Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det forklarer ikke hvorfor det er doble gule linjer på en så oversiktlig strekning.

Med tanke på at det allerede er plass til et midtrekkverk og det er doble gule linjer, så finnes det få grunner til å ikke sette opp betongskille mellom feltene, med mindre det er budsjett-årsaker som sier noe annet.

Nå spekulerer jeg bare da.

Lenke til kommentar

Men det forklarer ikke hvorfor det er doble gule linjer på en så oversiktlig strekning.

Med tanke på at det allerede er plass til et midtrekkverk og det er doble gule linjer, så finnes det få grunner til å ikke sette opp betongskille mellom feltene, med mindre det er budsjett-årsaker som sier noe annet.

Det er antakelig ikke plass (eller ihvertfall ikke nok veibredde). 

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en sideveier med kun avkjøringsfelt så blir vel uoversiktlig å krysse veien med midtskille Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Indeed...

Kjørte ned til butikken her i stad. 30 sone og fartsdumper. Tulling i en Peugeot lå og rævsniffa og var like før han kjørte inn i bilen flere ganger når jeg bremsa ned for fartsdumper. Og han tok også forbikjøring i høy fart i boligområde. Jeg er "imponert".

Lenke til kommentar

UP har brukt påsken på å luke inn de som kjører for sagte under fartsgrensen. Synd de ikke fikk bot men:

Halleluja!

Enda bedre at de får beslaglagt førerkortet til alle idiotene som råkjører for å komme 10 minutter tidligere frem på hytta..til tross for at de vet at UP er mannsterke på veiene!

Interessant at 73% av Norges idioter bor I Sør Rogaland...

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/dalane/Klart-flest-paskerakjorere-i-Rogaland-3897612.html

I artikkelen står det at de beslagla 20 førkort I slutten av et krabbefelt, og det er ikke overraskende.  Folk kjører som rabiate tullinger I krabbefeltet og risikerer liv og helse til seg selv og medtrafikantene for å kunne avansere noen få plasser I påskekøen.  Tåpelig!!

Endret av Bond007
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På vei inn i flettefeltet nordover mot Larvik der 2 felt blir til 1 og farta går fra 110 til 70, lå jeg i høyre fil og ble passert.
Greit nok, men da bilen tok igjen han som lå foran ham i venstre skifta han til høyre felt og passerte ham også. Litt lenger fremme stod trafikken stille, og han sparte totalt en billengde på manøveren. Med unger i bilen og hattehylla full av skiutstyr.

Lenke til kommentar

Jeg blir ganske så frustrert over hvor mange som misbruker handikapparkeringene, spesielt ille er det på plasser det er gratis parkering og dermed ingen vakter.

Som oftest er det plenty av øvrige plasser ledige, men det er tydelig om å gjøre å komme seg nærmest mulig butikkdøra. De fleste tenker vel at det er liten sannsynlig at det kommer noen bevegelseshemmede de få minuttene de er inne på butikken. Jeg synes det er helt uakseptabel oppførsel!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, til dels. Er det mange H plasser og man skal en liten tur, så syns jeg ikke det er det 'verste' lovbruddet. Man blir også 'frustrert' over de med H lapp som ikke er handikappet(andre låner bilen), samt når den handikappede bare sitter på og ikke går inn uansett - tar opp de samme plassene.

Men en ting jeg først la merke til i går - har ikke el-biler nok fordeler. Trenger de virkelig få de nærmeste plassene for å lade. Sett ladestasjonene midt imellom - altså ikke lengst unna, men heller ikke helt oppi døra.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Men en ting jeg først la merke til i går - har ikke el-biler nok fordeler. Trenger de virkelig få de nærmeste plassene for å lade. Sett ladestasjonene midt imellom - altså ikke lengst unna, men heller ikke helt oppi døra.

Sannsynligvis fordi dette er der det er billigst å få frem strøm.

Lenke til kommentar

Jeg blir ganske så frustrert over hvor mange som misbruker handikapparkeringene, spesielt ille er det på plasser det er gratis parkering og dermed ingen vakter.

Som oftest er det plenty av øvrige plasser ledige, men det er tydelig om å gjøre å komme seg nærmest mulig butikkdøra. De fleste tenker vel at det er liten sannsynlig at det kommer noen bevegelseshemmede de få minuttene de er inne på butikken. Jeg synes det er helt uakseptabel oppførsel!

Spesielt de sløve typene på rundt 18-19år som setter bilen på skrå over 2 handikapparkeringer. Da gjør man det bare for å vise at man er badass. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...