Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke kjent på stedet og det er umulig å få oversikt over gatenett og lysregulering utfra videoen.

Så om det er "midt på veien" er umulig å si.

 

Uansett, passeringen foregikk jo i trygge former; bare litt såret stolthet ...

 

Det er sant, ingen ble påkjørt, fordi folk ønsker å leve, så sånn sett er det jo i "trygge former", jeg tipper vedkommende hadde fått beslaglagt førerkortet om poltiet var der. Å passere rett foran med ca en meters margin, så folk må aktivt bremse ned for å ikke treffes når de har forkjøresrett er ikke akseptabelt. Aksepterer du den type marginer om det hadde skjedd mellom to biler?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg får ikke din historiefortelling til å stemme overens med foreliggende videobevis, og når det gjelder bøtelegging overlater jeg det til politiet.

 

Hva er det du ikke får til å stemme? At han må sakte ned? Det virker ganske åpenbart på videoen for min del. Allerede der er vikepliktsbruddet et faktum. Er det avstanden? Er du uenig i at det er ca en hvotstripe og et tomroms avstand fram til bilen ved passeringen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvem var det som måtte aktivt bremse ned?

Videoen viser jo en person som "står på krava" og fortsetter å krysse gangfeltet - selv om det kommer en bil.

(Og det er ingen grunn til å gjøre noe annet heller.)

 

Og etter at bilen har passert, sier vedkommende noe? Snur vedkommende seg etter bilen i sjokk og forskrekkelse? Hytter vedkommende etter "overgriperen"? Nei, vedkommende fullfører kryssingen av gangfeltet , går opp på fortauet, og svinger til venstre. Til fots eller på sykkelen, jeg vet ikke. Som om ingenting skulle ha skjedd.

Lenke til kommentar

Hvem var det som måtte aktivt bremse ned?

Videoen viser jo en person som "står på krava" og fortsetter å krysse gangfeltet - selv om det kommer en bil.

(Og det er ingen grunn til å gjøre noe annet heller.)

 

Og etter at bilen har passert, sier vedkommende noe? Snur vedkommende seg etter bilen i sjokk og forskrekkelse? Hytter vedkommende etter "overgriperen"? Nei, vedkommende fullfører kryssingen av gangfeltet , går opp på fortauet, og svinger til venstre. Til fots eller på sykkelen, jeg vet ikke. Som om ingenting skulle ha skjedd.

 

Fotgjengeren, du ser tydelig at farten senkes vesentlig for å ikke bli påkjørt.

 

Personlig er jeg såpass vant til farlig kjøring (dessverre) at jeg sjeldent blir sjokkert eller hytter. Men kan jo kanskje begynne å gjøre det i større grad.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du burde kanskje gå/sykle med kamera og fange opp alle disse farlige situasjonene, så kan flere få lov til å vurdere hvor farlig de synes det er på en skala fra 1- 10 eller noe sånt.

 

Både "farlig" og "god margin" er høyst subjektive oppfatninger.

 

Jeg tror neppe jeg kommer til å ta kostnaden eller bryet for det bare for å føre en poll her inne :)

 

Ja, det er jo sikkert og visst. Når folk synes at å passere ca en meter foran folk i fotgjengerfelt så folk må bremse ned er god margin, og 5 sekunders gåing samt sykling med gangfart inn mot overgangen er dårlig margin for å rekke å foreta seg noe, så er det ganske vesentlig annerledes enn min oppfatning.

 

AtW

Lenke til kommentar

I London brukes gule blinkende lys for å indikere gangfelt, men i Norge indikerer de vel kun at lysreguleringen ikke er i drift og at neste nivå i trafikkreguleringen (dvs. skilting) tar over.

Har sett noe lignende i Trondheim, blinkende lys under gangfelt skiltet

"Problemet" er at de reagerer på alle som bare skal forbi og ikke over gangfeltet da det kun er en bevegelsessensor så med mindre det er totalt mørke så har de egentlig ingen effekt

Lenke til kommentar

Kjørte i på "rødt" i tyskland og nå får jeg en bot som kommer på å være mellom 90-360 euro avhengig av "hvor farlig" det var. Problemet mitt? Jeg nådde for faen over streken FØR det ble rødt, det ble derimot rødt MENS jeg var midt i krysset, så det var kanskje rødt i 0,5 sekunder før jeg nådde over. Hva faen liksom? Hvorfor ble jeg blitza for det?

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du mene at fotgjenger ikke saktet ned? Se videoen en gang til, og studerer overgangen fra ca 12-13 sekund.

 

Hva mener du er en grei avstand i et slikt tilfelle?

Jeg mener det selvfølgelig utifra det jeg ser.

Se videoen, så ser du grei avstand.

Du ser det på en annen måte enn meg, ikke noen vits i å lage en diskusjon av den grunn

 

 

Når jeg ser hvor mye rart folk ser og ikke ser på denne videoen, så er det relevant å spørre hva folk mener er en passe avstand, på videoen bedømmer jeg det at det er ca 1 meter, synes du det er en grei avstand i slike situasjoner?

 

AtW

Lenke til kommentar

Når jeg ser hvor mye rart folk ser og ikke ser på denne videoen, så er det relevant å spørre hva folk mener er en passe avstand, på videoen bedømmer jeg det at det er ca 1 meter, synes du det er en grei avstand i slike situasjoner?

Jeg har ikke målt hva jeg mener er ok avstand og det er også avhengig av fart/situasjon.

Vi bedømmer forskjellig

 

/end (en slik diskusjon er ikke etter retningslinjene på denne tråden)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Når jeg ser hvor mye rart folk ser og ikke ser på denne videoen, så er det relevant å spørre hva folk mener er en passe avstand, på videoen bedømmer jeg det at det er ca 1 meter, synes du det er en grei avstand i slike situasjoner?

Jeg har ikke målt hva jeg mener er ok avstand og det er også avhengig av fart/situasjon.

Vi bedømmer forskjellig

 

/end

 

 

Og hva bedømmer du avstanden til da? 

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjørte i på "rødt" i tyskland og nå får jeg en bot som kommer på å være mellom 90-360 euro avhengig av "hvor farlig" det var. Problemet mitt? Jeg nådde for faen over streken FØR det ble rødt, det ble derimot rødt MENS jeg var midt i krysset, så det var kanskje rødt i 0,5 sekunder før jeg nådde over. Hva faen liksom? Hvorfor ble jeg blitza for det?

Fordi du kjørte på rødt. Hvis lyset bytta til rødt i det du traff streken kunne du åpenbart stoppet når lyset ble oransj. Drosjegrønt ekke lov ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjørte i på "rødt" i tyskland og nå får jeg en bot som kommer på å være mellom 90-360 euro avhengig av "hvor farlig" det var. Problemet mitt? Jeg nådde for faen over streken FØR det ble rødt, det ble derimot rødt MENS jeg var midt i krysset, så det var kanskje rødt i 0,5 sekunder før jeg nådde over. Hva faen liksom? Hvorfor ble jeg blitza for det?

Fordi du kjørte på rødt. Hvis lyset bytta til rødt i det du traff streken kunne du åpenbart stoppet når lyset ble oransj. Drosjegrønt ekke lov ;)

 

På tide det blir bøtelagt oftere for sånt i Norge også

USA har fotobokser i mange kryss som tar de som kjører på rødt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...