Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg leser "fotgjenger påkjørt i overgangsfelt" klarer jeg virkelig ikke skjønne hvordan det er fysisk mulig. Ser nå det er mange innlegg av operasjonssentralen på Twitter der det står "lav sol på stedet", men sjekker ikke disse fotgjengerene at bilen stopper? Selv går jeg aldri over overgangsfelt uten å ha øyekontakt med føreren og se at han stanser/slapper av farten... ikke ta meg feil, er såklart førerens feil i mange tilfeller, men fotgjengere har jo like mye ansvar - ihvertfall når de absolutt skal se hvem som vinner av 1500kg bil VS. 75kg fotgjenger

Fotgjengere løper rett over veien bak lastebilen min når jeg rygger. Samme hvilke lysforhold eller vær det er. Og spesielt når det står tettpakket med biler parkert langs veien og de smetter ut mellom dem. Så nei, fotgjengere sjekker ikke. Og det er i stor grad sjåførens ansvar å sjekke om de gjør det.

 

Sjåføren har ikke alltid alt ansvar, men fotgjengere har sjeldent like mye ansvar. Hvorfor har du selv svart på allerede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du må ikke kjøre i 10 km/t overalt om du har normalt godt syn.

 

Den som prøver å bortforklare er deg, du skylder på fotgjengere når de blir påkjørt av bilister som ikke kjører etter forholdene.

 

AtW

60 sone uten gatelys er fortsatt 60 sone og er det en fotgjenger som går uten refleks og blir påkjørt så burde ansvaret ligge på fotgjengeren

Jeg prøver ikke å bortforklare noen ting, du prøver å forsvare at fotgjengere aldri har skyld i noe, uansett vær, føre eller hvordan de oppfører seg

Lenke til kommentar

 

 

Nei, fotgjengerene har såklart ikke "like mye ansvar".

Jo, alle har likt ansvar

Tviler på at du har særlig mange med deg i at alle har like mye ansvar i alle situasjoner i trafikken. Lovverket er ikke på din side ihvertfall.

 

AtW

Jeg mente ikke at de har ansvar juridisk sett. Men de har like mye ansvar som alle andre for å vise aktsomhet for sin egen skyld. Men som sagt, det er jo alltid noen som antar bilen stopper, og utfordrer og vil sjekke hvem som vinner av 1500kg bil og 75kg kjøtt. (Jeg og du vet nok svaret på hvem som vinner) og det er det jeg mente med "like mye ansvar". Går jeg bare rett ut i gangfeltet som er i en 60 sone og antar bilen stopper uten å ha øyekontakt eller følge med så er det darwinisme som gjelder. Jeg har all ansvar for min egen sikkerhet som fotgjenger. Prøver du å si at du som fotgjenger gjerne legger ansvaret og livet ditt på føreren? For så mye stoler ikke jeg på villt fremmede, og venter jeg til jeg ser klart og tydelig bilen har sett meg og slapper av farten

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

For så mye stoler ikke jeg på villt fremmede, og venter jeg til jeg ser klart og tydelig bilen har sett meg og slapper av farten

 

Gjør du det samme når du kjører på forkjørsvei?

Endret av member-7189
Lenke til kommentar

Igår ble jeg stoppet en gang, sjekka øya osv og kjørte videre. Ble stoppa 30min senere av en annen bil. De mente jeg slo ut på alle testene, selv om jeg ikke bruker narkotika. Legevakta for blodprøve, legen der skrev "normal" og "bra" på alle testene, og konkluderte selvfølgelig med "ikke påvirket"... full ransakelse hjemme hos meg, vekket hele huset, og selvfølgelig ikke funnet noe. Samtykket ikke til beslag så får vel vente og se hvor lang tid det tar før jeg får førerkortet tilbake og hvor lang tid det tar før de får svar på at blodprøven er ren.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. De mente visst at fordi jeg har en kamerat som har vært i det miljøet før at jeg tydeligvis har mange kilo narko hjemme. Selv har jeg aldri vært innblandet i noe sånt og aldri hatt problemer med politiet annet enn å bli stoppa stadig vekk. Til og med legen konkluderte på flere tester som å huske tall, øvelser, telle osv at alt var bra og jeg ikke var påvirket. Har advokat på saken. Senest igår fikk jeg bilen ransaket, ble spurt om jeg hadde noe på meg, svarte "nei bruker ikke narkotika", fikk svar at "narkotika kan du holde for deg selv, vi skal se etter våpen"... denne var ny. Visstnok fordi en passasjer av meg maaange mnd siden hadde pepperspray på seg, som man får kjøpt på Clas Ohlson, i en annen bil registrert på en annen eier enn det jeg kjørte igår.

 

@Rolf, Horten, høres det kjent ut?

P042 som var "tøffingen" og Q942 var med og stopper meg hele tiden.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Det funker ikke slik. De hadde trolig kontret din protest med "Skjellig grunn til mistanke". Det eneste du kan gjøre er å ta kontakt med advokat om du tror du blir trakassert.

 

Jeg mener selvsagt ingenting vondt mot Poopadoop, men jeg er naturligvis litt skeptisk til at hendelseforløpet er slik som det blir beskrevet av de mistenkte i saken, og da spesielt når vi ikke har fått høre begge sidene av saken. Derfor skal en advokat kunne rydde opp i dette om det finnes en grunn til saksmål (noe det er om alt som står her er sant).

 

Du må også lære deg å holde kjeft når du er i konflikt med politiet. Du kan ikke snakke deg bort fra slike situasjoner, så da holder du praten til et minimum.

 

Edit: http://www.omod.no/wp-content/uploads/2012/02/17cb4no.pdf

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, jeg er ikke flau over ting sånt sett, og har ingen grunn til å skjule ting her. Har selvfølgelig vært bort i og er kjent med narkotika da jeg har venner som har vært i miljøet, men bruker ikke selv, har ingen historikk hos politiet, og hendelsesforløpet er slik jeg forteller det. Ble stoppet kl02 av patrulje 1, de sa jeg skulle kjøre litt roligere og sjekka øya. Sa ingenting. Patrulje 2 kl03 sa jeg hadde røde øyne, ikke kunne følge fingeren bra nok, ikke skjelte, og ikke klarte å telle riktig til 30. Legen på legevakten tok disse testene og flere tester, huske 8 tall på starten, telle baklengs fra 208, balansere, og lignende, og skrev/hukrt av på et ark. Når jeg der skulle skrive under, så jeg han hadde huket av på "normal/bra" på absolutt ALT unntatt "litt rød i øynene", men har allergi og ble vekket midt på natta for å hente noen. Forsatt ville dem ta ransakelse hjemme selv om legens konklusjon var "ikke påvirket" og selv om jeg aldri har hatt noe med dem å gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...