johanf Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg kjører med parklys/tåkelys.Foran er det lov på dagtid - ikke på kveldstid. Tåkelys bak er aldri lov, utenom i tett tåke. Jeg vet hva som er lov, og det er derfor jeg kjører sånn. Bilen min har desverre ikke DRL, og da må jeg enten sette opp i computeren fulle kjørelys, eller slå på parklys og tåkelys selv. Jeg velger det siste. Litt rar sånn. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Kjører med park- og tåkelys selv. Er for dumt å ikke vise frem angeleyes-ene, som er en av mine favoritt-aspekter med bilen min. Er derimot nokså kav å måtte slå de av og på igjennom tunneler. Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Kjører med park- og tåkelys selv. Er for dumt å ikke vise frem angeleyes-ene, som er en av mine favoritt-aspekter med bilen min. Er derimot nokså kav å måtte slå de av og på igjennom tunneler. Med en EDB og rett diskett kan man programmere sin egen form for DRL. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Køyrer med tåkelys av då eg ikkje har lyst til å vise fram aspekter ved bilen min ingen er interessert i uansett. 6 Lenke til kommentar
hessel Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 I kveld er jeg sikker på at jeg blinket på minst 20 forskjellige biler som enten kjørte med kombinert tåkelys/nærlys eller manglet ett av to lys. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Du blir fort sliten i venstrehånda om du skal fortsette med de vennlige påminnelsene dine. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Er det ikke et krav at bilister stopper for fotgjengerfelt i USA, som ikke er spesifikt markert med skilt? Har hendt mange ganger nå hvor folk bare kjører mens jeg er på vei over, og i dag var det en politibil... Illustrasjon: Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 I USA kan det vel fort variere mellom de ulike delstatene også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 USA har ikke den respekten for fotgjengere som vi har her i store deler av Europa, så det skulle ikke forundre meg om det ikke var et krav å stoppe for fotgjengere. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det ligger en video på nettet et sted hvor det amerikanske politiet har en mann i sivile klær som går frem og tilbake over et fotgjengerfelt, og så fort en bil ikke stopper, så blir den hanket inn av en gjemt patruljebil. Så trafikken har i hvertfall stoppeplikt for fotgjengere i gangfelt i den delstaten. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 I USA kan det vel fort variere mellom de ulike delstatene også. Det kan nok stemme. Dette gjelder Georgia. USA har ikke den respekten for fotgjengere som vi har her i store deler av Europa, så det skulle ikke forundre meg om det ikke var et krav å stoppe for fotgjengere. Det er et fotgjengerfelt litt lengre opp i gata der hvor det henger et sånt skilt, men det er kun på de mest trafikerte fotgjengerfeltene (uten lys): Lenke til kommentar
hessel Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Du blir fort sliten i venstrehånda om du skal fortsette med de vennlige påminnelsene dine. Kjekt å trene venstrehånda litt også. 7 Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Greia med at 80% av Nissan Leaf kjører med kun grøftelys? Har også lagt merke til at hvis de kjører sånn slår ikke baklysa seg på i tunnelene. Lenke til kommentar
J. Fredrik Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Har også lagt merke til at hvis de kjører sånn slår ikke baklysa seg på i tunnelene. Dette irriterer meg en del også. Kjørte bak en grå VW E-Up på motorvegen i skikkelig regnvær her om dagen. Det var på kvelden. Den hadde ikke baklysene på og det var veldig vanskelig å se den. Kanskje den kjørte på sparemodus? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Får nesten lyst å kjøre inn i bakenden på slike biler i full fart, kanskje dem lærer seg at det er farlig å kjøre uten baklys da...? Lenke til kommentar
noxon Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Mange nybiler har ikke på baklyset som "default" som følge av et EU-direktiv. Da må man manuelt huske å slå på lysene. http://www.tv2.no/a/4176715 1 Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Da må de jo enten kjøre med feil lysinstilling eller ha en ræva lyssensor? Merker flere eldre biler enn 2011 som kjører med kun tåke om kveldene som ikke har baklys, faen så irriterende. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Kjørte bak en grå VW E-Up på motorvegen i skikkelig regnvær her om dagen. Det var på kvelden. Den hadde ikke baklysene på og det var veldig vanskelig å se den. Høres ut som om du har elendige frontlykter. Du skal da kunne stoppe selv om noen har plassert en minibank (uten lys) midt i veien også. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Kjørte bak en grå VW E-Up på motorvegen i skikkelig regnvær her om dagen. Det var på kvelden. Den hadde ikke baklysene på og det var veldig vanskelig å se den. Høres ut som om du har elendige frontlykter.Du skal da kunne stoppe selv om noen har plassert en minibank (uten lys) midt i veien også. På tide å ta opp matte igjen? Høres ut som du strøk i faget. Hvor langt er det nærlys lyser, hvor mange meter i sekundet er 100kmt og hva er bremselengden minus 1-2 sekunder reaksjonstid? Husk å ta med våt veibane i beregninga. Tror neppe du klarer å stoppe for en minibank uten lys i tide. Da håper jeg bilen din består elgtesten! 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg vil klage på nordlendinger som ikke kan å kjøre på vinterføre. Vi får jo høre det hver gang det er "snøkaos" i sør, men nå renner det inn meldinger om snøkaos og avkjøringer fra nord. Inne før "det er søringa som har flytta oppover". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå