Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at der er en unnskyldning, snarere tvert i mot, men er dette sjåfører som faktisk ikke ser at du er der?

I mitt tilfellet tviler jeg ihvertfall, du er bra blind om du ikke ser en strakt utstrukket arm, og folk svinger unna. Virker som det ved enkelte overganger har utviklet seg en slags ukultur.

AtW

Lenke til kommentar

Ikke at der er en unnskyldning, snarere tvert i mot, men er dette sjåfører som faktisk ikke ser at du er der?

I mitt tilfellet tviler jeg ihvertfall, du er bra blind om du ikke ser en strakt utstrukket arm, og folk svinger unna. Virker som det ved enkelte overganger har utviklet seg en slags ukultur.

AtW

Vet ikke hva som er verst jeg. Uting uansett.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at bilistene stort sett respekterer reglene og stopper for fotgjengere, forutsatt at fotgjengerne gir tydelig signal at de skal krysse. Dog finnes det selvfølgelig Audioter..

Jeg tror deler av problemet her er lengden på fotgjengerovergangen, det er riktignok kun en 50-sone, men det er 4 felt uten øy og ingen lysregulering. Har sett liknende andre steder i byen også, det er ikke en generell disrespekt, men det er noen overganger der det har uvtviklet seg en ukultur pga stedlige forhold.

AtW

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at bilistene stort sett respekterer reglene og stopper for fotgjengere, forutsatt at fotgjengerne gir tydelig signal at de skal krysse. Dog finnes det selvfølgelig Audioter..

Jeg tror deler av problemet her er lengden på fotgjengerovergangen, det er riktignok kun en 50-sone, men det er 4 felt uten øy og ingen lysregulering. Har sett liknende andre steder i byen også, det er ikke en generell disrespekt, men det er noen overganger der det har uvtviklet seg en ukultur pga stedlige forhold.

AtW

Tror ikke jeg kan huske å ha sett noe lignende. Virker drøyt.

Lenke til kommentar

AtW

Tror ikke jeg kan huske å ha sett noe lignende. Virker drøyt.

Det er en øy foran feltet om man kommer fra nord, men ved feltet er det ingen øy.

https://www.google.no/maps/@63.4002763,10.4028502,111m/data=!3m1!1e3?hl=en

Den i midten av bildet over brattsbergveien.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det tviler jeg på. Det er en flat og åpen vei, og jeg står ute i sykkelfeltet. Jeg har kjørt på samme veien selv, og har ihvertfall ingen problemer med å se fotgjengere.

Fotgjengerovergangen jeg snakker om er ikke et kryss en gang.

Lenke til kommentar

Det tviler jeg på. Det er en flat og åpen vei, og jeg står ute i sykkelfeltet. Jeg har kjørt på samme veien selv, og har ihvertfall ingen problemer med å se fotgjengere.

Fotgjengerovergangen jeg snakker om er ikke et kryss en gang.

Er du syklist som stopper for å krysse overgang? I så tilfelle...sitter du på sykkel eller har du gått av?

Lenke til kommentar

Jeg sykler ikke. Jeg står i sykkelfeltet (de brune feltene på siden), fordi jeg ønsker å bli synlig, og ingen sykler på denne tiden av året.

Men jeg har lyst til å kaste handlepostene mine til tider. Heldigvis (for både meg og de), så behersker jeg meg selv.

Lenke til kommentar

Hvis du går med sykkelen din som du sier og su må stoppe midt i er det jo bare å dunke sykkelen framover, enten du bare lager ei ripe på sida eller han smeller i sykkrlen med fronten så sitter han fortsatt uten lappen en stund..

Fy faen for et teit innlegg. Håper noen skader bilden din, bare på pur F.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du går med sykkelen din som du sier og su må stoppe midt i er det jo bare å dunke sykkelen framover, enten du bare lager ei ripe på sida eller han smeller i sykkrlen med fronten så sitter han fortsatt uten lappen en stund..

Det er nesten litt fristende til tider når man har gått halveis ut i gata og folk sneier rett foran deg, men fører neppe noe godt med seg nei.

AtW

Lenke til kommentar

Det er forskjell mellom å "skade bilen på pur F" og bli sneid av en bil som med andre ord skader seg selv.

Lenke til kommentar

Står på rødt lys i Oslo og blinker samtidig da til høyre siden jeg skal svinge til høyre i krysset. Plutselig hiver drosje seg forran meg forran sperrelinjen og stopper. Jaja, synd politiet ikke så hvordan denne evneveike drosjesjåføren kjørte, men slik er det med en del drosjer. De kjører som idioter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...