nebrewfoz Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Sett fra en tidligere bensinstasjonansatts perspektiv, så er det totalt uakseptabelt å flytte bilen før du har betalt. Umulig å vite om du har tenkt å stikke fra regningen, eller bare skal flytte bilen. Sett fra en nåværende bensinstasjonansatts perspektiv, er det ikke noe problem om man flytter bilen før man betaler Det er slett ikke alle bensinstasjoner som har en "arealplan" som tillater dette. Min nærmeste ESSO-stasjon har 4 pumper med plass til totalt 8 tankende biler samtidig. Når man har tanket ferdig, er det to plasser "foran døra" hvor man kan stille seg. (Det er noen andre P-plasser i nærheten, men de er avgiftsbelagt og/eller krever billett for å stå 1 time gratis.) Denne stasjonen er "innrammet" av veier og bygninger og den eneste måten å få bedre plass på er å fjerne 2 av 4 pumper -noe jeg tipper innehaveren ikke er interessert i, uansett om det fremmer økt høflighet eller ikke. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har ikke 95 % av alle kunder mulighet til å betale med kort nå til dags? Eller er det mange pumper uten mulighet for dette? Skjønner ikke hvorfor folk skal inn for å betale hvis de har mulighet til å bruke kort ved pumpa. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Mat, drikke, toalett, snacks, frukt osv Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 "Kortleseren er i ustand", "Får ikke kontakt med sentral" og andre feilmeldinger. Uleselige displayer, særlig i sollys. Osv. 2 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Som ansatt på bensinstasjon er det foretrukket at bilen står der til fyllingen er betalt. Enkelte kunder finne da også lettare å sei "den blå stasjonsvognen." Lær deg litt folkeskikk Jeg har også jobbet på bensinstasjon og flere her er enige med meg at det er uproblematisk å flytte bilen når man er ferdig med pumpa. Det er også det mest hensynsfulle ovenfor andre mennesker å gjøre. Jeg har nok godt over snittet med folkeskikk, men når andre rundt meg tydeligvis har fått for lite av dette hjemmefra blir jeg irritert. Stasjonen jeg sto på har også rundt 15 oppmerkede plasser pluss mange andre steder man fint kan sette fra seg bilen hvor man ikke blokkerer for andre så det var ingen unnskyldning. Argumentet med at folk "finne da også lettare å sei "den blå stasjonsvognen."" er nok et eksempel på folks uttømmelige latskap. Kast et blikk opp og husk pumpenummeret til du er ferdig med å betale så slipper den ansatte å ha gjettelek med deg og oppholde andre kunder unødig. 3 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har ikke 95 % av alle kunder mulighet til å betale med kort nå til dags? Eller er det mange pumper uten mulighet for dette? Skjønner ikke hvorfor folk skal inn for å betale hvis de har mulighet til å bruke kort ved pumpa. Skjønner ikke hvorfor jeg skal stå ute og mikkmakke med kortet i automaten, når jeg kan gå inn og betale inne? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Har ikke 95 % av alle kunder mulighet til å betale med kort nå til dags? Eller er det mange pumper uten mulighet for dette? Skjønner ikke hvorfor folk skal inn for å betale hvis de har mulighet til å bruke kort ved pumpa. Skjønner ikke hvorfor jeg skal stå ute og mikkmakke med kortet i automaten, når jeg kan gå inn og betale inne? Fordi du uansett må stappe kortet i en maskin og taste kode? 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Og? Jeg vil gå inn og betale. 1 Lenke til kommentar
