Snylter Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Evt jævlig undermotoriserte biler, finnes noen av de å 99% av alle biler (med konvensjonelt drivstoff) er undermotoriserte Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde.. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Evt jævlig undermotoriserte biler, finnes noen av de å 99% av alle biler (med konvensjonelt drivstoff) er undermotoriserte Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde.. Mulig, uansett er konklusjonen den samme, eneste rette er å holde seg til MC AtW Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Evt jævlig undermotoriserte biler, finnes noen av de å 99% av alle biler (med konvensjonelt drivstoff) er undermotoriserte Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde.. Ikke enig... Golf GTE, Nissan Leaf, BMW i3 osv. er langt ifra undermotorisert. At folk velger å ikke bruke elmotorene skikkelig er noe helt annet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Mens bilene som går på dildofuel i de fleste tilfeller er både undermotoriserte OG har dårlig rekkevidde.. Ikke enig... Golf GTE, Nissan Leaf, BMW i3 osv. er langt ifra undermotorisert. At folk velger å ikke bruke elmotorene skikkelig er noe helt annet. Du tuller nå håper jeg. Golf GTE er riktignok ikke en bil som går på kun strøm, den bruker det bare for å hjelpe til litt ekstra. Leaf er stusselig motorisert, i3 er noe sprekere men henger ikke på den overvektige stasjonsvogna mi en gang. I tillegg må både Leaf og i3 lades om man skal på mer enn en litt drøy handletur. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) i3 er noe sprekere men henger ikke på den overvektige stasjonsvogna mi en gang Så derfor er den undermotorisert? Edit: Jeg skjønner godt at du er stolt av vogna di (det ville jeg også vært), så da sier jeg det du vil høre: Du har ikke en vanlig stasjonsvogn. Endret 11. april 2016 av frohmage Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 De fleste klarer vel å akselerere nok i akselerasjonsfeltet, med rette sjåføren, så det er nok ikke motoren som er utfordringen i de fleste tilfeller. 3 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Nei, det er heller førerne som ikke klarer å finne gasspedalen og er redde for å bruke litt mer drivstoff enn de pleier tror jeg Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Mye av grunnen er nok fordi mange ikke tør å dra motoren opp i turtall, noe som kanskje forklarer hvorfor folk sier at diesel er så mye kraftigere enn bensin. Driver du å sløver i krabbefeltet med 2000 RPM, så har du bare ~40% av motorkraften i bruk, noe som blir latterlig treigt i store familiebiler med knappe 100 hestekrefter. Du trenger selvsagt ikke å kjøre ihjel motoren, men bensinmotorer skinner ikke før ihvertfall 2500-3500 RPM. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 i3 er noe sprekere men henger ikke på den overvektige stasjonsvogna mi en gang Så derfor er den undermotorisert? Edit: Jeg skjønner godt at du er stolt av vogna di (det ville jeg også vært), så da sier jeg det du vil høre: Du har ikke en vanlig stasjonsvogn. Siden jeg mener at bilen min har mindre motor enn den burde hatt vil jeg si at en bil som går dårligere undermotorisert ja. Jeg vurderer dog å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Okay.. Jeg vil si at en kjerre ikke er undermotorisert om den kan komme opp i motorveihastighet i aksellerasjonsfeltet, og ikke sinker trafikken i oppoverbakker. Har du en defininisjon? Hvor stor motor ville du helst hatt i din? (Er det E55 du har?) Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Mye av grunnen er nok fordi mange ikke tør å dra motoren opp i turtall, noe som kanskje forklarer hvorfor folk sier at diesel er så mye kraftigere enn bensin. Driver du å sløver i krabbefeltet med 2000 RPM, så har du bare ~40% av motorkraften i bruk, noe som blir latterlig treigt i store familiebiler med knappe 100 hestekrefter. Du trenger selvsagt ikke å kjøre ihjel motoren, men bensinmotorer skinner ikke før ihvertfall 2500-3500 RPM. Du som kjører BMW burde jo vite at man bare blir dratt i setet mellom 5500-6000 rpm :ppp Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Hva er det med folk som kjører med caps på? De må jo ha strøket på både teori- og oppkjøring virker det som... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Okay.. Jeg vil si at en kjerre ikke er undermotorisert om den kan komme opp i motorveihastighet i aksellerasjonsfeltet, og ikke sinker trafikken i oppoverbakker. Har du en defininisjon? Hvor stor motor ville du helst hatt i din? (Er det E55 du har?) Man bør ha et par hundre hk pr. tonn. Jeg har en E500 4Matic, ingen AMG her i gården nei (AMG ble ikke levert med 4Matic og utgikk derfor). 306hk yter motoren. Jeg vurderer å bygge den om med kompressor, andre kammer og noe annet småtteri da, da kan jeg få opp mot 500hk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 4Matic? Blir ikke det omtrent som å sykle med støttehjul, da? 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 4Matic? Blir ikke det omtrent som å sykle med støttehjul, da? 4Matic blir omtrent dobbelt så raskt som 2wd på vinterføre Det er også ganske nice å trekke campingvogna med 4Matic, særlig siden den stort sett brukes kun i vinterhalvåret.. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 I de siste månedene så synes jeg at det har vært veldig mye mindre dårlige sjåfører ute på veien. Enten det eller så har jeg bare begynt å bry meg mindre. Du har jo alltids de samme tullingene da, de som ikke blinker, de som står i et kryss der de har forkjørsrett og venter til du er 50m unna for å så kjøre. Men jeg har sett en skremmende trend av folk som sitter på mobilen i kø, sitter på facebook. De får høre tuta og se fingern hver gang. Og det verste er at det er som om de ikke skjønner hvorfor de blir tuta på. Skremmende at folk trur det er ok å sitte på facebook i kø. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Du som kjører BMW burde jo vite at man bare blir dratt i setet mellom 5500-6000 rpm :ppp lol Lineær effektkurve you see! Men ja. Mye av påstanden min er bygget på egen opplevelse. Trives best oppe i 3000 rpm. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 I de siste månedene så synes jeg at det har vært veldig mye mindre dårlige sjåfører ute på veien. Enten det eller så har jeg bare begynt å bry meg mindre. Du har jo alltids de samme tullingene da, de som ikke blinker, de som står i et kryss der de har forkjørsrett og venter til du er 50m unna for å så kjøre. Men jeg har sett en skremmende trend av folk som sitter på mobilen i kø, sitter på facebook. De får høre tuta og se fingern hver gang. Og det verste er at det er som om de ikke skjønner hvorfor de blir tuta på. Skremmende at folk trur det er ok å sitte på facebook i kø. Tror ikke nødvendigvis de tror det er ok, men heller at de reagerer på at du har tatt på deg rollen til å si ifra, og det på en lite hyggelig måte. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Tror ikke nødvendigvis de tror det er ok, men heller at de reagerer på at du har tatt på deg rollen til å si ifra, og det på en lite hyggelig måte. Når man gjør noe så idiotisk så fortjener man ikke å bli sagt fra til på en hyggelig måte. 3 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Hvordan sier man fra på en hyggelig måte? Går ut av bilen, banker forsiktig på ruta og spør om de er interessert i å ta til seg litt konstruktiv kritikk? Nei, det gidder ingen. Jeg bruker hornet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå