Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jo. Les innlegget mitt over. Mange som omkommer i MC-ulykker dør på grunn av motparten sin feil.

Du presenterer din personlige mening om at "det er skummelt å kjøre MC" som om det er fakta.

 

Det er greit at du synes det er skummelt. Men for eksempel, jeg, synes ikke det er skummelt.

 

I tillegg kjenner jeg ingen andre motorsyklister som synes det er skummelt å kjøre MC.

 

Det blir litt som å spørre en fallskjermhopper om han synes det er skummelt... Selvfølgelig ikke sier han, bare spennende.

 

 

Tror ikke det er noe poeng i å diskutere dette da det er 100% subjektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Jeg presenterer ren fakta om at motorsyklister dør i stor grad på grunn av andre sin feil. Du er den første som har brukt ordet "skummelt" av oss.

Jeg blandet deg med "Quote", sorry.

 

Siden du i innlegget rett etter mitt svarte "Jo" så kunne det se ut som at du sa at "Jo, det er skummelt".

 

Dersom du bruker quote funksjonen så er det lettere å se hvilket innlegg du svarer.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

 

Nei. Jeg presenterer ren fakta om at motorsyklister dør i stor grad på grunn av andre sin feil. Du er den første som har brukt ordet "skummelt" av oss.

 

Høres ikke helt korrekt ut.  Jeg tror nok ganske mange av motorsyklistene dør pga sin egen aggressive kjøring.

 

 

Spørs på hva konkret man tenker på, om det er snakk om situasjoner der to trafikanter har "den andre parten", oftest skylda når det er motorsyklister som kolliderer.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

 

 

Påstand uten begrunnelse. Det finnes vel piggdekk til mopeder? Det samme til sykler. Og el-biler klarer da fint å kjøre på vinterføre, selv om batteritiden er kortere i kulda. 

 

 

Joda, men i halve hastigheten av den som de kan holde på bare sommerveier, og som regel en halvmeter lengre ut i veibanen. Og da blir det kø. Og farlige situasjoner oppstår. 

Lenke til kommentar

 

 

Moped, sykkel og de fleste el-biler har ikke noe å gjøre på vinterføre man har i store deler av landet nå spør du meg... 

 

 

Påstand uten begrunnelse. Det finnes vel piggdekk til mopeder? Det samme til sykler. Og el-biler klarer da fint å kjøre på vinterføre, selv om batteritiden er kortere i kulda. 

 

 

Joda, men i halve hastigheten av den som de kan holde på bare sommerveier, og som regel en halvmeter lengre ut i veibanen. Og da blir det kø. Og farlige situasjoner oppstår. 

 

 

Ja, som vanlig er det ikke de som er farlig som er problemet, det er offeret som har skylda, den som gjorde skaden ble jo provosert stakkar.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke folk bremse ned og slippe inn ett par biler på en forkjørsvei når de ser at det er kø fra Molde til Moskva av folk som skal inn på veien?

Jeg slipper ofte inn 2-3 biler både foran meg eller som skal krysse hvis jeg ser det er mange biler som kommer etter meg. Tror på god karma, men er dog sjeldent jeg får samme behandling tilbake.

Lenke til kommentar

Ja, har merka de blir litt hete i toppen spesielt når man ikke slipper dem inn :D . Man er ikke intelligent når man prøver å kjøre forbi hele køen, man er jo bare ett stort rasshøl og skaper mer kø siden man må stoppe opp for å slippe dem inn.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Fordi det er mye bedre å kun benytte det ene feltet og ha kø dobbelt så langt bakover i veien?

 

Folk som bytter felt alt for tidlig er et problem det også.

Med hensyn til forbikjøringsfelt/flerfeltsvei er jeg enig, men jeg tror det her siktes til påkjøringsramper - der kan det være lite stuerent å frese til front når køen står stillei feltet du skal inn i. Jeg pleier å gli sakte fremover med blink på til jeg merker at noen lager luke, og smette sømløst inn.
Lenke til kommentar

 

Fordi det er mye bedre å kun benytte det ene feltet og ha kø dobbelt så langt bakover i veien?

 

Folk som bytter felt alt for tidlig er et problem det også.

Med hensyn til forbikjøringsfelt/flerfeltsvei er jeg enig, men jeg tror det her siktes til påkjøringsramper - der kan det være lite stuerent å frese til front når køen står stillei feltet du skal inn i. Jeg pleier å gli sakte fremover med blink på til jeg merker at noen lager luke, og smette sømløst inn.

 

 

..så kommer bilen bak deg og kjører til endes I flettefeltet og dermed ødelegges flettemønsteret med annenhver bil.

 

Mye bedre at flettingen foregår på en plass.

Lenke til kommentar

 

 

Fordi det er mye bedre å kun benytte det ene feltet og ha kø dobbelt så langt bakover i veien?

 

Folk som bytter felt alt for tidlig er et problem det også.

Med hensyn til forbikjøringsfelt/flerfeltsvei er jeg enig, men jeg tror det her siktes til påkjøringsramper - der kan det være lite stuerent å frese til front når køen står stillei feltet du skal inn i. Jeg pleier å gli sakte fremover med blink på til jeg merker at noen lager luke, og smette sømløst inn.

..så kommer bilen bak deg og kjører til endes I flettefeltet og dermed ødelegges flettemønsteret med annenhver bil.

 

Mye bedre at flettingen foregår på en plass.

Det funker definitivt ikke bedre å kjøre helt frem, da ønsker folk å bevisst hindre deg påkjørsel, og det skaper stans og kork - jeg glir hvertfall konstant både før, etter og under flettingen, det fungerer best når alle triller i likt tempo og ingen blir provosert.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...