Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt irritert i kveld , kjører meg inn på 30 sone ,3 fotgjengere med refleksvest går forsiktig på den glatte veien og siden det er et lite stup ned til siden (ikke noe fortau) må jeg legge meg litt over i motsatt kjørefelt for å komme forbi dem trygt , da kommer det selvsagt en som har litt hastverk i det andre feltet (dette er i en sving og ingen gatebelysning ) som både velger å bruke langlysene og tuter som bare det på meg. Det var selvsagt ikke noe problem å komme seg tilbake til høyre igjen da jeg hadde kjørt forbi med god klaring fotgjengerne men ble bare så utrolig oppgitt i denne situasjonen at jeg tutet tilbake , forhåpentligvis la han merke til fotgjengerne etterpå.

Lenke til kommentar

Tar noen plassen min er det enkel prosedyre, de blir tauet bort omgående.

Noen fordeler skal det være med egen garasje :)

Det var jo snakk om offentlig vei foran et hus eller leiligheter her uten parkering forbudt skilt fra kommunen. Da er det fritt fram med parkering for hvem som helst.

Lenke til kommentar

Tar noen plassen min er det enkel prosedyre, de blir tauet bort omgående.

Noen fordeler skal det være med egen garasje :)

Det var jo snakk om offentlig vei foran et hus eller leiligheter her uten parkering forbudt skilt fra kommunen. Da er det fritt fram med parkering for hvem som helst.

Ja, jeg vet.

For meg er det komplett uforståelig at folk bosetter seg et sted der man ikke får egen parkeringsplass.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg mer over folk som parkerer 2-3 meter fra der man kan begynne å parkere, sånn at man mister en hel parkeringsplass. Hvis folk i tillegg er generøse med plassen MELLOM bilene, mister man fort både to og tre parkeringsplasser i gata. Det er så forbanna unødvendig.

Derfor er det best når det ikke er lukeparkering

Lenke til kommentar

Grenseløst irriterende med folk som ikke tror på mitt blinklys. Når jeg kommer på en større vei og skal opp til høyre på en mindre vei så tror ikke de som står på den mindre veien at jeg skal inn i den veien de står og venter på å kjøre ut. Jeg blinker til høyre. Og noen ganger når jeg kjører buss så står destinasjonen oppi skiltkassen som befinner seg på denne sideveien. Blinklys og destinasjon som forteller hvor jeg skal er ikke nok. Når jeg ser dette er jeg begynt å øke farten med blinklys på og bremse i siste øyeblikk og svinge hardt for å få dem til å se dummest mulig ut.

Lenke til kommentar

Grunnen er at blinklys brukes vilkårlig. Jeg har flerfoldige ganger opplevd at biler som har på blinklyset kjører rett frem. Kjører man ut da, så blir man påkjørt. Og så opplever man selvsagt biler som svinger uten å bruke blinklyset. Resultatet av å oppleve sånt er at man aldri kjører ut før man er absolutt sikker på at det er helt klart. Og jeg føler meg ikke som noen idiot. Hvis du gir gass inn mot krysset er det du som er idioten.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tilhører de som ikke "tror på" slik blinking med mindre jeg ser at kjøretøyet som blinker i god tid reduserer hastigheten og endrer plassering i veibanen for å gjøre den aktuelle manøveren.

Jeg vil mene det er langt fra idiotisk, faktisk vil jeg mene at det er særdeles smart.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For meg er det komplett uforståelig at folk bosetter seg et sted der man ikke får egen parkeringsplass.

Det er sikkert de samme folkene som ikke har skjønt at det lønner seg å ha en meget godt betalt jobb.

Det kan hende.

Men nå skal det sies at jeg bor i en rimelig leilighet relativt sentralt i Oslo, garasjeplassen kostet meg 18000,- i kjøp i tillegg til de 3000,- i utgifter jeg har på den hvert år..

Det er ikke noe som forutsetter at man tjener veldig bra akkurat.

Lenke til kommentar

Det er sikkert de samme folkene som ikke har skjønt at det lønner seg å ha en meget godt betalt jobb.

... Når man bor så sentralt. Hvis du skal bo sentralt i Oslo og absolutt vil ha bil så bør du ha parkeringen i orden også. Å lage kvalm for andre fordi du har gjort et dårlig valg er grunnen til at det er krig i verden, og kattunger dør.

Lenke til kommentar

haha - hvis noen blinker, tar jeg det for god fisk og regner med de har forsikring.

Hvordan skal du bevise at de hadde på blinklys mtp at det teknisk sett er du som bryter vikeplikten?

Regner med de er ærlige mennesker.

Om de blinker uten å skulle svinge så veit de vel neppe at de gjør det?

Lenke til kommentar

Hvordan skal du bevise at de hadde på blinklys mtp at det teknisk sett er du som bryter vikeplikten?

Regner med de er ærlige mennesker.

Denne naiviteten er egentlig litt forbløffende. Forsikrsingssvindel er noe som finnes, enten du antar at det er ærlige mennesker eller ej. Det til side, hvis du er i en vikepliktssituasjon og stoler på blinklyset til den andre og dette resulterer i en kollisjon, så vil du sitte igjen med bevisbyrden. Hvorfor stole på det da? Man kan ta blinklyset som en retningslinje, men det er muligens lurt å være forberedt på at vedkommende faktisk enten ikke mente å blinke eller bevisst prøver å skape en forsikringssituasjon ? En skal kunne stoppe for enhver påregnelig hindring, noe dette lett kan tolkes som.

Lenke til kommentar

Blinklys alene er ikke indikasjon nok på at man skal svinge. Det er blinking, reduksjon av farten, samt plassering i veibanen som regnes som tydelige tegn på at man skal svinge.

Jeg opplever mange som svinger til høyre på denne måten:

1. Holde god fart.

2. Tråkke på bremsen når man nesten har kommet til krysset.

3. Begynner å blinke til høyre (de som faktisk gidder å blinke).

4. "Scandinavian flick" mot midten av veibanen før man svinger til høyre, god fart gjennom svingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...