Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Skulle sett bilen bak meg holdt 10 biler avstand resten av ferden etter jeg hev meg på bremsen ut av ingenting. Kjøre 1m bak meg i utrolig tett tåke, i sentrum med masse gangfelt overalt og jeg allerede kjører 40-45 i 40 sona? Pff...

Du er virkelig ikke mye bedre selv.

Forskjell mellom å kjøre over fartsgrenser i tryggere områder enn å klistre seg opp i rompa på noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan de slå fast at hun bremset "uten grunn"?
Hun hevder hun bremset for en katt.

Kan jo like gjerne være noe hun finner på, men i prinsippet skal da bilen bak legge inn avstand nok til å ha tatt høyde for dette?

Har fått et rådyr opp fra grøfta på høyre side en gang, og den bremsepedalen traff gulvet før jeg i det hele tatt hadde tenkt på å bremse.

Slikt skjer fort, og automatisk.

Skal man til enhver tid se an avstand til bilen bak før man vurderer å nødbremse så er det knapt en nødbrems lenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle sett bilen bak meg holdt 10 biler avstand resten av ferden etter jeg hev meg på bremsen ut av ingenting. Kjøre 1m bak meg i utrolig tett tåke, i sentrum med masse gangfelt overalt og jeg allerede kjører 40-45 i 40 sona? Pff...

Du er virkelig ikke mye bedre selv.

Forskjell mellom å kjøre over fartsgrenser i tryggere områder enn å klistre seg opp i rompa på noen.

Det er også forskjell mellom å signalisere at man ikke liker det for deretter å prøve å avverge situasjonen og å hive seg på bremsen som du gir uttrykk for å ha gjort.

Du viser gang på gang at du ikke har en særlig moden adferd i trafikken, jeg vil foreslå at du slutter å kjøre bil inntil du har skjerpet deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En 17 gammel jente på scooter kjørte i V60-en til kona bakfra i stillegående kø inn mot en rundkjøring.

Kan umulig ha hatt høyere fart enn rask gangfart.

Resultatet var to synlige riper i lakken på bilen vår. Ingen bulker.

Pris: 10.000,-

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

55k for to biler er da ikke uvanlig når ting skal demonteres, monteres, erstattes med nye originaldeler og lakkeres.

EDIT: sett videoen nå. Litt på trynet å gi hu skylden. Avstanden er tydeligvis ikke god nok når du ikke greier å stoppe når bilen foran bråbremser.

Endret av E.C.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

55k for to biler er da ikke uvanlig når ting skal demonteres, monteres, erstattes med nye originaldeler og lakkeres.

EDIT: sett videoen nå. Litt på trynet å gi hu skylden. Avstanden er tydeligvis ikke god nok når du ikke greier å stoppe når bilen foran bråbremser.

Greia er at hun med forsett skaper en farlig situasjon, det kan nok lett gi skyld.

I en situasjon som den aktuelle vil gjerne avstanden kunne være litt liten også, siden den krymper når man stopper opp for å slippe traktoren over og da gjerne er svært liten i det akselerasjonen begynner igjen.

Lenke til kommentar

Det er ikke forferdelig nei. Nyere biler er jo lagd for å fordele trykk, og å deformeres mest mulig for å skjerme personer inni bilen.

Jeg kolliderte i noe høyere fart enn videoen med en volvo v70, traff bilen foran i maks 7-10 km/t. Volvoen ble kondemnert. Da var bilen 4 år gammel. Den andre bilen (Toyota Avensis) kunne du ikke se at var blitt påkjørt (dog hjulbrønnen ble deformert).

Lenke til kommentar

Var ute å kjørte i går kveld. Mørkt ute var det og fortau på motsatt side av der jeg kjørte. Ser plutselig en mørk skikkelse forran meg og det er faen meg en idiot av kjærring som går i mørten uten reflekser i vegbanen når det er gangvei å gå på på andre sia av vegen. Enkelte fotgjengere er faen meg helt nedsnødde i toppen. Og hun gikk også på "feil" side av vegen da hun hadde ryggen mot møtende trafikk. Rene selvmordskandidatene sånne folk.

Lenke til kommentar

Tror du skjønte hva jeg mente ;) . Vedkommende gikk på høyre side når det er på venstre side man skal og og det var også ett fullt brukbart fortau som vedkommende skulle ha brukt. Samtidig hadde vedkommende ingen reflekser på seg som gjorde det meget vanskelig å se vedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...