Trouble Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) E18 med bare et felt i hver sin retning https://www.google.no/maps/place/E18,+1827+Hob%C3%B8l/@59.6343441,10.9328963,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4641596b65491939:0x488efa3e841790be Endret 5. mars 2016 av Trouble Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 E18 med bare et felt i hver sin retning https://www.google.no/maps/place/E18,+1827+Hob%C3%B8l/@59.6343441,10.9328963,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4641596b65491939:0x488efa3e841790be E18 med en fil i hver retning, fotgjengerfelt og fartsgrense på femti, rett i nærheten av her jeg bor, hehe https://goo.gl/maps/N9Y97NAZGEM2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Møtte på en luring idag. Han skulle over veien på den måten, for det er jo den korteste veien til postkassa. Det gikk i snegletempo også. Må bare elske sånne. 4 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Hehe men er bedre enn han som jeg møtte engang som gikk rett foran bilen min i ei 60-sone. Han hadde hentet posten og skulle over veien. Dette var også rett etter en sving, den fyren hadde englevakt fordi jeg vet enda ikke hvordan jeg klarte å stoppe på så få meter. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Illustrasjonen din var ihvertfall 10/10. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Denne korte snutten illustrerer godt hvor lite respekt fotgjengere har for rødt lys og vikeplikt. [Youtube] [/Youtube] 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Jeg føler syklister får lite respekt av fotgjengere, men de færreste tuller rundt biler etter min oppfatning. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Fordelen med å kjøre bråkete bil i Oslo det der Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Fotgjengere kan være mye mer irriterende enn syklister. Spesielt de som bare står og henger ved gangfeltet. Jeg bremser ned for å slippe de over, men neida, de skal bare stå der. Det finnes en spesiell avdeling i helvete for sånne folk. 5 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Det verste med de som står å henger er at de gjør slik at bilistene plutselig tror at alle som står ved veikanten bare henger. Flere ganger jeg bare må ta et skritt ut for å få bilene til å stoppe, og da er det som regel med låste hjul. Endret 6. mars 2016 av Nedward Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Det verste med de som står å henger er at de gjør slik at bilistene plutselig tror at alle som står ved veikanten bare henger. Flere ganger jeg bare må ta et skritt ut for å få bilene til å stoppe, og da er det som regel med låste hjul. Fotgjengere kan med fordel også signalisere med kroppsspråk at de faktisk skal krysse, typisk ha øyenkontakt med trafikk, rekke ut hånden eller dytte barnevognen ut i veien. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Det verste med de som står å henger er at de gjør slik at bilistene plutselig tror at alle som står ved veikanten bare henger. Flere ganger jeg bare må ta et skritt ut for å få bilene til å stoppe, og da er det som regel med låste hjul. Jeg pleier å se på sjåføren og løfte opp foten litt rett ved gangfeltet. Funker hver gang . Har aldri blitt påkjørt på veien men har blitt på fortau av en bil . Endret 6. mars 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Dytte barnevognen ut i veien hørtes smart ut. 4 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Det verste med de som står å henger er at de gjør slik at bilistene plutselig tror at alle som står ved veikanten bare henger. Flere ganger jeg bare må ta et skritt ut for å få bilene til å stoppe, og da er det som regel med låste hjul. Fotgjengere kan med fordel også signalisere med kroppsspråk at de faktisk skal krysse, typisk ha øyenkontakt med trafikk, rekke ut hånden eller dytte barnevognen ut i veien. Dytte barnevognen ut i veien faktisk. Det verste med de som står å henger er at de gjør slik at bilistene plutselig tror at alle som står ved veikanten bare henger. Flere ganger jeg bare må ta et skritt ut for å få bilene til å stoppe, og da er det som regel med låste hjul. Jeg pleier å se på sjåføren og løfte opp foten litt rett ved gangfeltet. Funker hver gang . Har aldri blitt påkjørt på veien men har blitt på fortau av en bil . Jeg pleier å gå slik at jeg står med kroppen vendt mot veien, samtidig som jeg ser til venstre. Det bør jo i utgangspunktet være nok til at bilene skjønner at du skal over. Men når det er sagt så tar jeg et enkelt steg ut i veibanen for å vise at jeg skal gå, omtrent som du skriver at du løfter en fot. Det er ikke slik at jeg plasserer meg i en situasjon hvor jeg kan bli påkjørt. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Jeg pleier å gå slik at jeg står med kroppen vendt mot veien, samtidig som jeg ser til venstre. Det bør jo i utgangspunktet være nok til at bilene skjønner at du skal over. Men når det er sagt så tar jeg et enkelt steg ut i veibanen for å vise at jeg skal gå, omtrent som du skriver at du løfter en fot. Det er ikke slik at jeg plasserer meg i en situasjon hvor jeg kan bli påkjørt. Hehe regner ikke med at du gjør det, tviler sterkt på at du driver med et påkjørsel sceam på fritiden. Prøver også å unngå å bli påkjørt. Han som kjørte på meg skulle prøve å parkere men klarte istedet og kjøre opp på fortauet og treffe meg istedet. Var relativt lite jeg kunne gjøre med det Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 De som aldri får bøter vil aldri følge lover Men, i Norge så er det lov å gå på rødt.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Har aldri fått en bot i mitt liv, og er lovlydig som bare det. Relativt til andre i trafikken så kan man betrakte meg som ei sinke. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) De som aldri får bøter vil aldri følge lover Men, i Norge så er det lov å gå på rødt.. Ja, men du har da vikeplikt for alt av kryssende trafikk, uansett antall hjul. Og brudd på vikeplikt kan bøtelegges. Men den dagen jeg ser en fotgjenger få bot for å gå i veien for en sykkel eller bil på rødt... Endret 8. mars 2016 av Misantropen 3 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Aldri fått bøter, men opplevd hvor dumme enkelte fotgjengere er. Senest i Oslo på søndag var det like før da en fin mørkkledd fotgjenger plutselig gikk rett ut i vegen. Men har jo opplevd når jeg har syklet at noen har gått rett og nesten rett inn i sykkelen da de ikke ser seg for når de går ut i en veg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå