Dubious Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Er det mulighet for det så parkerer jeg langt bort fra andre biler og kjører dermed over ne parkeringsplassen så jeg står med fronten ut og slipper dermed å rygge Slipper stort sett å smyge meg ut av bilen og at sjansen for at noen riper opp siden er minimal Stort sett eneste plassen jeg kjører inn med fronten først er ved skråparkeringer da det er enklest, f.eks fjordgata i Trondheim Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Det stemmer, eksempelvis vil flere kvinnfolk foretrekke å kjøre med fronten inn da de generelt er dårligere til å rygge. Etter å ha møtt diverse sjåfører på trange veier med lastebil er jeg uenig. Ingen virker å kunne rygge. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Ukjent, eg spiser ikke rekehorn Problemet er når det er mye trafikk. Da er det mye som sperrer sikten begge veier. Spesielt om morgenen når det ofte er varelevering i tillegg. Men på ett generelt grunnlag så er det ei veldig travel gate og man kan fort oppleve at det er lite trafikk/biler/folk der når man parkerer, og mens man er inne er det plutselig bonanza. Hvordan kan du være kunde på hjemmebaksten uten å spise det?! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Stort sett rygger jeg inn, men det er mest praktisk å kjøre inn med nesa først når jeg har med barnevogn. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Eg har alltid rygga inn på parkeringsplassar. Det er vel det som er lettast? Det skal seiast at eg har liten bil, slik at eg aldri har eit problem med dårlig plass til bakluka. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Vær så snill å bruk blinklys, sjekk speil og blindsone når du bytter felt.... Er heldigvis plass til en MC på veiskulder og mellom kjørefeltene, så det har gått bra, men det er ekstremt unødvendig å bytte felt uten forvarsel. Senest i rushen inn til Oslo i dag ble jeg presset ut av feltet jeg lå i av en Leaf-søvnkjører. Selv da jeg tuta og han var 5 cm fra meg, like ved passasjervinduet, så han på meg, og gjorde ingen innsats for å avbryte feltskiftet... Skulle hatt hjelmkameraet på i dag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Vær så snill å bruk blinklys, sjekk speil og blindsone når du bytter felt.... Er heldigvis plass til en MC på veiskulder og mellom kjørefeltene, så det har gått bra, men det er ekstremt unødvendig å bytte felt uten forvarsel. Senest i rushen inn til Oslo i dag ble jeg presset ut av feltet jeg lå i av en Leaf-søvnkjører. Selv da jeg tuta og han var 5 cm fra meg, like ved passasjervinduet, så han på meg, og gjorde ingen innsats for å avbryte feltskiftet... Skulle hatt hjelmkameraet på i dag. Ja, eller i det minste enten se deg for eller bruk blinklys, da klarer man å redde seg unna, men urovekkende mange gjør ingen av delene. AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 ..og i den sammenheegen så synes jeg motorsyklister generelt er elendige til å gi tegn ved feltskifter, både ved forbikjøringer på tofelt og vingling mellom feltene på firefelt. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 ..og i den sammenheegen så synes jeg motorsyklister generelt er elendige til å gi tegn ved feltskifter, både ved forbikjøringer på tofelt og vingling mellom feltene på firefelt. Hmm, interessant, har sjeldent opplevd det som noe problem. Hadde vært interessant å se statistikk på kollisjoner mellom bil og MC og hva som er framtredene årsaker. Tradisjonelt har det dog vært vikepliktsgrydd ved kryss elelr avkjørsler og påkjørlser bakfra, så feltskifter o.l druker kanskje litt i tallene. AtW Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 ..og i den sammenheegen så synes jeg motorsyklister generelt er elendige til å gi tegn ved feltskifter, både ved forbikjøringer på tofelt og vingling mellom feltene på firefelt. Hmm, interessant, har sjeldent opplevd det som noe problem. Hadde vært interessant å se statistikk på kollisjoner mellom bil og MC og hva som er framtredene årsaker. Tradisjonelt har det dog vært vikepliktsgrydd ved kryss elelr avkjørsler og påkjørlser bakfra, så feltskifter o.l druker kanskje litt i tallene. AtW Har heller ikke opplevd dette som et problem, men det er jo noen få som utmerker seg og "setter standarden" for resten. Jeg er ikke feilfri, men prøver å gi tegn i god tid, spesielt på MC. Jeg er forøvrig av dem som ikke bruker noen retningslys når jeg kjører mellom kø, slik at jeg kan signalisere når jeg faktisk vil inn i køen et sted. Det fremstår kanskje som vingling, men man kjører jo med mest mulig margin til hver side... så når bilene står hulter til bulter, så "vingler" jeg. NMCU sier litt om dødsstatistikk, men jeg klarte ikke finne så mye generell ulykkesstatistikk på det minuttet jeg brukte på google. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 I saktegående trafikk er det ofte VELDIG vanskelig å se at det kommer en motorsykkel mellom feltene. Opplever ofte at de plutselig er på siden av bilen min, og jeg føler jeg er flink å se i speil når jeg kjører. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 I saktegående trafikk er det ofte VELDIG vanskelig å se at det kommer en motorsykkel mellom feltene. Opplever ofte at de plutselig er på siden av bilen min, og jeg føler jeg er flink å se i speil når jeg kjører. Det har jeg sympati for, sålenge du blinker og ser deg for før du beveger deg utover mot midten, så er ikke det noe problem. Når det gjelder blinking så synes jeg personlig at hovedsynden til mine "artsfrender" på MC er at noen ikke er så gode til å huske å slå av blinklyset etter svingen. AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Statistikken vil nok vise at de fleste ulykker med 2-hjuling er selvforskyldte (velting) 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Statistikken vil nok vise at de fleste ulykker med 2-hjuling er selvforskyldte (velting) Det stemmer på MC. Men av ulykker mellom to kjøretøy har biler skylda mye oftere. AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Sannsynligvis som følge av MCenes aggressive kjøring. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Sannsynligvis som følge av MCenes aggressive kjøring. Man får gjerne ikke skylda i en ulykke om ulykken er en direkte årsak av andres aggresive kjøring. Virkeligheten er mye kjedeligere, folk føler ikke nok med og det blir mange vikepliktsbrudd. AtW Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Enhver som er ute I trafikken kan observere hvordan motorsyklistene oppfører seg. Lite og lett kjøretøy med masse krefter mellom beina medfører en aggressive og tildels farlig kjørestil. Det kan ikke være et fnugg av tvil om at en mengde av kollisjonene mellom Mc og bil vile vært unngått hvis MCene tilpasset seg trafikkbildet, fulgte fartsgrenser og la seg ttil en mere passiv kjørestil. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Enhver som er ute I trafikken kan observere hvordan motorsyklistene oppfører seg. Lite og lett kjøretøy med masse krefter mellom beina medfører en aggressive og tildels farlig kjørestil. Det kan ikke være et fnugg av tvil om at en mengde av kollisjonene mellom Mc og bil vile vært unngått hvis MCene tilpasset seg trafikkbildet, fulgte fartsgrenser og la seg ttil en mere passiv kjørestil. Jeg tror ikke jeg vet om noen kjøretøygrupper med en mer "passiv" kjørestil enn MCer (og med det mener jeg høyt forkus på plassering, obrservering og å unngå å plassere seg i farlige situasjoner), det gjør noe med hvordan folk kjører at man blir kvestet om man kolliderer. Det er faktisk påfallende hvor mye sløvere bilister er som gruppe når man kjører MC. Men du trenger ikke å høre på meg, du kan se på statistikken utarbeidet av profesjonelle, i brorparten av tilfellene har bilisten skylda. Det er sant at det er noen "bøllefrø" på MC som står for en ganske stor andel av ulykkene i forhold til hvor mange de er, men samlet sett er konklusjonen ganske klar. AtW Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 MC-sjåfører blir vel regelrett innprentet at vanlige sjåfører ikke legger merke til de i trafikken. Denne "aggressive" kjøringen er nok ofte bare et resultat av at de ønsker, forståelig nok, mer kontroll. Det er bedre for de å være i forkant hele tiden. Jeg kjører bil hele dagen og opplever ikke tohjulinger som et problem. Tvert om er de gjerne klar over mine blindsoner enn vanlige hjemtiljobbkjørere Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1083077951749227&id=378279955562367 Snakk om samspill i trafikken... noen som vet noe mer om denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå