Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Her var alternativet å blokkere ene feltet eller parkere 30m lengre vekke på en bensinstasjon.

Så får du regne ut hvor lang tid det går med på å levere paller mm hvis man skal dra dette 30m (ekstra) hver gang. Setter du det på spissen, så har man heller ikke lov å benytte andres eiendom til slikt - da må man avklare dette med grunneier først.

 

Edit: Det er tungt nok yrke fra før og de fleste prøver å gjøre det mest mulig skånsomt for medtrafikanter - men det er vanskelig med måten de bygger byene på, for de tenker ikke på varelevering. Jeg skal love deg at personlig syns jeg det er ille å stenge for trafikken og gjør mitt ytterste for å unngå det. (det hender man må stenge begge retninger ... dessverre) Men det er ikke til å unngå hvis man skal kunne levere varene.

 

Jeg skal også love deg at vi som leverer varer sliter med biler som står overalt og sperrer - ofte ulovlig og vi blir også parkert inn slik at vi ikke kommer oss ut før de flytter bilen. Daglige utfordringer

 

Det var en enkel eske. Jeg så det med egne øyne. Hadde det vært en stor pall eller andre ting som veide 25kg+ hadde jeg ikke hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var en skikkelig bølle i trafikken alle de periodene jeg har kjørt Audi.

 

Jeg var en skikkelig bølle både i 190´n, E39´n, 850´n, og ikke minst Corolla´n fra 94 med 1,3 liter :p

Accord´en derimot, var for tung og undermotorisert, så det gikk ikke stort mer enn å kjøre "gubbete"..

Lenke til kommentar

Enda et eksempel idag hvor viktig det er med goood avstand som jeg vanligvis har. Er ikke noe vits i å ligge nærme hvis trafikken er tett uansett. Var ei kjerring som kjørte merkelig sakte i motgående kjørefelt før rundkjøringa så ble litt distrahert før jeg så trafikken bråbremset foran meg, og siden jeg hadde god avstand klarte jeg å stoppe i tide. Min egen feil for å ikke følge med, dog.

Lenke til kommentar

Ivrige på å fylle opp statskassa her. Gi bot om manglende belte og mobil til foll som står og venter i kø, virkelig? Og jeg ble selv alltid lært av en overveskyttende far å ikke ha på beltet i tilfelle bilen skulle bestemme seg for å velte og falle i vannet og slikt...

 

Det er likt med hvordan jeg praktiserer det. Ikke lett å dra ut 3 barn som sitter i belte i såfall.

Skrevet av UP i 2012 på FB:

Utrykningspolitiet (UP) Av og påkjøring av ferger vil komme inn under unntaket fra å bruke bilbelte (og hjelm) i forskriften om bruk av personlig verneutstyr § 1, 5 ledd c) (§ 2, 2 ledd c) for hjelm) som "lignende avgrenset område" Selve oppstillingsplassen vil normalt måtte betraktes som parkeringsplass og omfattes av unntaket i forskriften. Er det et stykke mellom oppstillingsplassen og ferga slik at du kjører på vei åpen for alminnelig ferdsel eller kryss slik vei, bør belte brukes.

Lenke til kommentar

Fergeleia her er ganske enkel. Bilettluke leder rett til oppstillingsfiler. Fra plassen er det 25m til ferga. Bøtelegger på de siste 25 meterne, eller kanskje de 10 meterne fra luka til plassen? Vet ikke med dere, men jeg får ikke ut lommeboka med beltet på i luka.

 

Ganske lite å gjøre når det er telefon og beltesjekk på ferga spør du meg. Promille er en ting, og mobil er jo forsåvidt ikke greit heller da man må være oppmerksom på innstrukser fra mannskap, men har de virkelig ikke noe av betydning å prioritere? Skolevei for eksempel, eller andre steder der det faktisk er fare og farten overstiger gangfart? Nei, det er jo livsfarlig og gangfartulykker bør absolutt prioriteres og brudd må slåes hardt ned på her.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

 

 

Gi bot om manglende belte og mobil til foll som står og venter i kø, virkelig?

Nå står det ingenting i artikkelen om at det var det som hendte.

Var du der selv, eller er dette noe du har "tenkt ut" etter å lest artikkelen?

Om dem bøtelegger de i kø, de som kjører av eller de som kjører på har da lite betydning i mine øyne, det finnes langt viktigere strekninger å sjekke og prioritere og gjøre seg synlig for å forbedre trafikksikkerheten enn å kreve inn penger fra folk som så vidt har tatt på seg setebeltet og ikke kjører mer enn 10kmt

Lenke til kommentar

Det er da MYE som skjer ved et fergeleie! Kanskje mange gående som skal av/på ferga og må krysse en vei først, påkjørselsveier til hovedveien som man kanskje må være oppmerksom på når man kjører inn mot fergekøen, mange biler som kommer i motgående kjørefelt som nettopp har kjørt av ferga, og så videre... Tro meg, jeg bor på Sunnmøre og tar ferger hele tiden. Denne Poopadoop har mange rare innspill i dette forumet. Det står ingenting i artikkelen om at kontrollen ble gjort PÅ fergeleiet når biler kjørte ombord i ferga. Kanskje kontrollen var på innfartsveien mot fergeleiet/køa? Det står at kontrollen ble gjort VED fergeleiet. Det er da virkelig ESSENSIELT at folk har på bilbelte og ikke bruker mobiltelefon mens de kjører mot fergekøen/billettluka når det er mye trafikk på veien, for eksempel i motgående kjøreretning. Jeg tror ikke Poopadoop skal sette seg på sin høye hest og kritisere politiets prioriteringer. 

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Er enig ved en barneskole er det viktig å ha kontroller, ved et fergeleie eller høyt traffikert vei er det mindre viktig enn ved en skolevei.

 

En vei inn mot et fergeleie er høyt trafikkert fra når ferga legger til og til den kjører igjen. Er det virkelig ikke viktig med kontroller ved høyt trafikkerte veier? 

Endret av hessel
Lenke til kommentar

Hvis det å ha et eget syn og ikke være enige med alle til enhver tid er å ha rare innspill så må jeg bare beklage for at jeg har tråkket på tærna dine. Det er ikke noe veier ved fergeleiet, sjekk Google maps. Når det er kontroll i rundkjøringa ved fergeleiet der hovedveien går står det meldt på Twitter og i lokalavisen her at det er tatt på rundkjøringa, jeg er fra Horten selv og er godt kjent med kontrollene her. Veien fra rundkjøringen til fergeleiet er minimal, type 20 meter. Eneste type vei man har er fra fergeleiet forbi oppstillingsplassen (midtskille skiller mellom oppstillingsplass inn og vei ut forbi bilettluke) der det forsatt ikke gir mening å ha trafikkontroll på alle. Farten er maks 20kmt og strekninga er maks 50-100m og hvis de hadde tatt kontroll og stoppet alle bilene der hadde de ikke fått lastet ut ferga og hadde alle tidene blitt innstilte. Det eneste som altså er en mulighet når det er kontroll ved fergeleiet er det å kontrollere de som venter på å kjøre ombord slik at det ikke er vesentlige, eller ikke noe forsinkelser for ferga i det hele tatt.

 

Det er høy trafikk som du sier ja, men farten her er jo minimal og så vidt over gangfart, og det er ikke annen trafikk (eller risiko for ulykker) annet enn å skrape opp sida på bilen eller lignende. Det er ingen som går eller sykler her da de har sin egen vei som går helt motsatt.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...