Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Jeg kommer kjørende på forskjørsvei i 80km/t. Bilen et stykke foran meg svinger til venstre av hovedveien. Plutslig fyker en annen bil ut fra venstre og inn på forskjørsveien. Jeg hiver meg på bremene og bråbremser for jeg ikke skal kjøre rett inn i idioten som ikke helt forstår hva det innebærer å kjøre inn på en forskjørsvei. Brenn!

Tror det er mange som har opplevd det der. Sinnssykt skummelt da man vil krasje i siden på bilen og få trykket der. Redda nylig sida på en Merceds SUV ved at jeg bråbremset da han brøt vikeplikten, trodde det skulle smell. Har aldri noen gang vært så nærme en ulykke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En personbil kjører foran meg på en forskjørsvei med fartsgrense 50km/t. Personen foran meg kjører i 30km/t og holder seg til høyre i veikanten, etter 5 sekunder så får jeg tanken at jeg skal kjøre forbi vedkommende. Jeg blinker ut og starter forbikjøringen. Tror du ikke idioten svinger til venstre, uten å blinke eller plassere seg riktig? Jeg klarte heldigvis å stoppe. Brenn! Jeg har hatt lappen over et halvt år, og dette er det nærmeste jeg har vært å kræsje.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd verre. En van kjørte foran meg sent på vinteren mens det var svært mørkt i en 60 sone. Idioten bremset helt plutselig kraftig ned og svingte av, uten å bruke blinklys. Bremselysene var også dekket over av is, så det var vanskelig å se at han bremset. At han i tillegg hadde en tilhenger helt uten lys gjorde ikke akkurat saken bedre. Heldigvis gikk det bra, men det var like før. Hadde det kommet en bil i motsatt retning hadde jeg ikke sitter het nå.

Lenke til kommentar

Skal ut på E-18 og har vikeplikt av dette skiltet

s532-H.jpg

Alikevel selvom jeg har lav fart begynner de på E18 og bremse ned for meg og sleppe meg forbi, det liker jeg ikke da det er vanskelig å oppfatte om de virkelig har tenkt å sleppe meg forbi eller ikke da jeg har vikeplikt.

Pleier det å skje andre her? Har skjedd med meg et par ganger, har L bak..

Lenke til kommentar

Kan noen svare meg på hvorfor det er viktigere å spare noen sekunder enn å overleve? Senest i dag lå jeg litt over åtti i en åttisone og ble forbikjørt av en idiot rett før en sving. Det var skog på begge sider, så han eller hun ville ikke ha hatt sjanse til å se om det kom en bil imot. Hva er det folk tenker på? Å drepe seg selv er greit nok, men hva med folkene i den andre bilen? Heldigvis kom det ingen biler denne gangen, men det er bare et tidsspørsmål før det skjer. Hva om du er i den andre bilen?

Og for øvrig kommer du ikke raskere frem om du presser deg helt opp i støtfangeren min. Det eneste som skjer er at jeg bråbremser med vilje.

En idiot klistret seg på støtfangeren min i et lyskryss, så jeg stod i ro på grønt, ventet til det skiftet til gult, tråkket inn gassen og suste over. Hihi. (var ingen andre biler der, så det gikk ikke ut over noen andre.)

Lenke til kommentar
En idiot klistret seg på støtfangeren min i et lyskryss, så jeg stod i ro på grønt, ventet til det skiftet til gult, tråkket inn gassen og suste over. Hihi. (var ingen andre biler der, så det gikk ikke ut over noen andre.)

Neste gang du skal bevise et poeng så bør du tenke over at personen i den andre bilen kan bli litt hissig... Jeg blokkerte en hissig fyr fra å presse seg inn foran meg (det var liten plass der, og INGEN biler bak meg). Han blokkerte veien foran meg og gikk ut og knuste ruta på førerdøra mi...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke? Han klistra seg til fangern din, foran et rødt lys? OG?? Avstand har ingenting å si når man står STILLE!

Lenke til kommentar
En personbil kjører foran meg på en forskjørsvei med fartsgrense 50km/t. Personen foran meg kjører i 30km/t og holder seg til høyre i veikanten, etter 5 sekunder så får jeg tanken at jeg skal kjøre forbi vedkommende. Jeg blinker ut og starter forbikjøringen. Tror du ikke idioten svinger til venstre, uten å blinke eller plassere seg riktig? Jeg klarte heldigvis å stoppe. Brenn! Jeg har hatt lappen over et halvt år, og dette er det nærmeste jeg har vært å kræsje.

Nåh. Jeg havna bak en kar som la seg til høyre, blinka til høyre, bremsa og....svingte til venstre. Høyre, venstre, det er ikke så greit. :wee:

Lenke til kommentar

Var bokstavelig talt 2 cm fra å kjøre rett inn i siden på en helt ny CLK 240 her om dagen.

Dusten kjørte ut rett foran meg mens jeg var på vei ut fra rundkjøringa. (Han så på meg og så kjørte wtf?)

Var så nærme at jeg trodde vi hadde kræsja, så jeg gikk ut av bilen for å sjekke skaden på den lilla porscha mi :<

Men neida, det gikk bra :p

Lenke til kommentar

Typisk det..

Blei forbikjørt i stad av en som hadde liggi bak meg i 5 min.

Han tok da inn på bensinstasjon som ligger 200m. etter at han

begynte å kjøre forbi.

Siden jeg også måtte ha litt bensin, så kjørte jeg etter han

(var planlagt fra før han lå bak meg)

Han blei sittende nedsunket inne i bilen sin fram til jeg var

ferdig med å fylle å kjørte av gårde..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
folk som ligger rett oppi ræva selv om man kjører i fartsgrensa eller fortere!

Hadde spilt 2.divisjonskamp i bowling i Tromsø, så kom vi (laget på 5 stk) kjørende mot Sortland i Vesterålen i 150 km/t og ble FORBIKJØRT :p Etter at bilen lå i ræva på oss i noen minutter... Underlige folk iblant

Ellers så er det de små rundkjøringene som man må OVER og ikke rundt. Har en i Svolvær, vet det er en i Moss også... Skal be kommunen om å få et fuckings trafikklys istedet. Moro med turister som "ikke ser" rundkjøringa og bryter vikeplikten sin der. Og de som bor her og ser den hver dag. Selv de gjør det.

Nei, de sier rundkjøringer er bedre, men faen ikke år gata er 5 meter brei. Da er det trafikklys som gjelder :D

Lenke til kommentar
Nå øvelseskjører jeg bare da og er til irritasjon for mange bilister er jeg sikker på, men jeg syns alikevel det er jævlig unødvendig og legge seg 10cm fra ræva mi bare fordi det er en L bak...

Veldig enig. Jeg har tatt lappen for en stund siden nå, men husker godt alle bilene som hang på støtfangeren så lenge L'en satt på. Men sånn vil det alltid være. Uansett hvor flink du er eller hvor fort du kjører så vil det ALLTID henge folk på støtfangeren din og prøve å kjøre forbi deg så lenge du kjører med L. På samme måte som folk alltid vil henge seg på skiltet til mopeder og presse seg forbi ved første sjangse, uansett om mopeden kjører i 30 eller 70. og uavhengig av fartsgrense.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke? Han klistra seg til fangern din, foran et rødt lys? OG?? Avstand har ingenting å si når man står STILLE!

Er det oppoverbakke skal det ikke mye til før bilen ruller litt bakover, og når idioten i tillegg ikke forstår hvorfor vi har en 3-sekundsregel blir man en smule irritert. Denne idioten er helleri kke akkurat den eneste gangen noe slikt skjer, men bare et relativt uskyldig offer. Har hundrevis av eksempler på folk som klistere seg til støtfangeren og nesten forårsaker stygge ulykker bare de to siste årene...

Noen ganger er det bare for fristende til å ta en liten, uskyldig hevn... :whistle:

Lenke til kommentar
Er det oppoverbakke skal det ikke mye til før bilen ruller litt bakover, og når idioten i tillegg ikke forstår hvorfor vi har en 3-sekundsregel blir man en smule irritert. Denne idioten er helleri kke akkurat den eneste gangen noe slikt skjer, men bare et relativt uskyldig offer. Har hundrevis av eksempler på folk som klistere seg til støtfangeren og nesten forårsaker stygge ulykker bare de to siste årene...

Noen ganger er det bare for fristende til å ta en liten, uskyldig hevn... :whistle:

Som jeg sa så har avstand ingenting å si når man står stille. Hadde han ligget 1 mm fra bakfangeren din hadde han fortsatt ha ligget mer enn 3 sekunder bak deg, da dere begge står stille.

Bakkestart kan du lære deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...