bare Windows 2000 og XP i dualboot går jo fett. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 har alltid funka med 200/XP/linux på en gang for meg, da... må bare igjennom to bootloadere hvis du skal inn i windows Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har selv opplevd at grub og win2k fører til treig boot. Du kan bruke lilo, hvis det er et stort problem for deg. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Last heller ned og brenn Fedora på nytt først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå