Snylter Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Du mener ikke for alvor at du mener en 20 år gammel rapport er dekkende? Det har skjedd svært mye med bruken av veisalt de siste 20 årene. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Skulle kjøre av på E18 mot Høvik (kom fra Asker) her om dagen. Mens jeg forbereda meg på å blinke ut til høyre feltet for å komme av motorverei så jeg plutselig en BMW 335d som kom durende i kollektivfeltet. Trodde han skulle av. Neida, han syntes det var rett og rimelig å kjøre 1/2 km i kollektivfeltet for så å blinke inn til venstre igjen. Sikkert ikke noe nytt, men arrogante gamle menn i sånne dyre biler bør bli fratatt lappen i 1mnd hver gang de gjør noe sånt. Endret 26. desember 2015 av ahpadt Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Hva hvis det hadde vært en 40 år gammel mann i en rusten Toyota fra 90-tallet? Her føler jeg det er litt vel fokus på bilmodell og at bilen er dyr når selve problemet er å kjøre i kollektivfeltet. En 335d tar ikke noe mer plass enn Passat fra 2001, men da hadde du kanskje ikke hengt deg opp like mye i det. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Du mener ikke for alvor at du mener en 20 år gammel rapport er dekkende? Det har skjedd svært mye med bruken av veisalt de siste 20 årene. Nei. Seff. Forskning er aldri god nok. Det er bare synsingen din som gjelder. Du har jo aldri brukt det som skjedde tidligere som argument mot salting heller. Det finnes nyere forskning også, poenget er ikke mer enn at svv har dette tilgjengelig. Bare fordi du ikke gidder å finne det selv betyr ikke at det ikke finnes. AtW Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Kjørt i Nederland hele denne uka, og gud så anneledes trafikkflyten er. Mye fortere og mer aggressiv, men samtidig flyter trafikken mye bedre. Alle bruker blinklya inn og ut av rundkjøringer i full fart, og det er aldri noe nøling her men konstant feltbytte og hive seg ut og blinke. Det samme gjelder Tyskland og Belgia forøvrig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Nei. Seff. Forskning er aldri god nok. Det er bare synsingen din som gjelder. Du har jo aldri brukt det som skjedde tidligere som argument mot salting heller. Det finnes nyere forskning også, poenget er ikke mer enn at svv har dette tilgjengelig. Bare fordi du ikke gidder å finne det selv betyr ikke at det ikke finnes. AtW Dersom statens vegvesen har dette tilgjengelig er det del av saksbehandling i forbindelse med blant annet salting. Dette gjør at jeg har innsynsrett, jeg har sendt begjæring om innsyn i dette og fått tilbakemelding om at de ikke har det. Det vil si at noen i statens vegvesen altså lyver, dersom du kan bevise det setter jeg pris på det siden jeg da vil ta i verk nødvendige midler for å få ut det aktuelle materialet. Materialet du legger frem fra 1995 holder rett og slett ikke, omfanget av salting og teknikken som brukes er i dag en helt annen enn i 1995. PS: de søte forsøkene dine på hersketeknikk er egentlig ganske patetiske. 6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Nei. Seff. Forskning er aldri god nok. Det er bare synsingen din som gjelder. Du har jo aldri brukt det som skjedde tidligere som argument mot salting heller. Det finnes nyere forskning også, poenget er ikke mer enn at svv har dette tilgjengelig. Bare fordi du ikke gidder å finne det selv betyr ikke at det ikke finnes. AtW Dersom statens vegvesen har dette tilgjengelig er det del av saksbehandling i forbindelse med blant annet salting. Dette gjør at jeg har innsynsrett, jeg har sendt begjæring om innsyn i dette og fått tilbakemelding om at de ikke har det. Det vil si at noen i statens vegvesen altså lyver, dersom du kan bevise det setter jeg pris på det siden jeg da vil ta i verk nødvendige midler for å få ut det aktuelle materialet. Materialet du legger frem fra 1995 holder rett og slett ikke, omfanget av salting og teknikken som brukes er i dag en helt annen enn i 1995. PS: de søte forsøkene dine på hersketeknikk er egentlig ganske patetiske. Mener du dette er en rapport som er bestillt av SVV og de har? Den ligger på nettsidene deres med SVVs logo. Enten har du spurt om noe som er for spesifikt eller så har du fått feil beskjed, det er åpenbart at SVV har rapporter på saltings effektivitet, og dette er en av de. Det er bare å komme opp med bedre data om du har noe som viser at salting er ineffektivt, jeg lutter øre. Saltingsteknikken har antakelig ikke blitt dårligere siden. Det virker underlig å klage over hersketeknikk når du selv kjører på med teknikker av simpleste sort. Og Hersketeknikk eller ikke, jeg står for poenget, du har kun kommet med synsing, og klager over at forksningen ikke er god nok, det er ikke optimalt, men det er bedre enn sysningen du kommer med. AtW Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Så en idiot for noen uker tilbake jeg glemte å skrive om her. Ambulansen kommer i venstrefelt i uttrykninrg med siren og blålys på. Lengre framme er det en idiot som lunker i samme feltet, som bremser opp, UTEN å flytte seg, når ambulansen kommer bak. Først når ambulansen er INNI støtfangeren hans så flytter han seg til høyre felt, før han hiver seg ut i venstre felt igjen. Helt utrolig. Her må ambulansen stoppe opp for å ikke kjøre ned idioten. Altså, bremse uten å flytte seg til side ... Sikkert en pensjonist som vanlig som ikke skulle fått kjørt bil. Hadde det vært han som trengte hjelp så. Endret 27. desember 2015 av Lami Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Fikk høre fra noen kompiser at sivil stoppa dem mens dem drifta fordi brøytebilen hadde ringt til 02800 fordi de lekte seg i snøen. Snuten sa ikke noe på dem og ba dem være forsiktig før han la A4 Avanten sidelengs i det han dro.. men ærlig talt - hvem ringer Politiet fordi det er to biler som leker litt i snøen på en tom og forlatt parkeringsplass gjemt bak E18 uten hus eller noe som helst i nærheten av sivilasjon? Skjønner du kjeder deg som brøytebilsjåfør og kanskje dør av misunnelse når du ser to biler ha det morro, men det er da virkelig ikke noe å ringe Politiet for... 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Ganske mange som ringer politiet for sånt, og om den "rette" patruljen dukker opp, så er du uten førerkort en stund også. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Verden består av to typer trafikanter. De som ikke skjønner at de ikke er alene i verden og at dem ikke alltid har 100% kontroll full eller oversikt til enhver tid, og de som forstår at de deler verden med andre og at det kan oppstå uforutsette situasjoner. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det er ganske lite uforutsett som kan skje på en tom parkerings/rasteplass litt ved siden av E18 uten liv i nærheten utenom en brøytetraktor spør du meg Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Holy crap, fylte opp bilen med diesel til 9,75 idag. Deilig!! Irriterende at det kun er midlertidig!! Lenke til kommentar
teitur Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Så det så lavt som 9.36 rundt Høvik i går. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg fylte bensin til under 11,- pr. liter i går. Ikke at drivstoffprisen egentlig spiller så stor rolle. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Samme her også. Deilig . Veldig fint når man kjører litt ekstra Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Kvinne på sykkel som trodde at vikeplikt i rundkjøring ikke gjelder for henne. Var så nær fra å burte henne døv. 5 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Kvinne på sykkel som trodde at vikeplikt i rundkjøring ikke gjelder for henne. Var så nær fra å burte henne døv. Jeg opplever også dette noen ganger, også fra syklistens side. På sykkel "kjører" jeg gjerne inn i rundkjøringen først, men ofte har bilene mye høyere fart inn, og jeg bruker tid på å komme meg gjennom. Da blie jeg gjerne "i veien". Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg opplever også dette noen ganger, også fra syklistens side. På sykkel "kjører" jeg gjerne inn i rundkjøringen først, men ofte har bilene mye høyere fart inn, og jeg bruker tid på å komme meg gjennom. Da blie jeg gjerne "i veien". Dette var helt, 100%, ikke tilfellet i min situasjon. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Kjørte akkurat bak en brøytebil som både brøyta og salta i 25kmt på en 80 vei, veien var forøvrig helt bar så det gnistra og bråkte som bare det fra plogen. Han dro i allefall opp plogen og stoppa saltinga i en 50 meter lang tunnel før han tok ned plogen og forsatte saltinga... veien var like fuktig og bar i tunnellen som før og etter... *facepalm* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå