Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en annen sak, dere vet de fartsmålerskiltene etter Lier opp mot Oslo? Der det står farten din og evt "over 100"? Har lagt merke til at på dagtid viser den fart uansett om du er over eller under, men på kvelden står det kun farten din hvis du kjører under 100, og kun "over 100" hvis du kjører over.

 

Sikkert for at folk ikke skal prøve å sette rekord eller sjekke om den klarer å vise 200 på kvelden?

Lenke til kommentar

Ja, har selv kjørt forbi de der utallige ganger de som står på regnbuebrua på Lierskogen. Ikke tenkt så mye over dem, men er nok som du sier. På dagtid når man er over vises farten i rødt i allefall.

Det er jo fasinerende når man kjører ned fra Liertoppen til Drammen på E18 og det er garantert en eller annen som bremser når dem kommer til tunellen der :p .

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

På en annen sak, dere vet de fartsmålerskiltene etter Lier opp mot Oslo? Der det står farten din og evt "over 100"? Har lagt merke til at på dagtid viser den fart uansett om du er over eller under, men på kvelden står det kun farten din hvis du kjører under 100, og kun "over 100" hvis du kjører over.

 

Sikkert for at folk ikke skal prøve å sette rekord eller sjekke om den klarer å vise 200 på kvelden?

De viser noen km over 100, jeg tror det er ca 110 som er maksimalt den viser.

Holder man mer enn det står det helt korrekt "Over 100"

Lenke til kommentar

 

På en annen sak, dere vet de fartsmålerskiltene etter Lier opp mot Oslo? Der det står farten din og evt "over 100"? Har lagt merke til at på dagtid viser den fart uansett om du er over eller under, men på kvelden står det kun farten din hvis du kjører under 100, og kun "over 100" hvis du kjører over.

 

Sikkert for at folk ikke skal prøve å sette rekord eller sjekke om den klarer å vise 200 på kvelden?

De viser noen km over 100, jeg tror det er ca 110 som er maksimalt den viser.

Holder man mer enn det står det helt korrekt "Over 100"

På dagtid viser den fart + "over 100", viste 118 på meg igår. På kveldstid viser den dog kun "over 100", selv om jeg kjører 101 feks.

Lenke til kommentar

Kjørte hjem fra fjellet i går, og tok igjen en saltebil på E18.

 

+2 grader, tørt på veien, og den spyler ut saltlake der den ligger i høyre felt.

 

Passet på å skaffe en god luke slik at jeg kunne gi på og komme meg forbi den så raskt som mulig i venstre felt, men kunne jo ikke unngå at saltlaka treffer min bil og spruter over panseret og godt opp på dørene langs hele siden av bilen.

 

Snøen som hadde liggi på panseret de siste 15 mila løsna i løpet av den neste kilometeren, og jeg kunne omtrent høre bilen begynne å ruste... :(

 

Kan det virkelig være nødvendig å salte i det omfanget vi gjør?

 

 

Absolutt, uten salting hadde det blitt kaos deluxe....bare se hva som skjedde i Bergen idag når de glemte å salte, 60 biler i kjedekollisjon!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det saltes glemmer folk å kjøre på vinterføre... jeg lå i 50km/t bak en haug med sinker på en vinterveg i går kveld jeg. Merka jo at det var glatt, men ikke noe nevneverdig problem annet at man må kjøre litt roligere i svinger og holde god avstand. Skal skifte ut vinterdekka etter denne sesongen :p . Liker dem ikke, men de funker nå.

Har sett mye unødig salting og jeg er ikke begeistret i saltinga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen altså! Nå blir sikkert oppmerksomhet og tolkning mer og mer farget, men det er av flere erfaringer i trafikken også da. At Audi har mistet rasshølførsteplassen og denne er overtatt av bmw. 

Men er det fordi rasshølene har gått over til annet merke, eller fordi man blir rasshøl av å kjøre bmw? Kom høna eller egget først?

 

På vei til barnehagen, bmw i 50-60km/t gjennom 30-sona, så slapsespruten stod til alle kanter. Klassisk. 

10 minutter senere, bmw 1 meter fra støtfangeren. Deretter presser han seg forbi alt og alle i rundkjøringen. Selvsagt uten blinklys også.

/rant

Lenke til kommentar

Faen altså! Nå blir sikkert oppmerksomhet og tolkning mer og mer farget, men det er av flere erfaringer i trafikken også da. At Audi har mistet rasshølførsteplassen og denne er overtatt av bmw. 

Men er det fordi rasshølene har gått over til annet merke, eller fordi man blir rasshøl av å kjøre bmw? Kom høna eller egget først?

 

På vei til barnehagen, bmw i 50-60km/t gjennom 30-sona, så slapsespruten stod til alle kanter. Klassisk. 

10 minutter senere, bmw 1 meter fra støtfangeren. Deretter presser han seg forbi alt og alle i rundkjøringen. Selvsagt uten blinklys også.

/rant

Trodde alltid at rasshølenes førstevalg alltid var BMW  :huh: ?

Et rasshøl som kjører Audi er kanskje et rasshøl men han har værtfall ok bil smak.  :new_woot:

Lenke til kommentar

 

Faen altså! Nå blir sikkert oppmerksomhet og tolkning mer og mer farget, men det er av flere erfaringer i trafikken også da. At Audi har mistet rasshølførsteplassen og denne er overtatt av bmw. 

Men er det fordi rasshølene har gått over til annet merke, eller fordi man blir rasshøl av å kjøre bmw? Kom høna eller egget først?

 

På vei til barnehagen, bmw i 50-60km/t gjennom 30-sona, så slapsespruten stod til alle kanter. Klassisk. 

10 minutter senere, bmw 1 meter fra støtfangeren. Deretter presser han seg forbi alt og alle i rundkjøringen. Selvsagt uten blinklys også.

/rant

Trodde alltid at rasshølenes førstevalg alltid var BMW  :huh: ?

Et rasshøl som kjører Audi er kanskje et rasshøl men han har værtfall ok bil smak.  :new_woot:

 

:D

Synes Audiene er begynt å kjøre forsiktig siste året. Har sett flere med blinklys til og med. Vanvittig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...