Mr.Duklain Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Er enig ved en barneskole er det viktig å ha kontroller, ved et fergeleie eller høyt traffikert vei er det mindre viktig enn ved en skolevei. En vei inn mot et fergeleie er høyt trafikkert fra når ferga legger til og til den kjører igjen. Er det virkelig ikke viktig med kontroller ved høyt trafikkerte veier? Les en gang til, skrev mindre viktig ikke uviktig. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Det er ikke noe veier ved fergeleiet, sjekk Google maps. Viser seg at det er litt spesielt der pga regulering til vei elns - var en flott forklaring på kommentarene under artikkel, men de har fjernet kommentarfeltet (sist jeg sjekket) - selv ferjepersonalet måtte ha eget kurs pga det. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Det går rett fra rundkjøring til betalingaluke og rett på oppstillingsplass, jeg hadde ikke tenkt på å ta på meg beltet etter å ha brukt tid i luka på å ta av beltet og grafset fram lommeboka for å så parkere 20m lenger bort Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Er beltet I Subaru'n ekstra komplisert å ta av og på? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Skjønte ikke vitsen med å ta av beltet, jeg. 4 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Skjønte ikke vitsen med å ta av beltet, jeg. Gammeldags feit lommebok i stramme jeans som er dratt passe høyt opp vil si lomma blir blokkert av magen som betyr jeg nærmest må legge meg flat for å få den ut. Klarer man det med beltet på ville jeg kontrollert beltet. Og nei det er nok ikke vanskeligere i en Subaru å ta på beltet, men det er ikke det første jeg tenker på når det er biler bak i køen og jeg skal kjøre 30m for å stoppe bakerst i køen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Er vel bare meg som har ferjekort/penger tilgjengelig i bilen i slike situasjoner, og ikke i lomma. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Sikkert flere, men jeg har det i lomma. Det er samma det, for jeg tar alltid av meg beltet pga min sikkerhet (samt passasjerer) 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Ja, jeg kjører på selve ferja uten belte jeg og. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hvis vi virkelig skal begynne å pirke på ting som å ta på bilbelte når man kjører fra luka 30m bort til oppstillingsplassen, og ta av beltet mens man kjører ombord, kan vi jo like greit si det er enda en risiko å ta av seg beltet mens man kjører ombord og ikke har full fokus på veien osvosv.. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Tar du av deg beltet mens du køyrer? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Buss som blinker ut mens han fortsatt har døra åpen og passasjerene går ut, farlig og nølende situasjon når en lastebil foran meg ikke vet om han skal kjøre eller ikke i og med at bussen bare stod stille... hev seg på hornet i det han kjørte videre, bussjåføren skulle heller hatt ordentlig tilsnakk spør du meg, for han var ikke snudd mot veien en gang og holdt fortsatt på med passasjerer... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Folk som sniker i køen. Skuddpremie. Endret 20. november 2015 av johanf 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Er ikke alltid man gjør det med vilje. Jeg prøver å sortere så tidlig som mulig, men hender jeg er som på bildet ovenfor. Når det ikke står skiltet hvilken fil som leder hvor før selve krysset for eksempel, eller en lastebil står foran skiltet i køen noen 100m lenger bak. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Når det skjer et sted hvor vedkommende kjører hver dag, er det ikke for at de ikke er kjent med trafikkmønsteret. De er bare assholes. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Jeg fyller ut "tapte" luker. Når køen går i trekkspill i ene feltet jeg skal inn i, så ligger jeg i det andre til det blir en ledig luke. Jeg har gjort det hver dag inn mot Bergen fra sør i 5-6 år, og kun 1 gang har taktikken ført til at jeg måtte kjøre via sentrum. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Jeg gjorde det med et uhell en gang og møtte så mye protest at jeg måtte snu og kjøre tilbake på E18. Så det er fort gjort å være ufortjent ekkel mot slike. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 (endret) Jeg fyller ut "tapte" luker. Når køen går i trekkspill i ene feltet jeg skal inn i, så ligger jeg i det andre til det blir en ledig luke. Jeg har gjort det hver dag inn mot Bergen fra sør i 5-6 år, og kun 1 gang har taktikken ført til at jeg måtte kjøre via sentrum.Danmarksplass? Det gjør jeg og. Aldri forstått meg på de som legger seg helt til høyre ved bybanestoppet når de skal mot Åsane... Edit men det er stor forskjell på å flette i kø 30-50kmt enn å gjøre det i stillestående rekke av biler før kryss/avkjøring. Endret 20. november 2015 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Synes det er moro med de som ligger i sørgående høyre felt i Fjøsangerveien før rundkjøringen der man kjører av mot Minde allè men som ikke skal inn i rundkjøringen. Her. Køen er slik at den flyter best i høyre felt et stykke før rundkjøringen, men tregere rett før. Mange benytter seg av dette men begynner å legge seg tilbake i venstre felt alt for sent. De blir helt desperate og en del villmanns feltbytting rett før det er fysisk umulig er ikke så uvanlig. Man skulle tro at det var umulig å kjøre rett frem i rundkjøringen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. november 2015 Del Skrevet 20. november 2015 Selve løsningen de har valgt der er jo horribel da. Sikkert bedre enn det som var der før, men det er jo en designet trakt. Det gjelder vel forøvrig de andre kryssene på Fjøsangerveien og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå