Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så noe irriterende i dag som jeg ikke har forstått:

Hvorfor sykle midt på E18 i rushtida når det går en vanlig bilvei, uten trafikk, parallelt med E18-veien??

Hvis det var på motorvei eller motortrafikkvei så er det ulovlig å sykle i veien. Da kunne du ringt politiet og bedt dem ta seg av det.

Lenke til kommentar
Så noe irriterende i dag som jeg ikke har forstått:

Hvorfor sykle midt på E18 i rushtida når det går en vanlig bilvei, uten trafikk, parallelt med E18-veien??

Hvis det var på motorvei eller motortrafikkvei så er det ulovlig å sykle i veien. Da kunne du ringt politiet og bedt dem ta seg av det.

Det var ikke motorvei. Stengt tatt var det ikke E18 en gang, men en omkjøring for all trafikk på E18 mens en tunnel er stengt. Men det gjør ikke saken det granne bedre. Snarere værre. Veien er enda smalere og jævligere enn den egentlige E18.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg irriterer meg grønn over idioter som kjører på vanlig vei med høyreregel som oppfører seg som om de er på forkjørsvei. Her for en måned siden var det faktisk ei kjerring som viste meg fingeren fordi HUN brøt høyreregelen.

Det er derimot ingenting som irriterer mer enn folk som ikke kan bruke blinklys! Jeg er ingen tankeleser...

Lenke til kommentar

Enig med siste taler. De som alltid tror de er på forkjørsvei uansett.. #!%&¤#

Dessuten synes jeg rutebussen her i Oslo er litt for uforsiktige. Ved flere vikeplikt-tilfeller opplever jeg at bussene svinger inn på veien til tross av at jeg er nærme. Det ender opp med at jeg må bremse ned for å slippe han ut. Ganske irriterende. Gamle damer som krysser veiene er også noe herk. Fattern fikk en varebil i ræva på grunn av det for ikke så lenge siden. Bilen ble et vrak.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg grønn over idioter som kjører på vanlig vei med høyreregel som oppfører seg som om de er på forkjørsvei. Her for en måned siden var det faktisk ei kjerring som viste meg fingeren fordi HUN brøt høyreregelen.

Det er derimot ingenting som irriterer mer enn folk som ikke kan bruke blinklys! Jeg er ingen tankeleser...

Jeg blir ofte utsatt for at de bak meg tuter og blinker med lysa fordi jeg faktisk stopper opp for å slippe frem andre biler når jeg har vikeplikt, i Oslo har alle forkjørsrett!

Lenke til kommentar

Jeg blir ofte utsatt for at de bak meg tuter og blinker med lysa fordi jeg faktisk stopper opp for å slippe frem andre biler når jeg har vikeplikt, i Oslo har alle forkjørsrett!

Det samme har skjedd meg et par ganger, eller hvis jeg stopper før et kryss for å unngå å sperre hele krysset. Neste gang det skjer skal jeg gå ut og spørre hva han driver med, eller sette bilen i revers.

Lenke til kommentar

Jeg fikk faktisk en slik idiot rett i høyresiden. :p Han ble ikke særlig blid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Dessuten synes jeg rutebussen her i Oslo er litt for uforsiktige. Ved flere vikeplikt-tilfeller opplever jeg at bussene svinger inn på veien til tross av at jeg er nærme. Det ender opp med at jeg må bremse ned for å slippe han ut. Ganske irriterende.

Må si meg noe uenig der... bussen må så og si alltid bryte vikepliksregelen for å kunne komme fram. Slipp bussen fram sier nå jeg!

Men om bussen skaper en direkte farlig situasjon vil jo saken selvsagt bli en annen...

Lenke til kommentar
Må si meg noe uenig der... bussen må så og si alltid bryte vikepliksregelen for å kunne komme fram. Slipp bussen fram sier nå jeg!

Men om bussen skaper en direkte farlig situasjon vil jo saken selvsagt bli en annen...

Man har faktisk vikeplikt for buss på vei ut av busslomme når fartsgrensen er 60 eller lavere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Man har faktisk vikeplikt for buss på vei ut av busslomme når fartsgrensen er 60 eller lavere.

Sant det, men her snakker i alle fall jeg om situasjoner der annen trafikk har forkjørsrett foran bussen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...