fightingosprey Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Samme fotgjengerfelt som sist. Like "moro" hver gang... Dette var i går ettermiddag. Trafikklysene har blinket gult hele helga. Gikk av sykkelen i god tid før fotgjengerfeltet og leide sykkelen over. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Samme fotgjengerfelt som sist. Like "moro" hver gang... På hvilken måte mener du at du ble hindret eller utsatt for fare? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Samme fotgjengerfelt som sist. Like "moro" hver gang... På hvilken måte mener du at du ble hindret eller utsatt for fare? Antakelig omtrent på samme måte som forrige video vil jeg tippe, men det vil jo vise seg om man får en video av hendelsen. Sist var det jo flere som mente å passere omlag en meter foran der fotgjengeren tydelig måtte sakte ned for å ikke bli påkjørt midt i et fotgjengerfelt var greit. Ikke særlig betryggende. AtW 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Du mener det var 1 meter og at fotgjenger måtte senke farten AtW 1 Lenke til kommentar
fightingosprey Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Har ingen forventninger om at andre trafikanter overholder vikeplikten sin lenger. Regnet ikke med at han ville stoppe og avpasset derfor farten for å unngå å bli påkjørt. Vikepliktsbruddet til bilfører er uansett et faktum. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 H*n har garantert sett deg, gode lysforhold. Enten ga h*n blaffen i vikeplikten, ellers er det uvitenhet. Jag tror faktisk det er en del som ikke er klar over reglene når lysene blinker gult. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Du mener det var 1 meter og at fotgjenger måtte senke farten AtW Ja, i den forrige videoen var det det, og utrolig nok er det folk som synes det er greit, de nye stillbildene kan man ikke på like enkel måte bedømme nærmeste avstand og om noen måtte bremse. Men som sagt, jeg ville tippe situasjonen er ganske lik. AtW Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Ja, i den forrige videoen var det det,Nei og utrolig nok er det folk som synes det er greit, Mulig det, men tror nok de har en annen oppfatning enn deg på faktiske forhold Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Nå er det så lenge siden jeg har kjørt retning Lagunen-Stend (Bergen) at jeg ikke husker når køen var verst. Er det noe forskjell på halv 4 og 4 på ettermiddagen? Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Minner om at det har ingen hensikt å gå av sykkelen og leie den over gangfeltet. Er ikke noe større sjanse for at folk stopper for deg. Jeg sykler alltid over, men venter selvsagt på at det er klart. Lenke til kommentar
fightingosprey Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Minner om at det har ingen hensikt å gå av sykkelen og leie den over gangfeltet. Er ikke noe større sjanse for at folk stopper for deg. Jeg sykler alltid over, men venter selvsagt på at det er klart. Forskjellen er at hvis du sykler over er det DU som har vikeplikten. Leier du sykkelen regnes du som gående og andre trafikanter SKAL stoppe for deg. Jeg sykler også over hvis jeg er HELT sikker på at det er klart og at jeg ikke kommer til å bryte vikeplikten. Når lysene funker som de skal er ikke dette noe problem i det hele tatt. Rekkefølgen på lysene er kjapp å lære og man vet som oftest hvem som til enhver tid har/får grønt. Ved gulblink er det såpass mye rar kjøring at jeg føler det er tryggere å gå over. 1 Lenke til kommentar
fightingosprey Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Samme fotgjengerfelt som sist. Like "moro" hver gang... På hvilken måte mener du at du ble hindret eller utsatt for fare? Har ikke påstått at jeg ble hindret, men bilisten har vikeplikt for meg og skulle stoppet. Lenke til kommentar
fightingosprey Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Du mener det var 1 meter og at fotgjenger måtte senke farten AtW Ja, i den forrige videoen var det det, og utrolig nok er det folk som synes det er greit, de nye stillbildene kan man ikke på like enkel måte bedømme nærmeste avstand og om noen måtte bremse. Men som sagt, jeg ville tippe situasjonen er ganske lik. AtW Virket som at det var større klaring og jeg følte meg trygg nok. Antok jo at bilisten ikke kom til å stoppe... Lenke til kommentar
fightingosprey Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Klippet fra gangfeltet begynner på 1:57 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Mulig du er så vant til det at du ikke tenker på det, men videoen viser jo tydelig at du må sakte ned for å ha grei avstand til bilen, dvs du blir hindret. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Kanskje politiet burde tenke mer på PR når de gir fartsbøter, eventuelt ikke. http://www.kjendis.no/2016/03/01/kjendis/ulf_lundell/konsert/bot/trafikk/43341805/#_ga=1.47071279.926275554.1408442483 AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Ser ikke noe galt med noen av de klippene.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Ser ikke noe galt med noen av de klippene.. Ingen verdens ting? Du kan jo bare gå noen sekunder inn i videoen så bryter en bil vikeplikten, ytterligere noen sekunder så skifter en bil felt uten å gi tegn, osv... Endret 1. mars 2016 av Bond007 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Ser ikke noe galt med noen av de klippene.. Ingen verdens ting? Du kan jo bare gå noen sekunder inn i videoen så bryter en bil vikeplikten, ytterligere noen sekunder så skifter en bil felt uten å gi tegn, osv... ok, den første var litt på kanten, men den andre så brukte han blinklys den andre gangen.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Klippet fra gangfeltet begynner på 1:57 https://youtu.be/_y8dqqzDkZU Det er også en mulighet at bilisten "feiltolket" din nøling med at du ønsket å slippe bilen over før du krysset. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå