Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Hadde vært ute på oppdrag i dag, og var på vei hjemover i bilen. Plutselig lyser lampa for lavt dekktrykk.

Greit nok, jeg svinger inn på første bensinstasjon for å sjekke, og ganske riktig, ett av hjulene var det særdeles lite luft i. Drar ned luftslangen fra veggen, og skrur av ventilen. Gjett om jeg ble forskrekka da lufta slo imot meg ut ventilen. Ventilnåla var borte! Noen har med andre ord skrudd den ut og satt på ventilhetta igjen. Den blir jo ikke borte av seg selv.

Hva pokker tenker folk med?

om da ikke nålen spratt ut når du åpnet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De verste til å holde avstand til bilen foran er dessverre ofte kolleger av meg på veien. Altså storbilsjåfører som har større ansvar, tyngre biler og som burde vite bedre.

Enig. Hadde en slik inne i rompa på meg i dag. Han hadde lite/ingen last, jeg hadde endel, så ingen vits i å prøve å 'akse' fra han rett før bakke. Merksnodig, for hva er vitsen, når det ikke er jeg som kun er forran han, men mange andre - man så ikke starten på den, så det er bare tull å prøve å dra forbi også. (eller at jeg hadde sluppet han forbi med å kjøre meg av) Forøvrig gikk trafikken litt over grensa.

Lå bak en semi og vi begge ble advart med lyssignal fra en motgående semi - jepp, regnet med det var kontroll han blinket for og joda, det var det. Begge ble dog vinket videre etter at vi tok av. Syns ikke noe om at folk blinker for kontroller, hverken for bil eller tyngre kjøretøy. Det er jo de som kjører med dårlig lastsikring, teknisk dårlig kjøretøy, overlast mm man håper å ta ut fra trafikken - Blinking kan medføre at en (flere) slipper unna og det kan føre til alvorlige ting

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Aldri fått bøter, men opplevd hvor dumme enkelte fotgjengere er. Senest i Oslo på søndag var det like før da en fin mørkkledd fotgjenger plutselig gikk rett ut i vegen. Men har jo opplevd når jeg har syklet at noen har gått rett og nesten rett inn i sykkelen da de ikke ser seg for når de går ut i en veg.

Huff, ja, hater fotgjengere og syklister som ikke tenker seg om. Den verste opplevelsen min så langt skjedde for tyve år siden, og jeg har stadig en ekkel følelse av hvor nært det var fra å gå galt. Vi snakker mørk vei, dårlig gatelys, midt i den verste mørketiden før snøen kommer og lyser opp litt. Var så mørkt at jeg knapt så noe som helst på den andre siden av veien. Ligger der i 50 i en 60-sone, bare for å være på den sikre siden - trodde jeg. Plutselig roper dama ut at det er noe på veien, og jeg står på bremsene så hardt jeg bare klarer. Viste seg å være noen unger som sto med syklene sine midt i veien, i mørke klær og null refleks verken på klær eller sykler. Det gikk heldigvis bra, men var så nært at støtfangeren på bilen min dyttet borti den ene sykkelen med en unge på. Hva ville skjedd hvis jeg var alene i bilen? Hva hvis dama ikke hadde sett dem? Rimelig sykt å tenke på. :(

Har nok også opplevd mye annet rart opp gjennom årene. Kjerring på sykkel på fortauset, ser rett frem og gir fullstendig faen i alt og alle. Helt uten forvarsel vrir hun sykkelen 90 grader og fyker over veien, rett foran bilen. Igjen gikk det heldigvis bra, men bilen var halvveis oppe på fortauet for å unngå å kjøre henne ned. Fikk jeg noe takk for å bra innsats, siden ingen ble skadet? Nope. Alt jeg fikk var et rimelig surt blikk og noen gloser man ikke bør si foran unger. Som om dette var min skyld? WTF? Jeg kjørte faktisk litt sakte, nettopp fordi det var i et tettbygd strøk, og en del folk på fortauet.

Videre har vi jo en isete vei, skarp sving og fotgjengere midt i veien. Rakk bare så vidt å styre unna dem, men bilen havnet solid i grøfta. Takken var å bli beskyldt for å ha prøvd å kjøre dem ned, og hakket fra en politianmeldelse. Ikke at en anmeldelse villa ha ført noe sted, men seriøst. Jeg kjører i grøfta i et desperat forsøk på å ikke treffe dem, og så blir jeg anklaget for mordforsøk? Hva feiler det folk?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Holdt på å kjøre inn i en postbil som ikke vek i rundkjøring her om dagen. I tillegg presterer bilen bak han igjen å nesten kjøre inn i meg fordi han også skulle rett ut i rundkjøringa. To førere som ikke skjønner grunnleggende trafikkregler? Måtte sjekke bilkameraet da jeg kom hjem siden jeg ikke er så kjent i området, for det kunne hende jeg hadde oversett noen skilt.

http://sendvid.com/ca6h7wkt

Kan skjønne at postmannen og jeg ankommer noe likt, så jeg kunne nok vært litt mer dynamisk, men samtidig ser jeg jo i videoen at han ikke engang ser min veg før jeg er inni rundkjøringa (innser at det er umulig for dere å se i nettversjonen av videofila). Og det unnskylder i alle fall ikke han som kom i full fart bak som dere også hører tuting fra. 

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

De siste ukene har jeg hatt mange flaue øyeblikk på veien. Hender Legacy'en bare kutter tenninga et lite sekund fra gang til gang i det jeg skal sette i gang og ender opp med å måtte vente noen sek før jeg får kjørt. Som regel har jeg ikke dette problemet i det hele tatt, og det går alltid bra når jeg skal ut på veien når det ikke kommer biler, men av en eller annen grunn så skjer det bare når jeg kjører ut på en vei hvor det kommer biler etter jeg har tenkt "nå funka den lenge så nå går det" og ender bilen opp med å måtte bli irritert fordi jeg ser ut som en gamling som bruker 15sek på å komme opp i 60... kjører forøvrig ikke ut på veien uten en god stor lomme med denne bilen før noen tror jeg forårsaker farlige situasjoner, er mer jeg irriterer folk og blir flau som f***

Lenke til kommentar

Møtte akkurat en ordentlig gærning midt i sentrum her, kjører rolig i 40 sona der det er to busslommer så veien blir brede, kommer en kar imot som bokstavelig talt BRÅSNUR i full fart så jeg må hive meg på bremsen og vike unna, kjører forbi siden han fortsatt er i lomma og tuter selvfølgelig fordi han holder på å treffe meg. Han kjører så full fart inn på rompa og blinker og tuter så jeg bremser for å få han bort, da blir det full spektakkel og han vifter og skrur på nødblink og prøver å kjøre forbi meg flere ganger midt i sentrum på en trafikkert vei og prøver å stoppe meg, så jeg turte ikke slippe han foran meg mtp at han tydelig var ute etter bråk, bor en kompis av meg i nærheten som er ganske svær og mtp hvor ille han her kjørte hadde jeg ingen anelse om hva han var ute etter, så kjørte til han for sikkerhetsskyld, svingte inn, han fulgte etter, gasset på og bråsvingte inn en annen gate, han må sikkert ha vært opp i 60kmt+ for han bråbremsa og rygga med spolende dekk etter meg, han var ikke hjemme så tenkte jeg kjører til politikammeret istedenfor, og jeg ser han er like bak meg, ser det er en trang lomme jeg hiver meg inn mellom trafikken så det var noen biler mellom oss, og da virka det som han ga opp fordi han kjørte andre vei.... må være det sykeste jeg har opplevd

Lenke til kommentar

Leverte mitt bidrag..? Passerte så vidt fartsgrensa selv, farligste jeg gjorde må ha vært å svinge inn sidegatene uten å blinke mens jeg ble forsøkt presset av veien. Hadde jeg virkelig hatt min del i det her så hadde jeg ikke posta innlegget...

Får skaffe meg dashbordkamera, mtp at dette var skikkelig hollywoodhistorie

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Huff, ja, hater fotgjengere og syklister som ikke tenker seg om.

Bilister som ikke tenker seg om er farligere, like farlige som bilister som bevisst prøver å skade noen.

Ja,når jeg leser historien så får jeg jo inntrykk av at poopadopp leverte sitt bidrag for å holde krangelen igang....og slike fighter i trafikken er livsfarlige for omgivelsene!

Hva feiler det folk her, egentlig?  :huh:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leverte mitt bidrag..? Passerte så vidt fartsgrensa selv, farligste jeg gjorde må ha vært å svinge inn sidegatene uten å blinke mens jeg ble forsøkt presset av veien. Hadde jeg virkelig hatt min del i det her så hadde jeg ikke posta innlegget...

Får skaffe meg dashbordkamera, mtp at dette var skikkelig hollywoodhistorie

Jeg har bare din fremstilling av saken, men det er alltid en grunn til at andre blir provosert.  I tillegg er det ikke noe særlig lurt å hive mere bensin på bålet ved å bremse ned når du har en hissigpropp I ræva, og du bør også tilrettelegge for forbikjøring hvis vedkommende ønsker seg forbi. Sving gjerne inn på nærmeste busslomme og slipp forbid kranglefanten og hvis vedkommende også stopper så tar du deg en prat.  Mye bedre det enn å fortsette fighten I trafikken

Endret av Bond007
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...