Rolf_X Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 I Drammen gir drosjer faen i vikeplikt og bare kjører på. De har jo flere som kjører med feil lysbruk m.m. På generelt grunnlag blir jeg ekstra varsom når det kommer drosjer ut fra sideveger når jeg er på forkjørsvei m.m. Vil jo ikke være den som ender opp med en drosje i sia eller noe. Hadde med en kompis i dag hvor jeg måtte bråbremse for å ikke kjøre på drosja som brøyt vikeplikt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Ellers blir HC plassene hyppig brukt som venteplass, dvs fører sitter med motoren i gang mens passasjeren gjør sitt ærend, f.eks ved shopping eller bankran. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Ellers blir HC plassene hyppig brukt som venteplass, dvs fører sitter med motoren i gang mens passasjeren gjør sitt ærend, f.eks ved shopping eller bankran. Akkurat det ser jeg ikke på som et problem. Så lenge man flytter seg om det kommer noen som trenger plassen, selvsagt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) Har observert elbiler som bruker HC- parkering i Bergen sentrum som om de var for dem.Slik oppførsel og holdninger det er hos overraskende mange som har elbiler i trafikken kan man strengt tatt sette spørsmål om de lider av en mental funksjonshemning i blant. Slik sett er det vel ikke utenkelig at de stod der med loven i behold. Endret 30. mars 2016 av Hansien 3 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Apropos "badass"-parkering ved butikker: Verst er de som står på tomgang rett utenfor inngangen, med eksosrøret mot døra. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Slik sett er det vel ikke utenkelig at de stod der med loven i behold. Jeg tenkte tanken, men det hadde vel vært for drøyt. De har vel uansett egne gratis parkeringsplasser med strøm? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Apropos "badass"-parkering ved butikker: Verst er de som står på tomgang rett utenfor inngangen, med eksosrøret mot døra. Hadde jeg sett det så hadde jeg blitt fly forbanna! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Minner meg om en episode for noen år siden. Stod utenfor en butikk og ventet på kamerat, bilen gikk på tomgang. En herremann kakket på ruta og sa jeg burde sjekke eksosen min...før han hastet videre. Jeg gikk ut av bilen og la meg langflat og sjekket anlegget....alt var i orden. Først en time senere når jeg var kommet hjem gikk det opp et lys... var rimelig flau Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Har man noe imot biler får man heller flytte på landet tenker jeg Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har man noe imot biler får man heller flytte på landet tenker jeg Den der skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har man noe imot biler får man heller flytte på landet tenker jeg På samme måte som om man har noe imot restriksjoner på bilkjøring så bør man flytte til landet? AtW Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har man noe imot biler får man heller flytte på landet tenker jegDen der skjønte jeg ikke. Mente som det ble skrevet ovenfor med klaging på tomgang osv. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har man noe imot biler får man heller flytte på landet tenker jegDen der skjønte jeg ikke. Mente som det ble skrevet ovenfor med klaging på tomgang osv. Man behøver ikke være bilmotstander selv om man er opptatt av miljø. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Har man noe imot biler får man heller flytte på landet tenker jegDen der skjønte jeg ikke.Mente som det ble skrevet ovenfor med klaging på tomgang osv. Er like ille, om ikke verre, på landet. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Folk som skal fylle drivstoff på bilene sine, og så blir de faktisk stående (eller sittende i bilen sin da) rett ved siden av drivstoff-pumpene fordi passasjerene deres skal gå inn på stasjonen og betale for drivstoffet deres. (samt kjøpt seg noen aviser, iskrem eller andre ting i tillegg) Samt at det veldig ofte er ett par stykker inne på stasjonen som også venter på å bli ekspedert. Så det tar sin tid å få betalt, og komme seg ut til bilen igjen... Men sjåføren blir sittende igjen i bilen (som blir stående ved pumpene!) helt til passasjerene deres har kommet seg ut igjen - og de kan kjøre videre! Hvorfor kan de ikke bare parkere ett helt annet sted, mens de venter på at drivstoffet blir betalt? Når enkelte tullinger ikke gidder å flytte litt på seg i slike situasjoner, så blir det kø ved pumpene fordi en eller annen sullik ikke gidder å flytte seg.... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Om sjåføren er i bilen kan du jo gå bort og be denne personen om å flytte bilen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Sannsynligvis skyldes dette fenomenet at folk tror at ingen andre kan fylle på pumpa før en har betalt uansett. Dvs at det har ingenting for seg å flytte seg, tror de. Andre har eg opplevd er oppriktig redd for at noen skal lure de til å betale for sin drivstoff også ved å snike seg til før en har betalt. Altså - det beror ofte på kunnskapsmangel. Selv om det ofte nok også er egoisme som er årsaken Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Skulle fylle tanken på MCen en gang, men så var det noe slags tilbud, så var kø på stasjonen, en fyr hadde kjørt fram men begynte å snakke i telefonen før han tanket, og sto og snakket en stund, da kjørte jeg bare fram til bilen hans og begynte å fylle og fikk et stygt blikk, og deretter litt kjeft, men han ga seg raskt når jeg poengterte hvor ufint det var å stå å okkupere en pumpe når det er kø og bare stå og snakke i mobilen. AtW Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Sannsynligvis skyldes dette fenomenet at folk tror at ingen andre kan fylle på pumpa før en har betalt uansett. Dvs at det har ingenting for seg å flytte seg, tror de. Andre har eg opplevd er oppriktig redd for at noen skal lure de til å betale for sin drivstoff også ved å snike seg til før en har betalt. Altså - det beror ofte på kunnskapsmangel. Selv om det ofte nok også er egoisme som er årsaken Jeg aner visst ikke hvordan dette funker, så kanskje du, eller noen andre kan forklare? Betaler selv alltid med kort på pumpa, men er det altså mulig å kjøre fra regninga, og så betale i butikken etter at noen andre har begynt å fylle på samme pumpe? Edit: Ikke "kjøre fra regninga", men "flytte bilen" Endret 1. april 2016 av frohmage Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Fullt mulig å betale seinere ja. Kona fylte en gang og glemte å betale for seg. Siden bilen stod på meg ringte bensinstasjonen meg noen timer senere og fortalte om det. Det var ikke verre en at jeg dro innom og gjorde opp etter jobb. Fikk kvittering for beløp og volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå