Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som ligger til grunn for slik parkering? Egoisme (redd for skader på egen bil) eller lavere intelligens ( forstår ikke oppmerkingen)?

Det er en Avensis, da skyldes det nok mangel på evner.

 

 

Selv jeg med en F**INGS henger på slep greide bedre parkering enn det der :p

 

Som en kompis av meg sa. Vi kan kjøre fort, men vi gjør det ikke der det er en stor risiko for å skade andre... Jeg kjører noen steder over fartsgrensa, men det er som regel på motorveg og ikke ved skoler eller tettbebyggelse da UP har jo en tendens til å ha kontroller på slike plasser. Hatt lappen i 8 år og ikke fått en eneste fartsbot enda

De siste 3 siste gangene jeg har blitt stoppet for å kjøre for fort har vært på 4-felts motorvei med fartsgrense 80 og høyere.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg leser "fotgjenger påkjørt i overgangsfelt" klarer jeg virkelig ikke skjønne hvordan det er fysisk mulig. Ser nå det er mange innlegg av operasjonssentralen på Twitter der det står "lav sol på stedet", men sjekker ikke disse fotgjengerene at bilen stopper? Selv går jeg aldri over overgangsfelt uten å ha øyekontakt med føreren og se at han stanser/slapper av farten... ikke ta meg feil, er såklart førerens feil i mange tilfeller, men fotgjengere har jo like mye ansvar - ihvertfall når de absolutt skal se hvem som vinner av 1500kg bil VS. 75kg fotgjenger

Lenke til kommentar

Hver gang jeg leser "fotgjenger påkjørt i overgangsfelt" klarer jeg virkelig ikke skjønne hvordan det er fysisk mulig. Ser nå det er mange innlegg av operasjonssentralen på Twitter der det står "lav sol på stedet", men sjekker ikke disse fotgjengerene at bilen stopper? Selv går jeg aldri over overgangsfelt uten å ha øyekontakt med føreren og se at han stanser/slapper av farten... ikke ta meg feil, er såklart førerens feil i mange tilfeller, men fotgjengere har jo like mye ansvar - ihvertfall når de absolutt skal se hvem som vinner av 1500kg bil VS. 75kg fotgjenger

 

Nei, fotgjengerene har såklart ikke "like mye ansvar".

 

AtW

Lenke til kommentar

Er nok der problemet ligger, fotgjengere har fått for lite ansvar

Fotgjengere kan krysse gaten utenfor gangfelt, bli påkjørt og billisten får all skyld

 

Gå i veien uten refleks? Ikke noe problem da billisten får skylda etc etc etc

 

Ja, det er jo fæle greier at folk som kjører rundt med redskap med potensiale til å drepe andre mennesker må ta ansvar. 

 

Takler man ikke fotgjengere uten refleks så er man ikke tilliten verdig og bør legge kjøringa på hylla når det er mørkt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Er nok der problemet ligger, fotgjengere har fått for lite ansvar

Fotgjengere kan krysse gaten utenfor gangfelt, bli påkjørt og billisten får all skyld

 

Gå i veien uten refleks? Ikke noe problem da billisten får skylda etc etc etc

 

Ja, det er jo fæle greier at folk som kjører rundt med redskap med potensiale til å drepe andre mennesker må ta ansvar. 

 

Takler man ikke fotgjengere uten refleks så er man ikke tilliten verdig og bør legge kjøringa på hylla når det er mørkt.

 

AtW

 

Du har visst ikke sett alle videoen i det siste med gående/syklende som ligger på pansret før billisten ser de?

ansvaret burde så ligge 100% på gående når de ikke bruker noen form for lys eller refleks

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er nok der problemet ligger, fotgjengere har fått for lite ansvar

Fotgjengere kan krysse gaten utenfor gangfelt, bli påkjørt og billisten får all skyld

 

Gå i veien uten refleks? Ikke noe problem da billisten får skylda etc etc etc

 

Ja, det er jo fæle greier at folk som kjører rundt med redskap med potensiale til å drepe andre mennesker må ta ansvar. 

 

Takler man ikke fotgjengere uten refleks så er man ikke tilliten verdig og bør legge kjøringa på hylla når det er mørkt.

 

AtW

 

Du har visst ikke sett alle videoen i det siste med gående/syklende som ligger på pansret før billisten ser de?

ansvaret burde så ligge 100% på gående når de ikke bruker noen form for lys eller refleks

 

 

Ja, ansvaret er såklart på offeret, samme med alle disse voldsofferene som går alene også, de burde egentlig bøtelegges for å utsettes for vold. 

 

La meg gi deg litt statistikk: Omlag 2/3 av alle voksne bruker ikke refleks, av det følger det at en person uten refleks er en påregenlig hindring. Kjører du i en hastighet der du ikke klarer å se folk uten refleks tidsnok, så bryter du veitrafikkloven om du ikke endrer hastigheten, bedre å fokusere på det enn å skylde på offeret.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Er nok der problemet ligger, fotgjengere har fått for lite ansvar

Fotgjengere kan krysse gaten utenfor gangfelt, bli påkjørt og billisten får all skyld

 

Gå i veien uten refleks? Ikke noe problem da billisten får skylda etc etc etc

 

Ja, det er jo fæle greier at folk som kjører rundt med redskap med potensiale til å drepe andre mennesker må ta ansvar. 

 

Takler man ikke fotgjengere uten refleks så er man ikke tilliten verdig og bør legge kjøringa på hylla når det er mørkt.

 

AtW

 

Du har visst ikke sett alle videoen i det siste med gående/syklende som ligger på pansret før billisten ser de?

ansvaret burde så ligge 100% på gående når de ikke bruker noen form for lys eller refleks

 

 

Ja, ansvaret er såklart på offeret, samme med alle disse voldsofferene som går alene også, de burde egentlig bøtelegges for å utsettes for vold. 

 

La meg gi deg litt statistikk: Omlag 2/3 av alle voksne bruker ikke refleks, av det følger det at en person uten refleks er en påregenlig hindring. Kjører du i en hastighet der du ikke klarer å se folk uten refleks tidsnok, så bryter du veitrafikkloven om du ikke endrer hastigheten, bedre å fokusere på det enn å skylde på offeret.

 

AtW

 

Da må en alltid kjøre i 10 km/t over alt, for fotgjengere kan forekomme på motorveier også, selv om de ikke har lov til å gå der og ja, det er billisten som får skylda..

Med andre ord, fotgjengere må få mer ansvar og det kan ikke bortforklares som du prøver å gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har ansvar for å følge:

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

Stemmer, men det medfører på ingen måte at alle har likt ansvar i alle situasjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...