Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Isåfall bør du lese litt grundigere og studere videoen litt grundigere.

AtW

Nei

Hva er det du ikke forstår i denne setningen, som er et direkte sitat

"Gulblink i lyskrysset så jeg gikk av sykkelen og trillet denne over."

AtW

Kunne likeså vært, gulblink i krysset så jeg syklet over

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt rent bortsett ifra at det jeg skrev var et direkte sitat, og det du skriver er noe du bare finner på, så joa.Er dette liksom forsøket ditt på å ro deg unna at det står i klartekst at han gikk over?

AtW

Hjelper ikke hva det står om videon viser noe annet

Lenke til kommentar

Ja, men det gjør det altså ikke, det virker som din evne til å tolke videoer er på nivå med leseevnen.

AtW

Ser man på hastigheten så sykler eller springer han over GANGfeltet

Han bruker 5 sekund på å krysse to felt, et normalt felt er omlag 3 meter bredt, dvs 1,2 meter i sekundet. Normal rask gange er 1,7 meter i sekundet. Er det ikke snart på tide å slutte med denne pinlige roturen?

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, men det gjør det altså ikke, det virker som din evne til å tolke videoer er på nivå med leseevnen.

AtW

Han bruker 5 sekund på å krysse to felt, et normalt felt er omlag 3 meter bredt, dvs 1,2 meter i sekundet. Normal rask gange er 1,7 meter i sekundet. Er det ikke snart på tide å slutte med denne pinlige roturen?

AtW

Nei

Lenke til kommentar

AtW

AtW

Nei
Er du full eller har du røyka noe? På slutten av videoen er det kjempetydelig at han går med sykkelen når du ser på den brå og sakte svingen. Sier du kun nei når du nekter å forstå noe? Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

AtW

AtW

Nei
Er du full eller har du røyka noe? På slutten av videoen er det kjempetydelig at han går med sykkelen når du ser på den brå og sakte svingen. Sier du kun nei når du nekter å forstå noe?

De fleste som sykler kan sitte i ro på sykkelen nesten uansett fart og hvor brått en svinger og dere vet alle at jeg har rett :p

Lenke til kommentar

Skjønner at man ikke skal stå på tomgang og alt det der, men er ikke alltid man følger med hvor lenge man har stått stille når man stoppet for å svare på en telefon for å ikke kjøre og bruke mobil. Fikk kjeft av en eldre mann kl23 at bilen bråket alt for mye og jeg skulle komme meg til helvete vekk ditt og datt fordi jeg stod på tomgang. Greit nok det, kan si ifra på en vanlig måte og trenger ikke slå på ruta i sinne. Hvis du ikke liker lyd bør du ihvertfall ikke bo ved siden av en bensinstasjon langs en riksvei med en del trafikk...

Lenke til kommentar

Mulig det er bare meg, men jeg syns selve episoden gikk greit. Fotgjenger trengte jo ikke senke farten engang og bil passerte i grei avstand

Bilen kom ikke fort en gang og hadde sikkert full kontroll på syklistens posisjon og hastighet - vedkommende må jo ha lyst som et juletre med alle de refleksene.

Lenke til kommentar

Jeg synes filmen viste at 3-4m var passe avstand når bilen passerte i snaut 30 km/t.

Er ikke formålet med veitrafikkloven å sørge for en trygg trafikkavvikling?

Og var det ikke det som skjedde her?

Folk virker opprørte fordi bilisten våget å passere selv om syklist-fotgjengeren hadde satt føttene ut i (det dårlig oppmerkede) gangfeltet. Men, fariseere har alltid vært mer opptatt av lovens bokstav enn lovens ånd.

Lenke til kommentar

Jeg synes filmen viste at 3-4m var passe avstand når bilen passerte i snaut 30 km/t.

Er ikke formålet med veitrafikkloven å sørge for en trygg trafikkavvikling?

Og var det ikke det som skjedde her?

Folk virker opprørte fordi bilisten våget å passere selv om syklist-fotgjengeren hadde satt føttene ut i (det dårlig oppmerkede) gangfeltet. Men, fariseere har alltid vært mer opptatt av lovens bokstav enn lovens ånd.

3-4 meter? Jeg tror du lures av at det er et vidvinkelkamera, ser ut som det er ca en stripe og et mellomrom i avstand, dvs omlag en meter.

Det er ikke trygg trafikkavvikling å dure forbi rett foran folk på den måten i mine øyne. (I tillegg var bilen åpenbart til hinder, du kan se syklisten sakte ned vesentlig for å ikke treffes av bilen)

Og gule blink er ikke godt nok til å vurdere at det er et felt der?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

I London brukes gule blinkende lys for å indikere gangfelt, men i Norge indikerer de vel kun at lysreguleringen ikke er i drift og at neste nivå i trafikkreguleringen (dvs. skilting) tar over.

Ja, det stemmer, men det gir deg jo et slags aldri så lite hint når det er lysregulert der, man setter ikke opp lys midt på veien for moro.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...