Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Er enig ved en barneskole er det viktig å ha kontroller, ved et fergeleie eller høyt traffikert vei er det mindre viktig enn ved en skolevei.

 

En vei inn mot et fergeleie er høyt trafikkert fra når ferga legger til og til den kjører igjen. Er det virkelig ikke viktig med kontroller ved høyt trafikkerte veier? 

 

Les en gang til, skrev mindre viktig ikke uviktig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke vitsen med å ta av beltet, jeg.

Gammeldags feit lommebok i stramme jeans som er dratt passe høyt opp vil si lomma blir blokkert av magen som betyr jeg nærmest må legge meg flat for å få den ut. Klarer man det med beltet på ville jeg kontrollert beltet.

 

Og nei det er nok ikke vanskeligere i en Subaru å ta på beltet, men det er ikke det første jeg tenker på når det er biler bak i køen og jeg skal kjøre 30m for å stoppe bakerst i køen.

Lenke til kommentar

Hvis vi virkelig skal begynne å pirke på ting som å ta på bilbelte når man kjører fra luka 30m bort til oppstillingsplassen, og ta av beltet mens man kjører ombord, kan vi jo like greit si det er enda en risiko å ta av seg beltet mens man kjører ombord og ikke har full fokus på veien osvosv..

Lenke til kommentar

Buss som blinker ut mens han fortsatt har døra åpen og passasjerene går ut, farlig og nølende situasjon når en lastebil foran meg ikke vet om han skal kjøre eller ikke i og med at bussen bare stod stille... hev seg på hornet i det han kjørte videre, bussjåføren skulle heller hatt ordentlig tilsnakk spør du meg, for han var ikke snudd mot veien en gang og holdt fortsatt på med passasjerer...

Lenke til kommentar

Er ikke alltid man gjør det med vilje. Jeg prøver å sortere så tidlig som mulig, men hender jeg er som på bildet ovenfor. Når det ikke står skiltet hvilken fil som leder hvor før selve krysset for eksempel, eller en lastebil står foran skiltet i køen noen 100m lenger bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fyller ut "tapte" luker. Når køen går i trekkspill i ene feltet jeg skal inn i, så ligger jeg i det andre til det blir en ledig luke. Jeg har gjort det hver dag inn mot Bergen fra sør i 5-6 år, og kun 1 gang har taktikken ført til at jeg måtte kjøre via sentrum.

Lenke til kommentar

Jeg fyller ut "tapte" luker. Når køen går i trekkspill i ene feltet jeg skal inn i, så ligger jeg i det andre til det blir en ledig luke. Jeg har gjort det hver dag inn mot Bergen fra sør i 5-6 år, og kun 1 gang har taktikken ført til at jeg måtte kjøre via sentrum.

Danmarksplass? Det gjør jeg og. Aldri forstått meg på de som legger seg helt til høyre ved bybanestoppet når de skal mot Åsane...

 

Edit men det er stor forskjell på å flette i kø 30-50kmt enn å gjøre det i stillestående rekke av biler før kryss/avkjøring.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Synes det er moro med de som ligger i sørgående høyre felt i Fjøsangerveien før rundkjøringen der man kjører av mot Minde allè men som ikke skal inn i rundkjøringen. Her. Køen er slik at den flyter best i høyre felt et stykke før rundkjøringen, men tregere rett før. Mange benytter seg av dette men begynner å legge seg tilbake i venstre felt alt for sent. De blir helt desperate og en del villmanns feltbytting rett før det er fysisk umulig er ikke så uvanlig. Man skulle tro at det var umulig å kjøre rett frem i rundkjøringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...