Orbis Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Sett fra en tidligere bensinstasjonansatts perspektiv, så er det totalt uakseptabelt å flytte bilen før du har betalt. Umulig å vite om du har tenkt å stikke fra regningen, eller bare skal flytte bilen. Sett fra en nåværende bensinstasjonansatts perspektiv, er det ikke noe problem om man flytter bilen før man betaler Det er slett ikke alle bensinstasjoner som har en "arealplan" som tillater dette. Min nærmeste ESSO-stasjon har 4 pumper med plass til totalt 8 tankende biler samtidig. Når man har tanket ferdig, er det to plasser "foran døra" hvor man kan stille seg. (Det er noen andre P-plasser i nærheten, men de er avgiftsbelagt og/eller krever billett for å stå 1 time gratis.) Denne stasjonen er "innrammet" av veier og bygninger og den eneste måten å få bedre plass på er å fjerne 2 av 4 pumper -noe jeg tipper innehaveren ikke er interessert i, uansett om det fremmer økt høflighet eller ikke. Selvfølgelig vil det finnes steder hvor det ikke er andre plasser å gjøre av bilen, men jeg vil påstå at de fleste stasjoner har plass 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det er slett ikke alle bensinstasjoner som har en "arealplan" som tillater dette. Min nærmeste ESSO-stasjon har 4 pumper med plass til totalt 8 tankende biler samtidig. Når man har tanket ferdig, er det to plasser "foran døra" hvor man kan stille seg. (Det er noen andre P-plasser i nærheten, men de er avgiftsbelagt og/eller krever billett for å stå 1 time gratis.) Denne stasjonen er "innrammet" av veier og bygninger og den eneste måten å få bedre plass på er å fjerne 2 av 4 pumper -noe jeg tipper innehaveren ikke er interessert i, uansett om det fremmer økt høflighet eller ikke. Selvfølgelig vil det finnes steder hvor det ikke er andre plasser å gjøre av bilen, men jeg vil påstå at de fleste stasjoner har plass De fleste vil nok ha det, men jeg antar også at de som mener man skal flytte bilen etter fullført tanking ikke forventer at folk skal parkere bilen på andre siden av gata, ei heller vente til en plass blir ledig. I tilfelle jeg fortalte om var det ledig plass 5m foran pumpa (oppmerket plass) noe som sikkert gjorde meg litt ekstra tent. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Skjønner ikke hvorfor jeg skal stå ute og mikkmakke med kortet i automaten, når jeg kan gå inn og betale inne? Skjønner ikke hvorfor du skal stå inne og mikkmakke med kortet i automaten, og dessuten skape unødig kø, når du kan la være å gå inn, og betale ute? Om du er en av de som aldri bruker kort, og bestandig kontanter, så er du under tvil unnskyldt... 4 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Gjorde det samme som nomore en gang bare at kjerringa sto og fylte da jeg stelte meg bak henne. Da hun var ferdig åpner hun døra og jeg regner med at hun skal kjøre avgårde. Neida, hun henter veska og går mot stasjonen. Da går jeg ut av bilen og spør relativt høflig om hun kunne flytte bilen (det var stappfullt på stasjonen. Flere biler i kø på flere av pumpene). Svaret jeg fikk tilbake var "Nei, jeg må jo inn å betale". Det neste som kom fra min munn egner seg ikke på trykk. Når du sier at det ikke egner seg på trykk så blir jeg ganske så nysgjerrig... du må ha gitt "kjerringa" en skikkelig skyllebøtte? Kom igjen...det er veldig få sarte folk her på forumet så avslør hva som ble sagt!! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Skjønner ikke hvorfor du skal stå inne og mikkmakke med kortet i automaten, og dessuten skape unødig kø, når du kan la være å gå inn, og betale ute? Om du er en av de som aldri bruker kort, og bestandig kontanter, så er du under tvil unnskyldt... ...fordi det er mitt valg, og du har ikke noe med å bestemme hvor jeg bruker kortet mitt - i automaten ute, eller i kassa inne. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Jeg kan jo nevne at i løpet av mine 25 år bak rattet og utallige fyllinger så har jeg aldri observert noen som flytter bilen før de går inn og betaler...og jeg fyller ofte mandag morgen når det er stor pågang ved pumpene. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Millimetere unna å knøvle en Mercedes SUV. Hvor idiot går det an å bli. Hev seg rett forran meg når jeg kom i venstre felt og det var kø i høyre. Fronten min var så og si på høyde med bakerste bil i kø, så hun kjørte mellom feltene. Jeg med litt fart. Satan hvor nære den damen var på å kanskje bli knust av endel tonn. Håper inderlig hun lærte noe, for neste gang kan det være for sent Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Nå mener jeg ikke å antyde at jeg ville gjort noe slikt selv, men de som står i veien og lager unødvendig kø bare på pur faenskap, som Johanf over her, kunne nesten fortjene å komme tilbake til dette synet, bare med bensinpumpeslangen: Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Noe av det som irriterer så jævlig er de som står på ved en pumpe på bensinstasjonen for å så forlate kjøretøyet og ta å lese litt inne i butikken, bestille hamburger og masse annet fuckings fjas. Det er IKKE meningen! Stasjonen har masse andre plasser der du kan bruke resten av dagen din om du vil inne! Pumpen er for fylle bensin, hvis ikke gtfo. Endret 14. april 2016 av Lami Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Nå mener jeg ikke å antyde at jeg ville gjort noe slikt selv, men de som står i veien og lager unødvendig kø bare på pur faenskap, som Johanf over her, kunne nesten fortjene å komme tilbake til dette synet, bare med bensinpumpeslangen: Vet ikke hvor unødvendig kø jeg lager, men det er jo sånn det fungerer da. Bensinstasjonen lar meg stoppe ved en pumpe, og VELGE om jeg vil gå inn å betale. At DU får magesår av det, fryder meg litt. 4 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Virkelig? Det at jeg gir noen som sitter å loker på facebook fingern etter at jeg har tuta er det du reagerer på? Ikke det er folk sitter på FACEBOOK mens de kjører? Det er ikke noen big deal det kanskje? Nei for all del, det er jo MYE verre å gi noen fingern!! Det kan jo fornærme stakkarne som sitter på facebook mens de kjører bil! Det er vel ikke snakk om at det ene opphever det andre. Å sitte i kø og 'loke' på mobilen trenger ikke medføre særlig fare. Det kommer an på fart blant annet. Nei, det er ikke bra, men det er heller ikke bra å tute i utide og rekke fingeren. Det kan til og med være med på å øke faren for at noe skal skje iom folk blir forbannet og opprørt av å få vist en finger og ikke engang vite hvorfor de fikk den i trynet. Så kjører de videre illsint og forbannet - for oppkavet til å kjøre på en sikker måte - uten mobil og FB. Kun fordi en person(i tillegg til de) ikke eier folkeskikk. Så adferden har gjort vondt verre. Ingen som hører på folk som viser fingeren uansett, for de er de siste man skal høre på .... adferden tilsier det. At personer gjør alt mulig annet enn å følge med på trafikkbildet er svært alvorlig og skulle blitt slått mye mer ned på, men på en skikkelig måte. Om det å loke på facebook i kø ikke "trenger" å medføre noen fare er helt uviktig, fordi det er ikke lov og det er så mange ulykker som kommer av mobilbruk der man ser på skjermen. I denne situasjonen lå vi i en 15-20kmt i en tofelts vei, så rent personlig synes jeg det er veldig farlig å sitte å glane på telefonen. Kan se meg enig i det med fingern, det er som en påknapp for trass. Men hvordan mener du at man skal få kontakt med bilføreren uten å tute? Det er jo det tuta er for, varsle. Og når noen er helt idiot og sitter på facebook mens de kjører så må man varsle de om at de er idioter og det de gjør er helt uakseptabelt. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 ...helt til du tuter på feil person og noen kommer ut med et våpen eller flere pakkiser. Leser her og ser ofte i trafikken at mange er tøffe bak rattet med fingeren og hornet, men når det kommer til saken utenfor bilen er det lite mot. De gangene jeg har blitt tuta på og stoppa og åpna min egen dør så ser vedkommende helt forskrekka ut eller bare kjører... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå