E.T Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Heisann! i går fikk jeg min førsten DVD brenner, av typen NEC 2500, når jeg satt den i virket alt bra, og jeg fyrte igang warcraft, alt funka (med avlesing av CD altså ) Men så, litt senere, så skulle jeg teste å brenn noen filer innpå DVD plate, her står det bare "Finer ingen disk" etterpå prøvde jeg å putte i en Tom vanlig CDplate, men dette virket heler ikke! det stod bare "dene cden mangler 346 plass (som filene tar)" så sjekker jeg egenskaper til CDrom, og finner ut at det bare er "0 byte brukt, 0 byte ledig" Er det noen som vet ha som er galt? PS: det fulgte ingen programvare med spilleren, er det det, eller drivere, jeg trenger så bare si ifra Takker for alle svar! MVH Erlend Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har du sjekket hvilken stasjon brennerprogrammet vil bruke ? Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Du sier at det ikke fulgte med noe programvare, men hva slags program bruker du for å brenne da? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Du må antagligvis sette brenneren til å brenne cd'er ikke dvd. Du bruker vel nero, eller hva? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvilken IDE-kontakt sitter den på? Etter egne erfaringer trives den best som Master på IDE-2. Mvh Meg. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvis du f.eks hadde en cd-brenner installert fra før, og f.eks brukte Nero burning ROM. Kan det hende at Nero ikke kjenner igjen denne brenneren, når du satte den inn. Du vil da få den meldingen du skrev. Prøv å legg inn et brenneprogram på nytt. Kan hende at ikke alle programmer støtter denne brenneren enda, eller at du trenger en oppgradering til programmet. -z00l- Lenke til kommentar
E.T Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg bruker bare den brenneren som er innebygd på XP jeg... har den i min shuttle, der er det bare en kontakt (altså, ikke master/slave) på flatkabelen.. Vet dere hvor jeg kan ordne med disse instillingene da? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Jeg har samme brenneren og en liteon i tillegg som jeg bruker i forbindelse med Nero. Når jeg skal brenne så angir jeg hvilken brenner jeg skal bruke. På den annen side så kan jeg nevne at jeg hadde et problem med NEC'en her forleden da den ikke ville gjenkjenne noen som helst plater! Og da snakker vi om alt mulig. Endte med at jeg måtte sende den tilbake og få ny på garanti.......som nå fungerer som en drøm. Nå skal jeg ikke si at du har fått samme problemmet, da jeg regner mitt som en ren produksjonsfeil. Ta og sjekk at du har satt Nero på riktig brenner.....er nok der det ligger EDIT: Innstilingene ja......hvor søren var det dem var nå igjen......Sorry....klarer ikke å huske det, er litt stressa for øyeblikket. Sikker mange andre her som husker dem Nå er det helg! Endret 14. mai 2004 av MrVilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå