Konto brukes ikke Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Sist uke så jeg nesten fight pga nettopp det - en SUV som absolutt måtte presse seg fram uten at det engang var mulighet for å komme forbi - da måtte semi rygget eller kjørt ut på skulder. Var vel en millimeter unna speilet hans. Jeg er for å flette før slutten, for da blir det ikke samme brems på det - flyter bedre og man unngår kø før man må. Når det har blitt kø, så er det greit nok 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Jeg må innrømme jeg ikke helt skjønner at det er så veldig irriterende? Joda, det er dustete kjøring, men om det ender med at de bare bremser og legger seg bak, så påvirker jo ikke det så mye i utgangspunktet? Men la meg spørre om noe annet, hvor lenge synes yrekssjåfører det er "behagelig" at motorsykler fletter? Man har en ganske lang distanse etter to felt der det som oftest er "mellom ett og to felt" bredt. Det er plass til å kjøre forbi ganske lenge, men jeg er litt usikker på hva andre sjåfører tenker om det. AtW Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Så lenge du ikke forstyrrer min kjøring eller setter meg i situasjoner der jeg ikke har kontroll på deg kan du gjøre hva du vil som motorsykkelsjåfør. Pleier gi plass til dem i stillestående kø og. Poenget er uansett fortsatt at man må utnytte fartspotensialet sitt. Ikke bare lusker opp på siden og forvente å bli sluppet fram. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Jeg må innrømme jeg ikke helt skjønner at det er så veldig irriterende? Joda, det er dustete kjøring, men om det ender med at de bare bremser og legger seg bak, så påvirker jo ikke det så mye i utgangspunktet? AtW Om det ender med sammenstøt må jeg sannsynligvis skrive skademelding, krangle med en idiot og får overtid. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Jobber som søppelmann. Står bak på i en 50 sone. Kommer dame i 30 åra i full fart bak og klistrer i rompa på oss. Type 3 meter unna meg. Det er ikke okei, for bråbremser vi kræsjer hun i oss og ender jeg med 2 amputerte og moste bein. Har allerede masse blinkende varsellys, og når vi skulle stoppe skrur sjåføren på nødblink i tilegg. 2 på hver side, oppe og nede. Ikke vanskelig å se det pluss bremselys. Tror du ikke hun stopper rett bak meg? Vinka forbanna med henda på hun og hun gasser rett forbi type noen cm unna foten min når jeg hoppa av... Greit at vi forsinker dere noen minutter når dere havner bak oss på ruta vår, men husk hvor viktig og samtidig farlig jobb vi gjør. Er få som respekterer oss og suser rett forbi oss i full fart. Vi prøver bare gjøre jobben vår så dere slipper å ha søppel råttende hos dere. Tenk på det neste gang du ser en søppelbil og du blir småirritert. Vil du heller kjøre søppelet bort selv? Samfunnet hadde fått panikk etter noen få uker uten søppelbiler 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Kjører bort søppelet selv allerede så for meg hade det ikke gjort noe, men så plager ikke søppelbilene meg heller da.. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Kanskje ikke så ille i nabolagene. Litt ekstra lukt. Men gamlehjem, sykehus, sentrumsområder med butikker, borettslag, de oversvømmer allerede selv om søpla blir hentet hver uke Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Kjenner ingenting, men det skal ikke mange dagene over før det er fullt - vi har en slik lukket "avsugning" Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 (endret) Kjenner ingenting, men det skal ikke mange dagene over før det er fullt - vi har en slik lukket "avsugning" Noen som tømmer de og Endret 24. juni 2016 av Dubious Lenke til kommentar
Gjest member-410723 Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Vegvesenet ber oss tette lukene i køen, står det på nrk.no idag. -køen kunne vært vesentlig kortere hvis bilistene kneppet inn avstanden til bilen foran, mener sjefsingeniør i Statens vegvesen, Kristian Wærsted. Det er hyggelig lesing for en som har fått bot for å ligge for tett bak en annen bil. Når skal de bestemme seg da, og kanskje lære litt av andre land med større biltetthet enn her? Men når det er sagt er det noe helt annet på landet. Når det ikke er noen annen trafikk hvorfor kommer det da en "klegg" bak som forfølger en i ett og alt. Lurer jeg på ... kjør forbi og forsvinn, eller legg deg lenger bak. drit i hva vegvesenet sier. Ligger du for tett oppi meg begynner jeg bare å luggbremse... Endret 25. juni 2016 av member-410723 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Saken fra NRK: https://www.nrk.no/buskerud/_-forsinkelsene-kunne-vaert-halvert-1.13011769 Sjefsingeniøren i Statens vegvesen, Kristian Wærsted, mener at 20% av bilistene holder lengre enn 3 sekunders avstand til bilen foran. Han oppfordrer dessuten til å minke avstanden til 2 sekunder ved køkjøring. I teorien vil det nok kunne fungere, forutsatt at ingen gjør noe uventet. Jeg tipper at det i praksis vil føre til mer købulking, noe som igjen vil føre til mere kø, ikke mindre. Man får bot hvis avstanden til bilen foran er 1 sekund eller mindre, så jeg vil absolutt ikke anbefale carbos og andre med nærgående kjørestil til å "kneppe inn avstanden" ytterligere. Da måtte nærkjørerne i tilfelle kneppe inn avstanden til en halvmeter, slik det gjøres i racing. Da er man garantert småbulker hvis bilen foran bremser, men hastighetsforskjellen blir liten slik at det aldri blir store skader. Endret 25. juni 2016 av SeaLion Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) 1 sekund er også førerkortbeslag Endret 25. juni 2016 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Politiet gir vegvesenet pepper for å oppfordre til kortere køluker:https://www.nrk.no/buskerud/advarer-mot-korte-avstander-1.13014618 4 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Forstå ikke hvor han Wærsted ville. For det er stor forskjell på å sette bilen i første, å bare trille i evigheter. Kontra ekstremt hard stopp og kjør kjøring. Ser heller ikke hva å kjøre nært vil gjøre: Flaskehalsen er noen idioter som driver stop og kjør ved neste flaskehals. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 De kan fikse problemet ved å bygge 4-felts veier overalt Trafikken flyter bra ut fra Trondheim, helt til en kommer til Heimdal da det skal flettes.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 De kan fikse problemet ved å bygge 4-felts veier overalt Trafikken flyter bra ut fra Trondheim, helt til en kommer til Heimdal da det skal flettes.. Nei, det kan de ikke. 1. Det løser ikke køproblemer rundt byene på sikt. 2. Det er meningsløst dyrt. AtW Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Trafikken flyter bra ut fra Trondheim, helt til en kommer til Heimdal da det skal flettes.. Det er bare tidsspørsmål før 4 blir for lite også - men så lenge man slipper fletting, så unngår man bremsekloss. Men man skal ikke lengre enn til Siemens (sørover) før man får kø - strekker seg opp mot Nardo rundkjøringen og Moholtlia. Også pga fletting og Heimdalsmyra har man jo startet bygging for utvidelse - "Trondheimsbrura" er bare påtenkt og vil drøye lengre Endret 26. juni 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Trafikken flyter bra ut fra Trondheim, helt til en kommer til Heimdal da det skal flettes.. Det er bare tidsspørsmål før 4 blir for lite også - men så lenge man slipper fletting, så unngår man bremsekloss. Men man skal ikke lengre enn til Siemens (sørover) før man får kø - strekker seg opp mot Nardo rundkjøringen og Moholtlia Underdimensjonert vei med masse av/påkjøringsramper På tide de bygger tunnel Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Moderatormelding Avsporing fjernet, og 3 innlegg forsvant. Videre avsporing vil kunne medføre advarsler og eventuelt utestengelse av moderator. Kommentering av moderering kan tas på PM eller i kategorien for tilbakemeldinger. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 De kan fikse problemet ved å bygge 4-felts veier overalt Trafikken flyter bra ut fra Trondheim, helt til en kommer til Heimdal da det skal flettes.. Og da blir neste kork Leinstrand, og så enda verre da bedrifter plutselig kan legge kontor mer usentralt. Så Klett, IGJEN etter der. Du kunne sikkert ha lagt firfelts helt ned til Støren eller Ler, og du ville se det nøyaktig samme problemet PGA økt trafikk pga "økt" tilgang til Trondheim. Tunnel er enda verre, da det provoserer frem det verste i de ustabile, og mangler utsikt. Gjerne kombinert med eledig tunnelys som nesten ikke gir gulfarge mot veimarkeringen. Den eneste fornuftige løsningen er å desentralisere utbyggingen av Trondheim, men ingen tenker så langt. Det ville kreve at alle tettstede rundt Trondheim faktisk la enorme planer, og masse sammarbeid etterpå for å lage veiplaner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå